iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Aantal beginnersproblemen iPhone 3gs (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/58720-aantal-beginnersproblemen-iphone-3gs.html)

MarcelvanH 02-05-10 13:29

Aantal beginnersproblemen iPhone 3gs
 
Hallo,

Gisteren was voor mij de grote dag dat ik een iPhone 3gs 16GB gekocht heb.
Mijn oude abbo loopt 1 juni af en dat is direct de datum waarop mijn nieuwe T-Mobile abbo ingaat en mijn nummer wordt overgezet. (Hopen dat alles goed gaat.)

Nu ben ik gisteren en vandaag al tegen een aantal dingen aangelopen. Heb gezocht met Google maar ik kwam er niet uit.

  • Als ik mijn iPhone opstart krijg ik de volgende melding: "Wachten op activering, Dit kan even duren." Als ik dit bij google intyp krijg ik allemaal tips dat ik de iPhone moet verbinden met iTunes. Dit heb ik al gedaan maar er veranderd niets. Is dit niet gewoon een melding dat mijn abbo nog niet actief is? Zo nee, wat kan ik er tegen doen?
  • Het tweede probleem heeft vermoedelijk iets met mijn internetconnectie te maken (nu via Wi-Fi hier thuis). Ik kan een groot aantal websites niet bereiken, zoals twitter, youtube, hyves ed. Na lang wachten krijg ik dan een melding als Safari kan de server niet bereiken. Websites als Google werken wel, maar (naar mijn mening) toch wat traag.
  • Dit probleem heeft vermoedelijk iets te maken met het tweede probleem. Ik heb een aantal apps gedownload via iTunes. Zoals de hyves app. Als ik inlog krijg ik een foutmelding. Als ik de app dan opnieuw opstart ben ik ineens ingelogd maar zie ik geen gegevens. Apps als tvgids.tv en nos teletext werken prima. Ook het downloaden van apps via de appstore op de iPhone werkt niet helemaal. Ik kom wel in de appstore, maar als ik dan een gratis app download dan blijft de iPhone maar laden. Ook shazam werkt niet. Ik vermoed dat dit allemaal iets te maken heeft met de internetverbinding. Maar waar zit nu precies het probleem?
  • Ik heb geprobeerd mijn gmail account te koppelen aan mail. Het inloggen lukt, maar hij blijft de inbox maar laden. Hier komt geen eind aan. Heeft dit misschien iets te maken met de grote hoeveelheid mailtjes die er op mijn Gmail staan? En als ik hem dan een keer alles laat laden, hoeft dit dan de volgende keer niet meer als ik Mail open? Of dan ook?
Ik hoop dat deze beginnersvragen relatief makkelijk zijn voor jullie om te beantwoorden.

Alvast heel erg bedankt,
Marcel (kersverse iPhone gebruiker)

King1987 02-05-10 13:31

Aller eerst welkom op het forum :D

1. Je moet activeren met een Tmobile kaartje. Wellicht een kennis die al een abo/prepaid kaartje heeft waarmee je dit kan doen via iTunes?

De andere punten weet ik zo 1,2,3 niet. Wellicht dat het verholpen is als je iPhone geactiveerd is.

WDS001 02-05-10 13:31

Reset je netwerkinstellingen eens: Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerkinstellingen.

MarcelvanH 02-05-10 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 445314)
Aller eerst welkom op het forum :D

1. Je moet activeren met een Tmobile kaartje. Wellicht een kennis die al een abo/prepaid kaartje heeft waarmee je dit kan doen via iTunes?

De andere punten weet ik zo 1,2,3 niet. Wellicht dat het verholpen is als je iPhone geactiveerd is.

Ik heb wel gewoon een T-Mobile simkaart meegekregen en deze zit ookal in de iPhone. Er is ook gewoon een connectie met iTunes. Ik kan bijvoorbeeld muziek en apps in de iPhone laden.
Is er perse een actief T-Mobile abbo nodig om te activeren? (oftewel, gebeurt dit niet gewoon als mijn abbo ingaat automatisch?)

Alvast dank!

King1987 02-05-10 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarcelvanH (Bericht 445318)
Ik heb wel gewoon een T-Mobile simkaart meegekregen en deze zit ookal in de iPhone. Er is ook gewoon een connectie met iTunes. Ik kan bijvoorbeeld muziek en apps in de iPhone laden.
Is er perse een actief T-Mobile abbo nodig om te activeren? (oftewel, gebeurt dit niet gewoon als mijn abbo ingaat automatisch?)

Alvast dank!


Als jij al muziek op je iPhone kan zetten is hij geactiveerd :D

WDS001 02-05-10 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarcelvanH (Bericht 445318)
Ik heb wel gewoon een T-Mobile simkaart meegekregen en deze zit ookal in de iPhone. Er is ook gewoon een connectie met iTunes. Ik kan bijvoorbeeld muziek en apps in de iPhone laden.
Is er perse een actief T-Mobile abbo nodig om te activeren? (oftewel, gebeurt dit niet gewoon als mijn abbo ingaat automatisch?)

Alvast dank!

Als je je iPhone kan gebruiken heb je je iPhone al geactiveerd. Het activeren bij het opstarten zal dus wellicht slaan op je abonnement dat nog niet is ingegaan als ik het goed begrijp. Je moet er in ieder geval geen probleem van maken, want als werkt gewoon :)

HansL 05-06-10 11:17

Apps niet actief in iTunes
 
Ik heb het volgende probleem: via het tabblad programma's in iTunes kun je programma's synchroniseren en sorteren. Dit lukt bij mij niet. Ze zijn niet actief en licht grijs gekleurd. Na een herstel procedure is alles weer goed zoals het hoort te zijn maar wanneer ik mijn iPhone opnieuw aan mijn macbook pro aansluit gebeurt het weer dat het tabblad programma's in iTunes (9.1.1) niet actief is. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

Groet,

Hans

kai824 05-06-10 13:50

Als de app icoontjes grijs zijn, worden de apps niet gesynct. Staat er wel een vinkje bij applicaties synchroniseren? (tabje iPhone -> tabje applicaties

HansL 05-06-10 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kai824 (Bericht 460108)
Als de app icoontjes grijs zijn, worden de apps niet gesynct. Staat er wel een vinkje bij applicaties synchroniseren? (tabje iPhone -> tabje applicaties

bedankt voor jouw reactie. Programma's sync staat aangevinkt. Dat maakt het juist zo vreemd. Als ik de iPhone herstel is het goed maar zodra ik deze loskoppel en weer opnieuw aankoppel gaat het mis. De overige functies kan ik wel gewoon synchroniseren. Ook nieuwe apps worden wel toegevoegd. Ik kan ze alleen niet bedienen via iTunes.

Groet,

Hans

Jo... 05-06-10 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HansL (Bericht 460116)
bedankt voor jouw reactie. Programma's sync staat aangevinkt. Dat maakt het juist zo vreemd. Als ik de iPhone herstel is het goed maar zodra ik deze loskoppel en weer opnieuw aankoppel gaat het mis. De overige functies kan ik wel gewoon synchroniseren. Ook nieuwe apps worden wel toegevoegd. Ik kan ze alleen niet bedienen via iTunes.

Groet,

Hans

Heb je je iPhone misschien al gesycnt met een andere computer?

HansL 05-06-10 15:43

Wat ik wel heb gedaan is een keer een nieuw herstel gemaakt, als een nieuwe iPhone. Zou ik die oude herstel gegevens misschien moeten verwijderen?

Groet,

Hans


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:58.