iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   probleem bij reparatie scherm (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/57719-probleem-reparatie-scherm.html)

rodyp 14-04-10 13:50

probleem bij reparatie scherm
 
Hallo,

Ik heb onlangs mijn iphone laten repareren bij Mac repait in Amsterdam. Geweldige service, daarover absoluut geen klagen, maar men beweerd ten alle tijde originele onderdelen te gebruiken en ik heb daar zo mijn twijfels over.
Het vervangen glas is veel stroever, er is een raster zichtbaar in het glas en ik krijg de vette vingers (door gebruik) er niet of nauwlijks vanaf.
Heeft iemand toevallig ook ervaring met dit bedrijf of een soortgelijk probleem???
Bij Mac Repair werd me verteld dat er af en toe digitaizers tussen zitten die niet goed zijn, maar voorlopig ben ik 180 euries verder en ben niet tevreden met het resultaat !!!!

Chrisl 14-04-10 14:49

Geen ervaring mee, maar ik zou gewoon terug gaan. Laat ze het maar fixen.

stevendewinter 15-04-10 12:02

reparatie scherm
 
Gisteren 85 Euro [inclusief BTW] betaald voor nieuw scherm in iPhone 3GS. Snelle, perfecte service. Klaar terwijl je wacht. Ziet er weer tiptop uit. Meteen ook stof eruit gehaald. Lijkt nu zelfs sneller. PDATECH in Den Haag :)

platte 15-04-10 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodyp (Bericht 438575)
.
Het vervangen glas is veel stroever, er is een raster zichtbaar in het glas en ik krijg de vette vingers (door gebruik) er niet of nauwlijks vanaf.

Misschien een stomme vraag maar heb je de beschermfolie wel van het glas gehaald. Doe zelf ook reparatie van iPhone en als ik het glas+digitizer vervang laat ik de folie aan de buitenkant ook zitten. Soms zit dit er superstrak op zodat je bijna niet ziet dat er nog een folie opzit. En dan zie je namelijk een raster over je scherm en het voelt stroef aan. Als dit niet het geval is moet je ermee terug gaan. Vind ze trouwens wel heel erg duur. Vraag zelf 80 euro voor deze reparatie.

Nico

LucPaquay 23-04-10 16:47

Ik zou inderdaad zoals gezegd gewoon even teruggaan. Stroefheid van het scherm is natuurlijk erg subjectief, dat geldt ook voor de "vette vingers". Maar een raster op het scherm is niet acceptabel.

Ik repareer zelf ook maar heb nog nooit schermen ingekocht met een raster(folie)! Nog nooit gezien trouwens. Erg slechte inkoop lijkt me.

LucPaquay 23-04-10 16:53

Ik vervang trouwens voor de 3G het scherm voor € 65,- de 3Gs wordt vervangen voor € 72,50
Www.iphonerepair.nu

Ravenge 23-04-10 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LucPaquay (Bericht 442443)
Ik vervang trouwens voor de 3G het scherm voor € 65,- de 3Gs wordt vervangen voor € 72,50
Domeinregistratie €9,- per jaar, registreer je domein nu snel en makkelijk! Mijndomein.nl

Ziet eruit alsof je een beetje reclame aan het maken bent vuile spammert! ;)

silwit 23-04-10 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LucPaquay (Bericht 442443)
Ik vervang trouwens voor de 3G het scherm voor € 65,- de 3Gs wordt vervangen voor € 72,50
Domeinregistratie €9,- per jaar, registreer je domein nu snel en makkelijk! Mijndomein.nl

Doe je ook 2 g ??

LucPaquay 23-04-10 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ravenge (Bericht 442446)
Ziet eruit alsof je een beetje reclame aan het maken bent vuile spammert! ;)

Iedereen is vrij meer te betalen als hij of zij dat wil natuurlijk.:)

LucPaquay 23-04-10 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door silwit (Bericht 442450)
Doe je ook 2 g ??

Nee, spijt me, dat heeft met name met de geringe dagwaarde van de 2G te maken. Als je een glas wil vervangen van de 2G ben je genoodzaakt om een glas met het daarbij behorende LCD te vervangen. (bij de 3G en 3GS wordt het glas afzonderlijk vervangen)

De prijs van de reparatie wordt zodoende duurder dan de waarde van het toestel.

Gr. Luc Paquay
www.iPhoneRepair.nu

silwit 23-04-10 20:22

Ja dat van die lcd wist ik...
helaas jammer kon 't proberen:-)

platte 23-04-10 23:54

Ik vervang de 2g schermen wel. Is geen goedkope reparatie maar is nog steeds vraag naar.
Van de 3g word altijd het glas en touchscreen vervangen. Sommige zeggen alleen het glas te vervangen maar dat is haast onmogelijk en veel werk.

silwit 24-04-10 00:11

Nu heb ik van een kennis gehoord dat er 2 verschillende 2 g schermen zijn waarbij het verschil in een chipje zit mijn man schijnt de oudere versie te hebben die bijna niet te vinden is kan dit kloppen ?? Of hebben we ons wat op onze mouw laten spelden
En wat zou het dan kosten om een 2 g scherm te vervangen??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:07.