iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Goede 3G ontvangst en toch geen e-mail kunnen verzenden (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/57734-goede-3g-ontvangst-toch-geen-e-mail-kunnen-verzenden.html)

Nafets 14-04-10 19:10

Goede 3G ontvangst en toch geen e-mail kunnen verzenden
 
Wanneer ik een e-mail wil verzenden via 3G dan krijg ik welk e-mail adres ik ook intik de volgende boodschap: "E-mail versturen mislukt. Het adres van een van de geadresserden is geweigerd door de server. Het bericht is in 'Uitgaand' geplaatst." Ik ontvang wel gewoon e-mail en ik kan ook op internet.
Weet iemand raad?

evmw 14-04-10 19:13

SMTP settings goed ingevuld?

Nafets 14-04-10 19:20

geen e-mail kunnen verzenden
 
Bedankt voor je snelle reply. Naar mijn weten heb ik bij de SMTP server de juiste gegevens ingevuld. De serverpoort is hetzelfde als op mijn laptop bij uitgaande post, het gebruik van SSL is bij beiden uitgeschakeld, de hostnaam is hetzelfde nl. SMTP.aol.com, de server is ingeschakeld. Ik begrijp niet wat er aan de hand is... of wat ik kan / moet veranderen...
Tips...?

evmw 14-04-10 22:19

Daar zit je fout denk ik, je moet hoogstwaarschijnlijk de SMTP van T-Mobile invullen (die accepteert waarschijnlijk geen 'eigen' SMTP).:

smtp.gprs.t-mobile.nl (poort 25)

Nafets 14-04-10 23:36

iPhone en e-maulil verzenden
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 438760)
Daar zit je fout denk ik, je moet hoogstwaarschijnlijk de SMTP van T-Mobile invullen (die accepteert waarschijnlijk geen 'eigen' SMTP).:

smtp.gprs.t-mobile.nl (poort 25)

Bedankt voor je meedenken. Ik zit echter bij Vodafone. IPhone is officieel simlockvrij en heeft tot nu toe steeds goed e-mail verzonden. Nog iemand een tip??

Hee nu lukt t wel om via mijn gmail account vanaf de iPhone te mailen. Waarom lukt t niet via mijn cs.com account??

evmw 15-04-10 09:35

Omdat Vodafone geen andere SMTP toestaat dan hun eigen SMTP te gebruiken, dit om spam zoveel mogelijk te voorkomen. Gmail gaat over een andere poort, dus vandaar dat je het op deze manier kan 'omzeilen'.

Nafets 15-04-10 23:39

plots niet meer mogelijk e-mail te verzenden via iphone maar nog wel via de laptop!
 
Toch kom ik er niet uit. Via mijn laptop kan ik e-mailen via mijn cs.com account. SMTP server met uitgaande poort 587. Vanaf mijn iphone kan ik plotseling niet meer e-mail verzenden met deze instelling. Nu is het zo dat compuserve (cs.com) overgenomen is door telfort. Misschien heeft Telfort dan een andere SMTP server naam en andere poort... Wie helpt me verder?

evmw 16-04-10 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nafets (Bericht 439142)
Toch kom ik er niet uit. Via mijn laptop kan ik e-mailen via mijn cs.com account. SMTP server met uitgaande poort 587. Vanaf mijn iphone kan ik plotseling niet meer e-mail verzenden met deze instelling. Nu is het zo dat compuserve (cs.com) overgenomen is door telfort. Misschien heeft Telfort dan een andere SMTP server naam en andere poort... Wie helpt me verder?

Op je laptop gebruik je toch ook niet je dataabbonement van je iPhone? Iedere internetaanbieder heeft hier weer andere regels voor, en per aanbieder kan het zelfs nog per abbo verschillend zijn of eigen smtp is toegestaan of niet. Bovendien gelden de regels over het algemeen alleen voor standaard smtp poort 25.

Nafets 16-04-10 09:47

e-mail verzenden lukt niet...
 
:)Bedankt maar ik ben er inmiddels uit...

Heb gevonden hoe het zit. Het is toch inderdaad zo dat wanneer je bij Vodafone met een iPhone werkt je de uitgaande servergegevens van Vodafone moet gebruiken. Het gekke was echter dat ie het zonder deze instellingen of m.a.w. met een andere SMTP server ook gewoon deed.
Nu heb ik ingevoerd <authsmtp.vodafone.nl>als uitgaande server. Je moet dan op My vodafone een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken want op je iPhone moet je de identificatiecontrole aanzetten. Het externe poortnummer is 25.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:40.