iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Speakers opgeblazen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5755-speakers-opgeblazen.html)

omehar 26-01-08 20:13

Speakers opgeblazen
 
Help, ik heb waarschijnlijk de speaker opgeblazen, tenminste zo klinkt het. Enorme rammel in de speaker ook bij laag volume.
Hier een voorbeeld (ben dus niet de enige)

YouTube - iPhone speaker hissing



Heb hiervoor geen enkele oplossing gevonden op het net.
Wie weet hier raad mee? Hoe los ik dit op?

Geloof het of niet maar dit is ineens gekomen.

omehar 29-01-08 21:39

Om zelf maar antwoord te geven op mn eigen vraag:
GSM-PDA repareren: Fixsupport is het juiste adres voor de zakelijke markt kan de speaker vervangen voor 99 euro.

- Nog gebeld met apple NL - Geen hulp want er is geen iphone support afdeling
- Apple USA gebeld - In principe behulpzaam. Aangeboden de iphone op te halen voor reparatie. Helaas (maar wel begrijpelijk) alleen mogelijk voor USA adres

Dus...
Ik denk dat ik het maar bij die slechte speaker hou, vind het wel ok.
De speaker in de iphone is zowieso niet al te best.

M.Sergio 30-01-08 14:50

Tip voor andere gebruikers. Zet je EQ op "Bass Reducer" bij het gebruik van de speaker.
Settings-> iPod-> EQ-> Bass Reducer

jeroen50 28-02-08 21:36

...
 
oke je box is waarschijnlijk niet opgeblazen want hij slaat aan en uit waarschijnlijk zit er dan een draadje losjes ik heb zalf ook een keer boxen zelf helemaal aangesloten in het begin maakten mijn boxjes ook zon geleuid maar pas wel o[ al je je iphone open maakt want een draadje los en kapot dit kan je het best op laten lossen door de profs

Robert89 09-07-08 02:09

Opgelost?
 
Ik zit met hetzelfde probleem, gisteren ook ineens spontaan.

Ben je er inmiddels al achter wat het probleem was, en hoe heb je dit opgelost?

Gr, Robert

omehar 09-07-08 22:45

Speakers opgeblazen
 
Robert, volgens mij kunnen er twee dingen aan de hand zijn als je een krakend geluid uit je iphone krijgt.

1. Na beluisteren van muziek en/of youtube kan er een kraak/distortion ontstaan. Dit kan een softwarematig probleem zijn en kan met behulp van een harde reset verholpen worden.

2. Je hebt daadwerkelijk fysiek de speaker opgeblazen. Na te hard en/of te langdurig muziek afgespeeld te hebben waarbij je speaker simpelweg gescheurd is. Dit zul je dus hardwarematig moeten oplossen.

In mijn geval was het helaas de 2e. Omdat er toen geen iphone (en nu ook nog niet) verkocht werd in NL en dus ook geen garantie regeling was heb ik dit laten maken bij fixsupport.nl. Dit zijn opzich wel proffesionele telefoon reperateurs maar het is geen apple reparatiecenter. De reparatie aan mijn iphone was dan ook niet zonder beschadigingen! Speaker werkt wel weer.

Hoop dat je wat aan dit antwoord hebt.

Frankie183 05-05-09 18:49

Speaker
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M.Sergio (Bericht 52578)
Tip voor andere gebruikers. Zet je EQ op "Bass Reducer" bij het gebruik van de speaker.
Settings-> iPod-> EQ-> Bass Reducer

Thanx!!!:D:D:D ik had voorheen ook altijd van dat krakerige geluid, maar dankzij M.Sergio is dit weg,

thanks;)

evmw 05-05-09 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omehar (Bericht 137267)
...
Omdat er toen geen iphone (en nu ook nog niet) verkocht werd in NL en dus ook geen garantie regeling was heb ik dit laten maken bij fixsupport.nl. Dit zijn opzich wel proffesionele telefoon reperateurs maar het is geen apple reparatiecenter. De reparatie aan mijn iphone was dan ook niet zonder beschadigingen! Speaker werkt wel weer.
...

:confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:47.