//

backgrounder VS multitasking OS 4

backgrounder VS multitasking OS 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik maak nu al lange tijd via jailbreak gebruik van het programma backgrounder. Dit is werkelijk ideaal. Tijdens rijden staat tomtom aan, maar ook muziek ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-04-10, 11:14
thelorrr thelorrr is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 21
Standaard backgrounder VS multitasking OS 4

Ik maak nu al lange tijd via jailbreak gebruik van het programma backgrounder. Dit is werkelijk ideaal. Tijdens rijden staat tomtom aan, maar ook muziek en een flitspaal app. En bijvoorbeeld een spelletje even in de background zetten en vervolgens verder spelen, het kan allemaal.

Nu vraag ik me af of de mogelijkheid tot multitasking in OS 4 net zo goed is? Ik heb begrepen dat apple alle programma's uit de store gechecked heeft of ze in aanmerking komen voor multitask. Dat zou betekenen dat veel programmas geen gebruik kunnen maken van multitask.

Met backgrounder kan ik met alle apps multitasken!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-04-10, 11:30
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Apple's oplossing is beter. Beter voor je iPhone en zijn batterij.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #3  
Oud 09-04-10, 11:55
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard

geef mij maar het systeem van de NIET 4.0 FW ..wel die dat ik er nu opstaan heb met kirikae & backgrounder

kvind die backgrounder maar niets ..ik had verwacht dat het zoals op mn macbook zou zijn
__________________
iPhone 3G Black ‘SoLd' ,iPhone 3G S White ‘SoLd'
iPhone 4 Black •Jailbreak•
  #4  
Oud 09-04-10, 12:39
wim66's schermafbeelding
wim66 wim66 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 386
Standaard

Ok, netjes dan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Apple's oplossing is beter. Beter voor je iPhone en zijn batterij.
Wat een onzin je praat over iets wat niemand nog gezien heeft, je praat Steve Jobs na IMHO.
  #5  
Oud 09-04-10, 12:42
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wim66 Bekijk bericht
Ok, netjes dan.

Wat een onzin je praat over iets wat niemand nog gezien heeft, je praat Steve Jobs na IMHO.
Wat is daar mis mee? Geloof ook wel dat de oplossing die zei hebben gevonden waarschijnlijk de batterij beter zal sparen. Anders zullen ze het niet zo groot aankondigen tegen over de hele wereld pers
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #6  
Oud 09-04-10, 12:48
wim66's schermafbeelding
wim66 wim66 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 386
Standaard

Je geloofd dat hun oplossing de batterij waarschijnlijk beter zal sparen.
Ik ben meer iemand van de harde feiten.
Data geloof ik, geen anekdotes.
Ps. mijn batterij gaat de hele dag mee, ook wanneer ik apps background.
  #7  
Oud 09-04-10, 13:12
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wim66 Bekijk bericht
Ok, netjes dan.

Wat een onzin je praat over iets wat niemand nog gezien heeft, je praat Steve Jobs na IMHO.
Misschien moet jij het internet nog ontdekken of zo? Al vele mensen bevestigen goeie- en zelfs verbeterde batterijduur in OS 4.
  #8  
Oud 09-04-10, 13:18
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Zullen we weer on-topic gaan heren
  #9  
Oud 09-04-10, 18:33
Zero Zero is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Misschien moet jij het internet nog ontdekken of zo? Al vele mensen bevestigen goeie- en zelfs verbeterde batterijduur in OS 4.
Vergeet niet dat de beta versie nog niet eens 24 uur is uitgebracht. Mensen zullen na een bepaalde tijd pas een goede indruk kunnen geven. Plus dit is nog een beta in de echte versie zal men een beter oordeel kunnen geven. Toch zijn de eerste berichten wel goed.

Ik vind het wel mooi dat Apple multi-tasking heeft toegevoegd ondanks dat het wat laat is naar mijn mening.

EDIT:

Ik heb net de keynote van gisteravond gezien. Ik heb gister wel gedeeltelijk wat dingen mee gekregen. Maar na het zien van de keynote denk ik dat Apple dit toch wel goed heeft bekeken over het gebruik en de uitvoering van multi-tasking. Ze hebben namelijk goed gekeken naar de hoofdtaak/hoofdservice van een app. En dat laten ze in de background door draaien. Dus als ware niet de gehele app ook al zie je de app staan in de dock. Bij andere systemen zie je de gehele app op de achtergrond draaien iets wat ten kosten gaat van de snelheid en wat energie vreet. Plus met fastapp switching switch je vogel vlug terug naar de app en ga je verder met waarmee je bezig was. Corrigeer me als ik het fout heb , maar op het eerste gezicht ziet het goed en makkelijk uit. Ook vond ik de snelheid van het demo toestel in de keynote snel te noemen ondanks dat er redelijk wat apps in de dock aanwezig waren. En tel daarbij ook op dat het gewoon een 3GS was (waar ik vanuit ga) dus met 256mb RAM en nog zag je geen achteruitgang op het gebied van snelheid of andere negatieve punten. Terwijl er tegenwoordig toestel uitkomen van andere fabrikanten waarbij een low of midd klasse toestel al meer dan 256mb ram aanboort hebben.

Dit geeft ook aan dat het iPhone OS een OS is wat onder de motorkap goed in elkaar zit.
__________________
iPhone 3G 16 GB UK o2 - Firmware: 3.1.2 - Activated - Jailbreak & Unlocked.

Laatst gewijzigd door Zero; 09-04-10 om 19:47.
  #10  
Oud 09-04-10, 20:13
Dannybevers Dannybevers is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oss
Berichten: 112
Standaard

Ik heb zo'n gevoel met mijn 3GS dat met apps in de background dat de tijd langer is met batterij dan met background (jailbreak). Maarja ik kan het niet goed testen aangezien ik elke dag mijn iPhone anders gebruik.
  #11  
Oud 09-04-10, 21:26
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

 Verplaatst naar: Ervaringen
  #12  
Oud 12-04-10, 11:02
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Het grootste nadeel aan de iphone-multitasking in OS 4.0 is dat het niet op alle app's toepasbaar zal zijn. In de demo's zien we enkel originele iphone app's draaien op de achtergrond. Bij cydia-app's zal het zeker al niet werken.

Dus er komt geen volwaardig multitasking. Ik behoud dus Backgrounder!
  #13  
Oud 12-04-10, 11:42
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thelorrr Bekijk bericht
Ik maak nu al lange tijd via jailbreak gebruik van het programma backgrounder. Dit is werkelijk ideaal. Tijdens rijden staat tomtom aan, maar ook muziek en een flitspaal app. En bijvoorbeeld een spelletje even in de background zetten en vervolgens verder spelen, het kan allemaal.
Dit kan dus ook met iPhone OS 4.0 als de final release uitkomt. Het voordeel van 4.0 is dat het je batterij een stuk spaart en je veel minder geheugen verbruikt, doordat er minder processen op de achtergrond blijven draaien. Alleen het deel van de applicatie blijft draaien, wat daadwerkelijk ook nodig is en niet de hele applicatie zoals dat nu met jailbreak apps gaat.

@belgiumiphone, je applicatie geschikt maken voor multitasking is voor een ontwikkelaar slechts enkele regels code. Je kan verwachten dat bij alle apps waar multitasking noodzakelijk is, daar ook geschikt gemaakt gaat worden (zoals navigatie/gps, radiostreams, Voip, notificaties etc.).
  #14  
Oud 12-04-10, 11:50
pocketboyz pocketboyz is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard

Toch zie je in de keynote tomtom op de achtergrond draaien!

Zover ik begrepen heb kan iedere app multitasken, mits door de ontwikkelaar de door apple aangewezen api's gebruikt.
  #15  
Oud 12-04-10, 13:09
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Het grootste nadeel aan de iphone-multitasking in OS 4.0 is dat het niet op alle app's toepasbaar zal zijn. In de demo's zien we enkel originele iphone app's draaien op de achtergrond. Bij cydia-app's zal het zeker al niet werken.

Dus er komt geen volwaardig multitasking. Ik behoud dus Backgrounder!
Voor cydia-apps zal het gewoon net zo werken als voor normale apps uit de App Store. Als de ontwikkelaar de code aanpast, kan een cydia-app ook gewoon gebruik maken van Apple's multitasking!
  #16  
Oud 17-04-10, 12:29
iPhone3G_Olé's schermafbeelding
iPhone3G_Olé iPhone3G_Olé is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Gent, België
Berichten: 228
Stuur een bericht via Instant Messenger naar iPhone3G_Olé
Standaard

Je mag er zeer zeker van zijn dat er een tweak komt die ervoor zorgt je elke app kan multitasken, zelfs zonder de code!
  #17  
Oud 18-04-10, 10:42
Raikonen1 Raikonen1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Hilversum
Berichten: 14
Standaard

Ik heb gister nacht OS 4.0 er weer af gegooit, omdat er toch echt heel veel bugs inzaten.

Maar nu even ontopic:

Het multitasken vind ik echt NIET fijn werken. Als ik bijvoorbeeld de app van iphoneclub aanzet en ik ga bijvoorbeeld mijn mail lezen en daarna weer terug naar iphoneclub, dan start hij de hele app opnieuw op. Dus ik ben niet waar ik gebleven was zoals apple gezegd had. En dit is trouwens ook met alle spelletjes.
  #18  
Oud 18-04-10, 10:49
pocketboyz pocketboyz is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raikonen1 Bekijk bericht
Ik heb gister nacht OS 4.0 er weer af gegooit, omdat er toch echt heel veel bugs inzaten.

Maar nu even ontopic:

Het multitasken vind ik echt NIET fijn werken. Als ik bijvoorbeeld de app van iphoneclub aanzet en ik ga bijvoorbeeld mijn mail lezen en daarna weer terug naar iphoneclub, dan start hij de hele app opnieuw op. Dus ik ben niet waar ik gebleven was zoals apple gezegd had. En dit is trouwens ook met alle spelletjes.
De reden dat multitasking nog niet werkt is omdat de ontwikkelaars van de apps en games wel hun programma's moeten aanpassen zodat ze überhaupt kunnen multitasken onder os4!
  #19  
Oud 18-04-10, 10:51
Raikonen1 Raikonen1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Hilversum
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pocketboyz Bekijk bericht
De reden dat multitasking nog niet werkt is omdat de ontwikkelaars van de apps en games wel hun programma's moeten aanpassen zodat ze überhaupt kunnen multitasken onder os4!
Ooohhhhhh Naja alsnog zijn te veel bugs in OS 4.0. De hoofdreden dat ik het er af heb gehaald is dat apps van derden eigenlijk heel vaak crashen en het vervolgens NOOIT meer doen, dit had ik met ebuddy.
  #20  
Oud 18-04-10, 11:11
pocketboyz pocketboyz is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard

Os 4 crasht bij mij zelden, max 1 x per dag...
Multisking werkt met de standaard iPhone apps wel goed.
Probleem vindt ik wel dat wanneer je bijvoorbeeld safari landscape naar de achtergrond gaat deze daarna wanneer weer actief met geen mogelijkheid terugdraait in portret...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Backgrounder Sad Jailbreak apps en thema's 6 26-10-10 23:38
Backgrounder Berten.. Jailbreak apps en thema's 38 16-06-10 21:45
Backgrounder verwijderen Mypod Jailbreak apps en thema's 1 03-05-10 13:58
Backgrounder update eentje Archief 5 20-04-10 23:54
backgrounder passie Archief 1 09-10-08 18:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.