iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   thinner ( jawel ! ) achter glas (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/57615-thinner-jawel-achter-glas.html)

Nicolas V 12-04-10 22:20

thinner ( jawel ! ) achter glas
 
Beste mede-iPhone en iPod Touch eigenaars

De titel wekt nogal nieuwsgierigheid op hé :p

wel, het is voor het volgende: ik heb tijdens het verven ( met verstuiver ) per ongeluk mijn iPhone meegeschilderd, wel niet erg veel, het was hooguit een paar kleine druppels die naar beneden op mijn scherm zijn terecht gekomen. ( die zat in men zak ) Niets in de gaten natuurlijk en lustig verder doen, tot ik klaar was: kijken naar iPhone en enkele kleine gedroogde druppels grijze verf :z. Ik zéér voorzichtig met thinner die vlekken wegdoen, alles oké. tot dat ik hem enige minuuten later gebruikte: niets aan de iPhone zelf maar achter het glas ( of dat denk ik tenminste ) zit volgens mij nu thinner. er zijn over het gehele scherm ( in het begin enkel aan de linker kant ) donkere vlekken. Wat zeer storend is, je kan er echt niet naast kijken.
Wat moet ik doen? Ik weet dat thinner natuurlijk vluchtig is, het verdampt vlug, maar voorzichtig de kantjes opwarmen met haardroger heeft nog niets opgeleverd.
Kan iemand mij helpen?
Hoeveel zou dat kosten om dat vocht er van tussen te halen?
Ik heb dus geen nieuw scherm nodig, enkel vocht vantussen halen

Hartelijk dank !

Nicolas V

evmw 12-04-10 22:38

Dat vocht ga je er niet tussenuitkrijgen, al helemaal niet omdat thinner een 'bijtende' stof is die de onderdelen gegarandeerd heeft aangetast. Reken dus maar op een reparatie. Ik zou die iPhone op zn kop neerleggen om in ieder geval te voorkomen dat het logic board er onder gaat zitten want dan kun je het straks schudden met je iPhone :eek:

Nicolas V 12-04-10 22:40

dus dat wordt een reparatie van enkele 100den eurietjes?
van garantie geen sprake?

Kyhd 12-04-10 22:51

Nee vochtschade valt niet onder de garantie. Dat lijkt me ook niet logisch. Ik denk niet echt dat Apple of T-Mobile je hiermee kan helpen aangezien dit je eigen schuld is:(

Nicolas V 12-04-10 22:57

iemand een idee wat me dit zal kosten?
ik heb toch geen nieuwe onderdelen nodig he?

Nicolas V 12-04-10 23:33

watwatwat?
ik lees in een ander topic over "iPhone in een bak rijst leggen"
Om vocht te onttrekken.
klopt dit?
morgen achter een zak rijst anders !

debroei 13-04-10 01:21

Maar een vluchtige stof verdampt toch juist snel?
Ik vrees met grote vrezen dat je scherm is aangetast. Het vervangen van het scherm is niet goedkoop maar ook geen 100derden euro's. Kijk maar eens op het forum hierover. Is al meer over geschreven.

Nicolas V 13-04-10 17:00

450+ eurietjes als ik hem opzend naar apple zelf :z
belachelijk

eens kijken wat een onafhankelijk hersteller ervoor vraagt

Kyhd 13-04-10 18:10

Dan gaan ze er waarschijnlijk van uit dat het toestel moet worden vervangen...

Nicolas V 13-04-10 19:06

toch belachelijk als je ziet dat er eigenlijk niets stuk is aan men iPhone?
Soit, maar weet er nu iemand of het helpt om hem in een bak rijst te leggen?
Heb dat hier op een forum gelezen

grtz

evmw 13-04-10 19:48

Rijst helpt hoogstens voor een beetje vocht. Zoals eerder aangegeven is thinner vrij agressief spul dat de onderdelen zeker heeft aangetast (wellicht nu niet merkbaar, maar dan binnenkort wel). Bovendien zal het thinner echt niet meer in dergelijke vloeibare vorm in je iPhone zitten dat rijst of andere middelen om het op te lossen nog gaan helpen...

Nicolas V 13-04-10 22:55

welja, het is zeker nog vloeibaar, het geeft een onvoorspelbaar effect :p
ieder uur wel iets anders :-d

debroei 14-04-10 00:29

Volgens mij kost het vervangen van een scherm bij een 3GS nog geen 100 euro bij PDA parts.

kijk maar eens hier PDAparts

Nicolas V 14-04-10 00:33

Een hersteldienst uit Menen ( BE ) doe een offerte van €125+ :z
maar PDA is NL, wat met verzendingskosten?

EvertD 14-04-10 11:40

Neem eens een kijkje bij Spark Electronics in Woerden, NL.

Ben zelf Belg en het was goedkoper inclusief verzending naar NL dan hier in Belgie te laten repareren.

Nicolas V 22-04-10 22:18

ik heb hem vermaakt gekregen. binnengedaan bij azrepair in Menen ( wat is me dat daar zeg :z ) "ikke vermaken vur jou", mja, soit: hij is toch wel gemaakt
kostprijs: €115

dank & grtz


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:36.