iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Zacht geluid uit ear speaker (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/59111-zacht-geluid-ear-speaker.html)

ernie 06-05-10 16:09

Zacht geluid uit ear speaker
 
Sinds een maand heb ik van de 1 op de andere dag een zeer zacht geluid uit mijn ear speaker.
Mijn normale speaker werkt prima, oordopjes werken ook goed en microfoontje ook.
Heb sindsdien mijn ear speaker vervangen, nieuwe firmware geinstalleerd (3.1.3), en zelfs het gaasje met een naald doorgeprikt op een paar plekken. Geen van alle met succes.

Heeft iemand een idee???

Graag je reacties van alleen maar bellen met het oor-telefoontje is zeer handig.

BVD

iMario 06-05-10 17:01

Je hebt er niet toevallig iets overheen? Screenprotector, case, of iets anders? Staat het volume op maximum?

ernie 06-05-10 21:00

Hoi.
Bedankt voor je reactie. Nee geen protector of case overheen. Volume staat voluit. Heb ook nog een volume boost geinstalleerd.

Het vreemde was wel dat voordat ik de ear speaker verving (toen was geluid dus al heel zacht) het geluid sterker uit headphone plug opening kwam dan uit de uitgang zelf. Na vervanging is dit echter weg.

Werner1963 31-12-12 14:27

Heb hier ook een iPhone 4s met een te zacht geluid. Speaker is niet bedekt. Hard reset reeds uitgevoerd Wat kan ik nog proberen?

De speaker is nog niet vervangen

Techfreak 31-12-12 15:15

Misschien ergens bij de geluidsinstellingen de begrenzer ingeschakeld of een bepaalde setting bij de equalizer?

Ik geef maar wat ideetjes.

Beste wensen voor 2013 in ieder geval.

Werner1963 31-12-12 16:34

De volumebegrenzing is enkel voor muziek. In ieder geval dit staat uit. Zo dus, dit is het niet

senna22 31-12-12 16:53

waarschijnlijk is je speaker los en dat zorgt dat je speaker niet meer goed werkt.

Gilles111 31-12-12 21:50

Met een (schone/nieuwe) tandenborstel eens over het gaasje gaan en daarna voorzichtig met een stofzuiger of kruimeldief er overheen. Helpt in veel van de gevallen, gaasje raakt in de loop van de tijd wel eens vervuild met stof en huidcellen. Vrijwel niet te zien tot je hem schoonmaakt ;) En enkele gaatjes prikken met een naald is geen goed idee, je verhelpt het probleem niet maar je hebt wel grote kans dat je de speaker beschadigd.

Probeer dat eerst eens voor je gaat sleutelen.

Werner1963 02-01-13 14:26

De tandenborstel en de stofzuiger hebben niet geholpen.
Het geluid lijkt alsof het papier van de ear speaker onvoldoende trilt (licht en vervormd geluid of stem)

Kan ik dit misschien reinigen met nagellakremover zonder de iPhone eerst openen?

minipi 03-01-13 22:12

Ik heb het zelfde gehad en bracht hem naar vodafone in Rotterdam ,binnen een paar dagen hoorde ik er is waterschade aan de telefoon bij de stekker aansluiting,met een foto erbij.Ik kon een nieuwe krijgen maar dan moest ik wel iets van 285 euro betalen,en dan stopte ook gelijk mijn garantie en mijn toestel is een 4S en was maar 7 maanden oud en ik zit er ook niet mee bij het water.Dus ik raad je aan om dan maar naar zo,n telefoon dokter te gaan is ook een stuk goedkoper.

Werner1963 03-01-13 22:40

Bedankt voor je bericht
Toch raar dat dit aan de stekker aansluiting kan zijn.
Ik heb de 4S nu niet meer maar ik dacht dat daar geen oxidatie te zien was. Ik ga het in ieder geval terug laten controleren

suzuki2002 04-01-13 21:21

35 euro richtprijs

Werner1963 05-01-13 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 865947)
35 euro richtprijs

Waar kan ik dit laten repareren aan die prijs ?

suzuki2002 05-01-13 15:36

Overal wel. Wil je best een adres geven maar als ik dat doe dan wordt ik van de site gegooid . Is al vaker gebeurd.

Werner1963 05-01-13 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 866115)
Overal wel. Wil je best een adres geven maar als ik dat doe dan wordt ik van de site gegooid . Is al vaker gebeurd.

Stuur het dan maar pm :)

Werner1963 07-01-13 19:17

ik heb de stekker zojuist nagekeken in de iPhone 4S en die is heel proper. Ik merk wel dat de stekker een zwarte kleur heeft en bij mijn iPhone 4 wit is

Is die mogelijk al vervangen geweest of is die altijd zwart bij de iPhone 4S ?

Beide zijn zwarte iphones

suzuki2002 09-01-13 17:50

Zwarte iphone zwart en witte iphone wit , Dus is al eens vervangen met de verkeerde kleur

stanneman 19-02-13 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ernie (Bericht 448528)
Hoi.
Bedankt voor je reactie. Nee geen protector of case overheen. Volume staat voluit. Heb ook nog een volume boost geinstalleerd.

Het vreemde was wel dat voordat ik de ear speaker verving (toen was geluid dus al heel zacht) het geluid sterker uit headphone plug opening kwam dan uit de uitgang zelf. Na vervanging is dit echter weg.

En wat was de oplossing??
Ik zit nu met hetzefde probleem..

Werner1963 19-02-13 21:31

Er zijn hier zoveel dingen gezegd dat je best een nieuwe topic start

Heb je al op de + knop herhalende gedrukt "tijdens" het bellen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:38.