iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone werkt niet goed met carkit (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/57478-iphone-werkt-niet-goed-carkit.html)

Aeron 10-04-10 23:19

iphone werkt niet goed met carkit
 
ik heb een parrot ck3100 en een brodit houder waarmee ik muziek via stuurkolom kan selecteren. Het heeft even gewerkt maar al snel niet meer. Als ik iphone in houder plaats krijg ik melding dat apparaat niet geschikt is voor iphone en hij blijft die melding herhalen met gepiep. ik krijg soms even een klein stukje van een nummer te horen maar dan wordt het afgebroken, mogelijk door dat piepen. Is het geheel de idd niet geschikt voor iphone (is wel in garage aanbevolen en geinstalleerd). Of doe ik misschien iets fout? Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Het gekke is dat de waarschuwing soms na een keer wel stopt (kan het dan wegklikken) en ik dan wel muziek kan luisteren, helaas vaker niet dan wel.

Aeron 17-04-10 22:11

niemand die me kan helpen?
misschien ligt het probleem in de usb box die ik heb (ubox-f-1107). Als iphone is aangesloten komt de melding dit accessoire is niet geschikt voor iphone en ik krijg maar heel af en toe de mappen met mijn muziek te zien.
Meestal niet en ook afspelen gaat niet of met zeer veel haperingen. Is de ubox niet geschikt voor iphone???

paulT 17-04-10 23:10

Bluetooth van de iphone heeft een beperkt aantal protocollen.
Je kunt hem niet met alles paren.

Aeron 18-04-10 09:19

Wat paart dan niet met wat? M'n iPhone is met kabel verbonden met brodit houder en USB box. En met een iPhone 3 g doet hij het meestal wel. Ik vraag me af aan wat het ligt. De Parrot werkt wel om te bellen.

paulT 18-04-10 09:49

En hij verbind perfect met mijn carkit in de auto, totaal geen probleem, maar met de bleuthooth van de iphone kun je geen bestanden verzenden:(
Als twee apparaten voorzien zijn van Bluetooth, wil dat niet zeggen dat ze ook met elkaar kunnen communiceren. Dat hangt er vanaf of ze beide dezelfde Bluetooth-protocollen ondersteunen.

Gevonden op dit forum dmv >zoek<functie
Bluetooth - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 3G en iPhone 3GS
De iPhone ondersteunt maar een beperkt aantal Bluetooth-protocollen. Daardoor is het niet mogelijk om de iPhone met elk denkbaar ander Bluetooth-apparaat te koppelen. Er zijn drie toepassingen die echter wel worden ondersteund:
  • Koppeling met een Bluetooth headset;
  • Koppeling met een carkit in de auto;
  • Koppeling met een apparaat dat eveneens A2DP ondersteund en waardoor er dus muziek via Bluetooth kan worden afgespeeld.
Wanneer Bluetooth op de iPhone is ingeschakeld herken je dit aan het blauwe Bluetooth-logo. Is Bluetooth uitgeschakeld of doet de headset het niet (bijvoorbeeld omdat de batterij leeg is) dan wordt het Bluetooth-icoon grijs.
Na de upgrade naar 1.1.3 treedt zo nu en dan het probleem op dat de bluetooth verbinding wordt gelegd maar na het downloaden van het adresboek snel weer ontkoppeld wordt. Om dit probleem aan te pakken volg de volgende stappen:
zet de iPhone in airplane-mode: alle verbindingsprotocollen worden uitgeschakeld. kies vervolgens Home > Settings > General > Bluetooth. Schakel Bluetooth in en bevestig dat de airplane mode verlaten wordt. Maak opnieuw verbinding met de carkit en nu blijft de verbinding bestaan.
(zie Fixes for iPhone 1.1.3 Bluetooth problems - iPhone Atlas)

Aeron 18-04-10 11:21

Snappen doe ik het niet helemaal, maar na de truuk met vliegtuigmodus en opnieuw verbinden met Parrot kan ik muziek luisteren. Hartelijk dank voor je reactie.

paulT 18-04-10 11:36

Blij dat het is opgelost. Veel muziekplezier.

Kan slotje op


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:04.