//

Oplossing synchronisatie probleem agenda's

Oplossing synchronisatie probleem agenda's discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ontdekte onlangs dat het synchroniseren van de agenda via outlook niet klopte. Al snel las ik hier dat er veel mensen met dit probleem ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-04-10, 11:17
Willum Willum is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 11
Standaard (Tijdelijke) Oplossing synchronisatie probleem agenda's

Ik ontdekte onlangs dat het synchroniseren van de agenda via outlook niet klopte. Al snel las ik hier dat er veel mensen met dit probleem zitten. Er worden verschillende oplossingen genoemd, en ook weer door sommige mensen benoemd dat het niet werkte. Ik heb een oplossing die werkte!
Belangrijk is om geen stappen over te slaan want dan werkt het i.d.d. niet heb ik gemerkt.

Mijn situatie:
- iPhone 3Gs
- Windows 7
- Office 2007 (Outlook agenda’s)

Wat gaat er precies fout:
* Afspraak ingevoerd in de iPhone, na sync wordt het in Outlook weergegeven als een afspraak van 2.00 tot 2.00 uur. Dus een afspraak van 24 uur verdeeld over twee dagen.

* Afspraak ingevoerd in Outlook, na sync wordt het in de iPhone een dag te vroeg weergegeven.


Wat is het probeem:
Het blijkt (naar mijn idee) een fout te zijn in de laatste update van iTunes. Want sindsdien gaat het mis. En nadat ik de vorige versie van iTunes weer gebruik is het probleem opgelost.


Oplossing: (zoals ik het gedaan heb en dat werkte!!!)

- Maak eerste een backup van de inhoud van de map 'Mobile Applications'
(D:/mijn muziek/iTunes/iTunes Media/Mobile Applications) In deze map staan al je apps. Nadat je iTunes opnieuw geïnstalleerd hebt kan je ze zo weer terugzetten d.m.v. copi-paste.

- Verwijder iTunes.

- Verwijder de map iTunes uit D: / Mijn muziek.
Denk eraan dit ook te doen in de mappen van andere gebruikers accounts!!!

- Ik heb voor de zekerheid alle apple programma's van de PC geknikkerd. Vooral Quiktime omdat die gekoppeld is aan iTunes.

- Start de PC opnieuw op.

- Installeer iTunes versie 9.0.3 via http://www.oldapps.com/itunes.php

- Het enige dat je nu nog moet doen is:
1) even je muziek weer toevoegen aan iTunes.
2) hetzelfde doe je met je app's die je in dit geval kunt terugvinden in de backup map die je in het begin had gemaakt.
(in beide gevallen doe je dat via: Bestand / bestanden toevoegen aan bibliotheek óf; bestand / map toevoegen aan bilbliotheek)

Als je alle stappen doorloopt dan is je probleem opgelost. Jippieeeeeeeeeee

Let op: Update iTunes dus niet naar 9.1
Wacht op een update waarvan zeker is dat deze geen probleem heeft.

Succes

Laatst gewijzigd door Willum; 13-04-10 om 20:59.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-04-10, 18:26
winne winne is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: kortrijk - belgie
Berichten: 2
Standaard

Bedankt voor de inlichtingen Willum; ik zat al twee dagen te zoeken om dit probleem op te lossen en had beter eerst naar de site van I-Phone club gekeken. Ik wacht een nieuwe up-date van I-Tunes af.
  #3  
Oud 13-04-10, 18:32
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Ik dacht hier een oplossing voor het probleem met iTunes 9.1 zelf te vinden. Jammer.

Andere oplossing is gewoon een backup met Ghost te maken voordat je uberhaupt iets van Apple upgrade zodat je daarna weer terug kan. Zo doe ik het en het 'werkt' iedere keer weer. Zo ben ik ook direct weer terug gegaan naar mijn oude backup van 1 uur oud toen ik direct in de gaten kreeg dat de sync in iTunes 9.1 niet goed werkte.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #4  
Oud 13-04-10, 21:05
Willum Willum is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Ik dacht hier een oplossing voor het probleem met iTunes 9.1 zelf te vinden. Jammer.
Hoi Scorpiosoft

Haha, daarvoor moet je toch echt bij Apple zijn lijkt me. Die hebben een slechte update doorgevoerd.
Maar die tip van een backup met Ghost is een goeie. Is dat net zoiets als een image maken op je PC?
Jammer dat ik die nu pas lees en niet al eerder bij al die andere berichten van mensen die niet weten wat ze met het sync probleem moeten.

Misschien kan je mij en andere geïnteresseerde even vertellen hoe dat werkt!?
  #5  
Oud 14-04-10, 23:58
r.dirksen's schermafbeelding
r.dirksen r.dirksen is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 16
Standaard

Heel veel stappen. Het zal vast werken maar ik wilde niet terug naar een oude versie van iTunes.
Ik had hetzelfde probleem of er werd in het geheel niet gesynchroniseerd.
Dit Apple - Support - Discussions - Fix for MobileSync crashing on iTunes ...
heeft mij geholpen. 2 Files vervangen en mijn probleem was weg.

Rob
__________________
Plans without action are a daydream,
Actions without a plan are a nightmare.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met synchronisatie zakelijke Exchange Agenda naar Prive Outlook Agenda kees20 iTunes 1 27-02-11 23:33
Agenda probleem synchronisatie tussen iphone en ipad sander1973 iTunes 3 17-01-11 23:03
Iphone 3GS Outlook 2007 synchronisatie probleem calendar agenda Karma iTunes 1 04-04-10 00:12
agenda items iphone weg na synchronisatie met andere agenda?? paro iTunes 0 26-08-09 22:21
Synchronisatie Agenda Exchange en Lokaal oplossing tiesciss iTunes 0 24-03-09 18:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:09.