//

[iPhone 2G] Toestel schakelt zichzelf uit

[iPhone 2G] Toestel schakelt zichzelf uit discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren heb ik voor mijn vriendin een iPhone 2G gekocht via Marktplaats. Ik heb hem expres in de buurt gekocht, zodat ik het toestel kon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-04-10, 13:06
markiedam markiedam is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Appingedam
Berichten: 36
Standaard [iPhone 2G] Toestel schakelt zichzelf uit

Gisteren heb ik voor mijn vriendin een iPhone 2G gekocht via Marktplaats. Ik heb hem expres in de buurt gekocht, zodat ik het toestel kon inspecteren alvorens koop.

Zelf ben ik al jaren iPhone eigenaar en heb dan ook gedegen kennis van de toestellen. Op het eerste gezicht leek de iPhone er goed uit te zien. Toestel werkte netjes, en er waren weinig tot geen beschadigingen te zien.

Eenmaal thuis heb ik de iPhone voorzien van nieuwe software, namelijk 3.1.3. Vervolgens met redsn0w geunlocked zodat haar KPN kaartje geacepteerd wordt.

Vanaf dat moment begonnen de problemen... De iPhone sluit zichzelf op random momenten compleet af. Na een paar reboots, heb ik maar besloten om naar een oudere software versie te gaan, namelijk 3.1.2. Wederom dezelfde problemen.

Vanmorgen dan toch maar een downgrade gedaan naar 3.0 aangezien meer mensen problemen hadden met de 3.1x reeks. Maar helaas, weer een spontane shutdown.

Wat kan er fout zijn? Moet ik het zoeken in de hardware, of in de software? Het lijkt er op dat de batterij wel goed is, maar bij de iPhone weet je dat maar nooit

Iemand nog suggesties?

Wat mij wel opvalt is dat de shutdown vaak optreed bij telefoon gerelateerde functies zoals SMS, Bellen en EDGE.

Laatst gewijzigd door markiedam; 04-04-10 om 14:12.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-04-10, 14:10
lexie_1 lexie_1 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 66
Standaard

weet je ook of er problemen waren met de originele software?
Dat zou ik even gaan proberen dan weet je meteen of het een soft of een hardware probleem is. Ik hoop voor je dat het een software probleem is.
succes
  #3  
Oud 04-04-10, 14:14
markiedam markiedam is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Appingedam
Berichten: 36
Standaard

Nee dat weet ik helaas niet....

Ik heb momenteel een master reset op de iPhone gestart... even een complete reinstall van het OS proberen... hopen dat het werkt..

Mocht dit alles ook niet werken, dan gaat het toestel retour afzender.....

Laatst gewijzigd door markiedam; 04-04-10 om 14:17.
  #4  
Oud 12-04-10, 13:19
RiTcH! RiTcH! is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb precies hetzelfde probleem. Na update van iPhone 2G naar 3.1.3 (perongeluk) gejailbraked en geunlocked met Pownagetool 3.1.5. Maar de iPhone schakelt zichzelf gewoon steeds uit. Pas na 10 sec. indrukken van home en sleep knoppen (of na aansluiten usb kabel) boot ie weer op. Heel vreemd... Heb al diverse malen software geupdate (originele software en custom software), ook al gedowngrade naar 3.1.2, maar het probleem blijft bestaan. Voor de update werkte het toestel probleemloos en waren deze problemen zeker niet aan de orde...

Omdat ik dus zeker weet dat het probleem eerst niet bestond, lijkt het me geen hardware-issue, maar eerder een software probleem. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit nu moet oplossen.

Iemand nog een suggestie, of een oplossing? Markiedam ook nog steeds geen oplossing gevonden?
  #5  
Oud 12-04-10, 21:38
bpatje bpatje is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Belgie Bredene
Berichten: 23
Standaard

Ik heb net hetzelfde probleem met mijn 3G 3.1.3 en die is niet gejailbreakt, iedere avond omstreeks 21u ergens valt die uit??
  #6  
Oud 13-04-10, 02:55
bpatje bpatje is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Belgie Bredene
Berichten: 23
Standaard

Na ff google geraadpleegd te hebben voor dit probleem kan ik al bevestigen dat er heel veel iphone bezitters wereldwijd dit probleem hebben, maar vind er nergens de finale oplossing voor, ook niet of het soft/hardware matige fout is.
Vandaag reeds al twee keer uitgevallen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G S Belt uit zichzelf Impulsief iPhone algemeen 11 05-04-11 18:42
Iphone 3G schakelt zichzelf uit bij opwarmen jan.vandommelen iPhone algemeen 0 14-03-11 15:42
iPhone zet zichzelf uit S¡mon iPhone algemeen 8 26-11-09 23:12
Iphone trilt regelmatig uit zichzelf Flipmoo iPhone algemeen 3 03-12-08 15:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:49.