iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Email ophalen lukt niet :-( (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/58538-email-ophalen-lukt-niet.html)

sylvanava 28-04-10 21:53

Email ophalen lukt niet :-(
 
Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik snap er niets meer van.

Ik heb altijd normaal email kunnen ontvangen en ook kunnen msnen op m'n Iphone. maar toen moest ik mn toegangscode van hotmail veranderen, die heb ik ook netjes veranderd bij instellingen.

Maar sinds ik het veranderd geeft hij elke keer het volgende aan:

"gebruikersnaam of wachtwoord voor pop3.live.com is onjuist"


Terwijl ik echt al 20 keer mn code's goed heb gecontroleerd, ik snap er niets meer van.

De gegevens die er staan zijn:

naam: sylvana
adres:....@homail.com (mn email)
beschrijving (ook email)

server inkomende post

hostnaam: pop3.live.com
gebruikersnaam: ....@hotmail.com (mn emailadres)
wachtwoord= (mn code)

server uitgaande post

hostnaam = smtp.live.com
gebruikersnaam= (mn email)
wachtwoord = mn wachtwoord


Kan iemand me helpen???

vrg sylvana

curmie 29-04-10 07:16

Bij mij heeft het geholpen om bij server inkomende post bij hostnaam:pop.live.com ipv pop3.live.com in te geven.
Weet niet of het bij jou wat doet maar wellicht het proberen waard??

Wi-Fi 29-04-10 07:42

Probeer eens via de webmail functionaliteit in te loggen en kijken of je daar wel inkomt, dan weet je 100% zeker dat je gebruikersnaam en wachtwoord kloppen!
Vervolgens zou je het gehele account moeten verwijderen van je iPhone en opnieuw instellen, dit wil nog wel eens helpen.

sylvanava 29-04-10 13:13

Het account helemaal verwijderen heb ik helaas al veel keer gedaan, dat helpt ook niet.

Ook heb ik geprobeerd de 3 weg te talen maar ook dat helpt niet.

Bedoel je met webmail functionaliteit dat ik gewoon in moet loggen bij hotmail zelf?
Als dit het geval is, dan kan dat het probleem niet zijn ik heb namelijk de afgelopen maanden al met dit wachtwoord ingelogd :confused:


Nog meer wat ik kan proberen

Het is ook vervelend omdat ik nu ook niet kan msn én en ING buddy kan instaleren want daar heb ik allemaal die server bij nodig geeft hij aan.

Wi-Fi 29-04-10 19:06

Webmail is inderdaad online inloggen op je mailbox zoals hotmail.
Als dit werkt dan is het geen password probleem maar een instellingsfout.

Ik heb zitten googlen voor je en kom de volgende website tegen die jou wellicht licht in de duisternis kan scheppen: A new way to get Hotmail on your phone - Windows Live
Ik vermoed dat het niet goed gaat omdat er standaard een andere poort gebruikt word voor pop3, poort 110.
Bij live.com moet dit 995 zijn omdat de verbinding beveiligd is.
Ik denk dat het wellicht hierbij fout gaat.

Dragon 12-05-10 19:23

Never mind. Al opgelost.

tanjaaa 20-10-10 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dragon (Bericht 451293)
Never mind. Al opgelost.


hoe dan? want heb hetzelfde probleem!

kan het zijn omdat je abbo nog niet is ingegaan en dat het via Wi-Fi niet werkt?

Guest-20200914115422 06-11-10 09:22

ik heb nagenoeg hetzelfde probleem als Sylvanava. Al duizend verschillende mogelijkheden geprobeerd. Niks helpt. Altijd maar die melding: "e-mailserver reageert niet. controleer juiste invoering accountinfo". Maar die zijn juist, want de ingevoerde info wordt geaccepteerd. Ik heb ook een iPod Touch en daarop werkt de e-mail wel, terwijl het dezelfde e-mailaccount betreft en de de instellingen exact gelijk zijn. Ra Ra hoe kan dat? Ik weet het in elk geval niet meer.
Rene

ButcherJF 06-11-10 09:31

Welke poort gebruik je? Ik 995 (Accountinfo/Geavanceerd)

Guest-20200914115422 07-11-10 11:22

Bij mij geeft hij poort 143 aan (op mijn iPod Touch - die wel werkt- poort 110). Waar vind ik die info welke poort ik moet gebruiken? Hoe dan ook, ik krijg mijn inkomende mailen niet boven water. Ook niet via alle mogelijke aanpassingen van de panelen in iTunes. Wie heeft de gouden tip?

ButcherJF 07-11-10 21:03

Instellingen/Mail, Contacten, Agenda/Account selecteren/Geavanceerd/Serverpoort.

Guest-20200914115422 08-11-10 07:52

dit heb ik allemaal al tig keer gedaan; maar als het dan misschien aan het poortnummer ligt, hoe weet ik dan wélke poort ik moet instellen en waarom die?

AHMETCAR 08-11-10 12:48

Hallo je moet je wachtword op pc vijzegen
op iphone je msn adres en nieuwe wachtword wachtword en naam moet weg
zet iphone uit en weer aan
ga naar instelingen, toets je msn naam adres en wachtword
ga terug naar normale start schermpje
toets op emal icontje.

jemmie 08-11-10 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adriaansen (Bericht 597122)
Bij mij geeft hij poort 143 aan (op mijn iPod Touch - die wel werkt- poort 110). Waar vind ik die info welke poort ik moet gebruiken? Hoe dan ook, ik krijg mijn inkomende mailen niet boven water. Ook niet via alle mogelijke aanpassingen van de panelen in iTunes. Wie heeft de gouden tip?


Poort 143 is voor imap. Omdat het op jouw ipod wel werkt, en daar gebruik je poort 110 en dit is pop3, zal je op je iphone een pop email account moeten maken zodat de poort standaard op 110 staat.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.