//

GPS ontvangst

GPS ontvangst discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil de iphone gaan gebruiken met wandelen (geocachen). De nauwkeurigheid van de GPS vind ik zeer teleurstellend. Eigenlijk is die zo slecht dat ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-04-10, 23:12
leen van wijngaarden leen van wijngaarden is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard GPS ontvangst

Ik wil de iphone gaan gebruiken met wandelen (geocachen).

De nauwkeurigheid van de GPS vind ik zeer teleurstellend. Eigenlijk is die zo slecht dat ik hem onbruikbaar vind. Regelmatig lokaliseert de GPS op een plek van enkele honderden meters tot kilometers verwijderd van waar ik ben. Ik heb het hoesje verwijderd, de batterij opgeladen, open veld opgezocht, ... Niets mocht baten.

Heb ik te hoge verwachtingen of doe ik iets niet goed? Wat kan ik doen om mijn iphone voor het navigeren in de natuur te gebruiken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-04-10, 12:36
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Ik gebruik vaak de iphone gps bij wandelingen en ik heb dan toch bijna voortdurend een afwijking die schommelt tussen de 17 -47 m.
Wat belangrijk is om weten is dat je de GPS eigenlijk best gebruikt met zicht op de open lucht. Dus van zodra je die in je broekzak of rugzak steekt zal de gps ontvangst veel slechter zijn en vaak onbruikbaar worden.
Als je een nauwkeurige ontvangst wil hebben tijdens een wandeling dan best de gps plaatsen met direct zicht op de lucht : bvb armband of in de hand zonder hoesje (17m afwijking is zowiezo het beste wat je kan krijgen met de iphone).
Steek je de iphone toch in je broekzak (zonder hoesje) dan kan je soms nog een redelijk signaal krijgen, maar nu en dan zal hij toch grote fouten maken.

Een externe batterij is ook onontbeerlijk bij GPS gebruik tijdens wandelen, de batterij gaat immers zeer snel leeglopen... Eigenlijk is de iphone GPS dan ook enkel geschikt voor korte wandelingetjes van een uur of 2-3 max.

Ik gebruik Motion X GPS applicatie tijdens wandelingen. Dit is een zeer uitgebreid en goed programma hiervoor !
  #3  
Oud 05-04-10, 12:48
Wook's schermafbeelding
Wook Wook is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 114
Standaard

Ik heb de gps ook al verschillende keren gebruikt om te voet te navigeren in open terrein en ik moet zeggen dat ik de GPS juist wel heel nauwkeurig vind. Hij geeft de juiste plaats nauwkeuriger dan een meter aan.

Een iPhone is echter totaal onpraktisch voor zo'n toepassing. De batterij gaat niet lang genoeg mee en het ding mag absoluut niet nat worden.
  #4  
Oud 05-04-10, 13:12
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wook Bekijk bericht
Ik heb de gps ook al verschillende keren gebruikt om te voet te navigeren in open terrein en ik moet zeggen dat ik de GPS juist wel heel nauwkeurig vind. Hij geeft de juiste plaats nauwkeuriger dan een meter aan.

Een iPhone is echter totaal onpraktisch voor zo'n toepassing. De batterij gaat niet lang genoeg mee en het ding mag absoluut niet nat worden.
Nauwkeuriger dan een meter ??? Waar lees je dit getal af ?
Volgens mij is dit onmogelijk omdat er geen enkele gps bestaat die dergelijke nauwkeurigheid heeft. Tenzij je al toegang hebt tot Galileo ? (europese opvolger van GPS ).
Met de iphone GPS is 10-20 meter het hoogst haalbare. Bij mijn iphone heb ik in alle omstandigheden nooit een betere juistheid van 17 m gekregen.
  #5  
Oud 05-04-10, 21:26
leen van wijngaarden leen van wijngaarden is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

Dank je wel voor de reactie. Vanmorgen heb ik de GPS nog eens geprobeerd met heldere hemel (GPS zou geen last moeten hebben van regen of wolken) en open veld. Dat gaf een resultaat van ca 3 km uit de buurt.

Wat de accu betreft, ik wil wel een extra capaciteit bijkopen, maar dan moet de GPS mij wel voldoende vertrouwen geven. 1 m lijkt mij ook wat erg nauwkeurig, tot zo'n 50 kan ik goed mee leven.

Heeft iemand ervaring met een externe GPS antenne (als die er is ...)?
  #6  
Oud 05-04-10, 23:11
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leen van wijngaarden Bekijk bericht
Dank je wel voor de reactie. Vanmorgen heb ik de GPS nog eens geprobeerd met heldere hemel (GPS zou geen last moeten hebben van regen of wolken) en open veld. Dat gaf een resultaat van ca 3 km uit de buurt.

Wat de accu betreft, ik wil wel een extra capaciteit bijkopen, maar dan moet de GPS mij wel voldoende vertrouwen geven. 1 m lijkt mij ook wat erg nauwkeurig, tot zo'n 50 kan ik goed mee leven.

Heeft iemand ervaring met een externe GPS antenne (als die er is ...)?

Als je met open zicht op de hemel (iphone ZONDER hoesje in de hand) niet binnen een paar minuten een accuraatheid verkrijgt van 17-50 m dan heb je een probleem met jouw toestel.
Misschien moet je eens proberen te herstellen via itunes ?
Dergelijke slechte resultaten zoals bij jouw krijg je ook bij een gsm zonder gps (localisering alleen via de GSM zendmasten)
  #7  
Oud 08-04-10, 23:18
Knardo Knardo is offline
• iOS 4.3
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 8
Thumbs down Vreemde GPS

Hallo,

Heb eenzelfde probleem. Gisteren navigon eropgezet, vanochtend naar mijn werk, gelijk GPS-fix, zonder probleem naar mijn werk, ook in binnenstad Haarlem, werkte perfect. Ik helemaal enthousiast die pokke-tomtom eraf getieft.

Terug 's avonds naar huis, geen 1 keer had de GPS ook maar 1 idee waar ik was. Kom ik boos thuis, zet hem binnen aan, "u heeft uw bestemming bereikt". DAT WIST IK &%$@ OOK WEL!!!!!!!!!!!!

Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen?? Vrij waardeloos, heeft gewerkt, nu helemaal niets. Ook Wi-Fi en 3G uitgezet, locatiewaarschuwingen gereset.....
  #8  
Oud 27-04-10, 12:34
bartmanbla bartmanbla is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 25
Standaard

Ik heb het zelfde probleem (en met ons vele anderen..) soms heb ik ineens vol GPS bereik en vaker helemaal niets.
Dit is al zo van af de dag dat ik 'm (2e hands 3 weken oud) heb gekocht.
Het schijnt ook met je Wi-Fi te maken te hebben en dat bereik loopt sinds 2 weken ook ineens achter uit..

En dat voor een apparaat van +/- 700 euro... schandalig

Laatst gewijzigd door bartmanbla; 27-04-10 om 12:36.
  #9  
Oud 07-05-11, 17:32
Camino Camino is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Hier
Berichten: 1
Standaard

Heb altijd met HTC toestellen met externe Gps gewerkt. GPS: een Adapt 300. Geen problemen. Toen Ik 2 jaar geleden een Iphone 3GS kreeg was dat even schrikken. De GPS is knudde. Inlocken duurt erg lang, bij slecht weer (veel bewolking of regen) en tussen gebouwen doet hij het helemaal niet.
Iphone gejailbreakt, Roqi Bt geinstalleerd en de Adapt uit de motteballen gehaald. Navigatie TomTom en Navigon werken nu prima. Nauwkeurigheid binnen enkele meters.Nu merk ik pas goed hoe slecht de interne GPS is. Waarom blokkeert Apple een externe GPS?

Lang leve de jailbreak!

Ps. Ik zie net dat regen de ontvangst niet beinvloedt. Maar de bewegende ruitenwissers en eventeel een laag water op de ruit wel! Zie: http://gpsinformation.net/gpsclouds.htm

Laatst gewijzigd door Camino; 07-05-11 om 18:25.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
slechte gps en gsm ontvangst cubesten iPhone algemeen 0 25-01-11 03:11
Geen GPS ontvangst na Ipad Baseband kilzone Unlock 1 06-12-10 23:48
slechte gps ontvangst? huubke iPhone Navigatie 3 30-09-10 17:32
Hardware: Slechte GPS ontvangst KingAchill iPhone Navigatie 10 12-06-10 08:01
Ontvangst GSM en GPS 3G vs 3Gs Pacmanimal Koopinformatie Nederland 1 24-06-09 11:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:41.