iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hotmail (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/569-hotmail.html)

Nilles 04-10-07 13:35

Hotmail
 
Weet iemand hoe je je hotmail account in kan stellen in de iPhone?

Freek 04-10-07 14:11

Dat kan helaas niet, tenzij je een betaalde hotmailaccount hebt. Je kan een hotmailaccount alleen via internet benaderen, je kan hem ook niet in je Outlook zetten, tenzij - nogmaals - je voor een betaalde account kiest.

Nilles 04-10-07 14:13

maar ik heb nog een 'old-school' hotmail account.... die dus wel in outlook staan... (en in Entourage)

Freek 04-10-07 14:16

Ok, ik neem aan dat je het dan al hebt geprobeerd via settings/mail/account/new/other? Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke? Dat hij geen verbinding kan maken met inachtneming van SSL?

Nilles 04-10-07 14:19

ik weet niet wat bijvoorbeeld de smtp instellingen van hotmail zijn.

Freek 04-10-07 14:21

Ik ook niet uit mijn hoofd, maar ik denk smtp.hotmail.com, en POP3.hotmail.com

TodiWa 04-10-07 15:02

Anders kan je eens proberen via Izymail. Zoek maar eens op. ;)

Yorick 04-10-07 16:43

Ook met een "old school" hotmail account werkt dit niet, je hebt een smtp/pop3 adres nodig welke je alleen krijgt als je gaat betalen...

Spikes 04-10-07 17:17

Neem Gmail ;-)

Nilles 04-10-07 21:03

die heb ik dus aangemaakt en versturen gaat wel maar ontvangen doet ie niet.
dan krijgt ik een melding dat pop.gmail.com niet zou kloppen

Freek 04-10-07 21:11

Nilles, ga bij je Gmailaccount naar instellingen en kies het tabblad "doorsturen en POP", vink nu "POP instellingen voor alle berichten" aan.

Nilles 04-10-07 21:19

ja thanks, het is gelukt

Acemli 26-10-07 21:51

dat Izymail is ook niet echt "je van het"
alle mailtjes die je ermee ontvangt staan aan het begin propvol met hun eigen izymail bullshit
je moet subscriben wil je berichten in rich text kunnen ontvangen, de ********ken...
en het is trouwens sowieso scheef dat je als hotmail gebruiker zielige omweggetjes moet zoeken, de reden dat veel mensen (ik wel tenminste) destijds ben overgestapt naar Apple is omdat Microsoft dingen opdringt naar mijn gevoel, en nu doet Appel ook lekker vervelend en de gewone consument is de dupe...zielig he

TodiWa 26-10-07 22:02

Werkt Izymail niet perfect als je er voor betaalt?

Acemli 26-10-07 22:08

geen idee, maar waarom zouden we moeten betalen?
dat hoeft toch ook niet als je Gmail hebt?

Fresh 26-10-07 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freek (Bericht 4467)
Dat kan helaas niet, tenzij je een betaalde hotmailaccount hebt. Je kan een hotmailaccount alleen via internet benaderen, je kan hem ook niet in je Outlook zetten, tenzij - nogmaals - je voor een betaalde account kiest.

Ik heb hierover contact gehad met Microsoft.
Ook als je een betaalde account hebt voor Hotmail Plus krijg je GEEN pop3 toegang (belachelijk!).

Ik heb een account bij Izymail genomen voor 15 euro per jaar (jaja, lekker goedkoop door de lage dollarkoers). Dat is dus goedkoper dan Hotmail Plus en Izymail werkt prima! Echt prima real-time synchronisatie met je Hotmail account.

Nilles 27-10-07 01:40

Kan het kloppen dat je via safari je hotmail niet meer kan checken op je iPhone?

Fresh 27-10-07 01:53

Jawel, via safari kun je altijd je hotmail checken, zelfs chatten via de Windows Live Messenger! Kijk eens op MSN of MSN Mobile.

Het gaat puur om de pop3 of imap toegang tot je Hotmail, zodat je de standaard mail applicatie kunt gebruiken op je iPhone. Dat is dus via Microsoft niet mogelijk, zelfs niet tegen betaling. Onbegrijpelijk!

Nilles 27-10-07 10:20

Als ik via safari inlog dan spring ie weer terug naar het inlogscherm:S

TodiWa 27-10-07 10:30

Had ik ook eerst, maar ontdekte dat dit toch lukte als je de pagina www. hotmail.com intypte (ook de www. anders gaat 'ie wederom terug).

Lukt dit voor jou ook?

Niekie 29-10-07 22:48

Gmail > Izymail > hotmail
De nieuwe Yahoo! is ook wel mooi btw!


Trouwens, je kan toch ook zorgen dat je je hotmail berichten in je Gmail of een andere account laat binnenkomen? Toch een mooi alternatief? Ipv dat je 15 euro gaat betalen voor zoiets, dat zou ik echt niet doen.

Groetjes

Fresh 03-11-07 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niekie (Bericht 11170)
Trouwens, je kan toch ook zorgen dat je je hotmail berichten in je Gmail of een andere account laat binnenkomen? Toch een mooi alternatief? Ipv dat je 15 euro gaat betalen voor zoiets, dat zou ik echt niet doen.

Groetjes

@Nienke:

Yep, het kan! Zie hier:
https://forum.iculture.nl/e-mai...s-truukje.html

sjowol 04-11-07 23:44

ik ben al een tijdje overstag, betaalde izymail account en die werkt als een trein!
en waat kost het? iets van 5 eur per jaar, dat kan ik nog net hebben hoor...

Fresh 04-11-07 23:49

Ik had helaas ook al 15 euro betaald voor Izymail :-(
Maar nu komt mijn hotmail gewoon binnen op Gmail door de forwarding truuk.
Gmail heeft sinds kort IMAP en het werkt als een trein op de iPhone en in Outlook.
Heb meteen mijn Izymail subscription beeindigd. Ik heb voor een jaar betaald, maar daarna houdt het op.

Izymail is goed, werkt als imap, maar is vreselijk traag. Zeker via GPRS.
Microsoft moet eens iets doen aan de ondersteuning voor mobiele apparaten. Is toch best een aanfluiting dat Hotmail wat dat betreft.

Nu nog een manier zien te vinden om op iphoneclub.nl mijn emailadres te veranderen :-)

TodiWa 05-11-07 08:35

Gebruikersinstellingen (bovenaan deze pagina) > E-mail en wachtwoord wijzigen :p

Fresh 05-11-07 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TodiWa (Bericht 12803)
Gebruikersinstellingen (bovenaan deze pagina) > E-mail en wachtwoord wijzigen :p

Ik wil alleen mijn email wijzigen, niet mijn wachtwoord...

iberno 09-11-07 23:49

om de 1 of andere vage reden kan ik in safari (op iphone) ook niet op hotmail via de browser, zegt steeds dat ik wachtwoord niet goed heb terwij dat toch echt wel zo is, alsof apple dit blocked heeft.... iemand zelfde probleem?

TodiWa 10-11-07 00:53

Probeer eens letterlijk dit adres te typen: www .hotmail.com.

iberno 10-11-07 08:59

ik kom wel op de hotmail maar na het invoeren van gebruikersnaam en ww komen we niet verder.... jou adres met spatie is niet mogelijk op mijne, heb geen spatie in safari....

chinkone 12-11-07 04:22

Ik zelf gebruik mailcoaster via safari.
Tik in safari simpelweg: mailcoaster.com
1x instellen and you are good to go :)

http://iphoneapplicationlist.com/MailCoaster.jpg

stefimke 12-11-07 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chinkone (Bericht 14831)
Ik zelf gebruik mailcoaster via safari.
Tik in safari simpelweg: mailcoaster.com
1x instellen and you are good to go :)

http://iphoneapplicationlist.com/MailCoaster.jpg

Goeie tip!

BTW: Zou het niet interessant zijn als we een sticky topic maken met URL's die HANDIG zijn of SPECIAAL GEMAAKT ZIJN voor de iPhone/Touch?

84425 16-11-07 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iberno (Bericht 14371)
om de 1 of andere vage reden kan ik in safari (op iphone) ook niet op hotmail via de browser, zegt steeds dat ik wachtwoord niet goed heb terwij dat toch echt wel zo is, alsof apple dit blocked heeft.... iemand zelfde probleem?

yep, sinds gisteren inderdaad hetzelfde probleem.
voer mijn emailadres + password in, en vervolgens gaat hotmail inloggen maar komt vervolgens weer uit op het scherm waarin je je password op moet geven. heel vreemd, een paar dagen geleden werkte het allemaal nog vlekkeloos.

sjowol 16-11-07 11:22

simpel: nieuwe hotmail (win live) draait alleen op ie6 en hoger.
de classic version ook op safari
dus ff je account op classic zetten en een klacht naar ms sturen...

digiframe 22-11-07 00:37

had ook probleem met hotmail; kwam ook ineens niet verder dan inlogscherm

heb cockies gewist en history gereset en de ontvangst van cookies op always gezet... nu doet 'ie het weer.

misschien een oplossing voor je probleem?

digiframe 22-11-07 20:02

hmm nog steeds niet stabiel trouwens....

ButcherJF 30-11-07 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freek (Bericht 4467)
Dat kan helaas niet, tenzij je een betaalde hotmailaccount hebt. Je kan een hotmailaccount alleen via internet benaderen, je kan hem ook niet in je Outlook zetten, tenzij - nogmaals - je voor een betaalde account kiest.

Je kunt sinds enige tijd wél je (gratis) Hotmail binnenhalen in Outlook:
http://office.microsoft.com/nl-nl/ou...CL100626971043
Heb het getest, werkt perfect.

sjowol 30-11-07 15:50

ik haal toch al (ff checku, yup... 1e mailtje in mijn outlook.. van mijn hotmail adres ontvangen op 16-10-1997) dik 10 jaar mijn (hot-)mail met outlook binnen.. nooit een betaalde account gehad.
overigens hotmail kun je direct binnehalen via izzymail (wel betaald maar heeel relax)

pietersv 04-12-07 13:32

Ik snap jullie problemen niet.. Ik heb gewoon livemail (niet betaald) en kan deze zowel op mijn outlook ontvangen als openen in safari..
Ik kan daarentegen met mijn OTB niet bellen.. Who's lucky now! ;)

mverdonk 03-01-08 22:33

Ik kwam dit tegen op het apple forum, schijnt dat je met een betaalde hotmail account toch je hotmail direct op je Iphone kan krijgen. Iemand even uitproberen??



There is also a better alternative. If you have a yourname@hotmail.com or yourname@live.com email address. Microsoft does allow you to now get POP3 access on the iPhone.

This is not a free service and does cost $19.95 a year. http://get.live.com/mailplus/features


If you already have this service posted below are instructions on how to set it up.

Go to Settings- Mail-Add account- choose Other

Now Tap on POP so it turns Blue


Name: Your first and last name

Address: Your hotmail.com or live.com email address

Description: Anything you want here

Incoming Mail Server Settings

Host Name: pop3.live.com

Username: Your hotmail.com or live.com email address

Password: Your hotmail.com or live.com password


Outgoing Mail Server SMTP

Hostname: smtp.live.com:25

Username: Your hotmail.com or live.com email address

Password: Your hotmail.com or live.com password


SSL has to be turned on for Incoming and Outgoing server settings. This can be changed in the Advanced option of the email account on iPhone.

Incoming Server Port: 995

Outgoing Server Port: 25

Hope this information is useful to any of the Hotmail and Live.com users.

Fresh 03-01-08 22:37

Dat mag dan in de US het geval zijn, in Nederland niet!
Ik heb hierover contact gehad met Microsoft en pop3 access zit niet inbegrepen in een Hotmail Plus account.

Wees gewaarschuwd voor je er ook maar 1 cent aan uitgeeft!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:55.