iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Oplossing synchronisatie probleem agenda's (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/57636-oplossing-synchronisatie-probleem-agenda-s.html)

Willum 13-04-10 10:17

(Tijdelijke) Oplossing synchronisatie probleem agenda's
 
Ik ontdekte onlangs dat het synchroniseren van de agenda via outlook niet klopte. Al snel las ik hier dat er veel mensen met dit probleem zitten. Er worden verschillende oplossingen genoemd, en ook weer door sommige mensen benoemd dat het niet werkte. Ik heb een oplossing die werkte!
Belangrijk is om geen stappen over te slaan want dan werkt het i.d.d. niet heb ik gemerkt.

Mijn situatie:
- iPhone 3Gs
- Windows 7
- Office 2007 (Outlook agenda’s)

Wat gaat er precies fout:
* Afspraak ingevoerd in de iPhone, na sync wordt het in Outlook weergegeven als een afspraak van 2.00 tot 2.00 uur. Dus een afspraak van 24 uur verdeeld over twee dagen.

* Afspraak ingevoerd in Outlook, na sync wordt het in de iPhone een dag te vroeg weergegeven.


Wat is het probeem:
Het blijkt (naar mijn idee) een fout te zijn in de laatste update van iTunes. Want sindsdien gaat het mis. En nadat ik de vorige versie van iTunes weer gebruik is het probleem opgelost.


Oplossing: (zoals ik het gedaan heb en dat werkte!!!)

- Maak eerste een backup van de inhoud van de map 'Mobile Applications'
(D:/mijn muziek/iTunes/iTunes Media/Mobile Applications) In deze map staan al je apps. Nadat je iTunes opnieuw geïnstalleerd hebt kan je ze zo weer terugzetten d.m.v. copi-paste.

- Verwijder iTunes.

- Verwijder de map iTunes uit D: / Mijn muziek.
Denk eraan dit ook te doen in de mappen van andere gebruikers accounts!!!

- Ik heb voor de zekerheid alle apple programma's van de PC geknikkerd. Vooral Quiktime omdat die gekoppeld is aan iTunes.

- Start de PC opnieuw op.

- Installeer iTunes versie 9.0.3 via http://www.oldapps.com/itunes.php

- Het enige dat je nu nog moet doen is:
1) even je muziek weer toevoegen aan iTunes.
2) hetzelfde doe je met je app's die je in dit geval kunt terugvinden in de backup map die je in het begin had gemaakt.
(in beide gevallen doe je dat via: Bestand / bestanden toevoegen aan bibliotheek óf; bestand / map toevoegen aan bilbliotheek)

Als je alle stappen doorloopt dan is je probleem opgelost. Jippieeeeeeeeeee :):):)

Let op: Update iTunes dus niet naar 9.1
Wacht op een update waarvan zeker is dat deze geen probleem heeft.

Succes

winne 13-04-10 17:26

Bedankt voor de inlichtingen Willum; ik zat al twee dagen te zoeken om dit probleem op te lossen en had beter eerst naar de site van I-Phone club gekeken. Ik wacht een nieuwe up-date van I-Tunes af.

iScorpio 13-04-10 17:32

Ik dacht hier een oplossing voor het probleem met iTunes 9.1 zelf te vinden. Jammer.

Andere oplossing is gewoon een backup met Ghost te maken voordat je uberhaupt iets van Apple upgrade zodat je daarna weer terug kan. Zo doe ik het en het 'werkt' iedere keer weer. Zo ben ik ook direct weer terug gegaan naar mijn oude backup van 1 uur oud toen ik direct in de gaten kreeg dat de sync in iTunes 9.1 niet goed werkte.

Willum 13-04-10 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 438208)
Ik dacht hier een oplossing voor het probleem met iTunes 9.1 zelf te vinden. Jammer.

Hoi Scorpiosoft

Haha, daarvoor moet je toch echt bij Apple zijn lijkt me. Die hebben een slechte update doorgevoerd.
Maar die tip van een backup met Ghost is een goeie. Is dat net zoiets als een image maken op je PC?
Jammer dat ik die nu pas lees en niet al eerder bij al die andere berichten van mensen die niet weten wat ze met het sync probleem moeten.

Misschien kan je mij en andere geïnteresseerde even vertellen hoe dat werkt!?

r.dirksen 14-04-10 22:58

Heel veel stappen. Het zal vast werken maar ik wilde niet terug naar een oude versie van iTunes.
Ik had hetzelfde probleem of er werd in het geheel niet gesynchroniseerd.
Dit Apple - Support - Discussions - Fix for MobileSync crashing on iTunes ...
heeft mij geholpen. 2 Files vervangen en mijn probleem was weg.

Rob


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:13.