iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone doet niks meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/59144-iphone-doet-niks-meer.html)

Markos1 06-05-10 20:11

Iphone doet niks meer
 
He,

Mijn Iphone wil niets meer doen....maar ook echt niks.

Na een reboot (vastlopen programma) start hij niet meer op. Als ik de bovenste knop inhoud dan komt het Apple logo even in beeld (+-15 seconde) en dan verdwijnt hij weer. Als ik hem aan de computer hang dan herkend hij deze niet (ook Itunes niet). Aan de netstroom doet hij ook niks (ook geen batterij logo). In DFU mode opstarten doet hij ook niet?

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn.....overleden of is er toch een trucje?

Alvast bedankt!

gr

Timmeh_ 06-05-10 20:40

Probeer eens een Hard Reset (Lock/Awake- en de Home-button tegelijk ingedrukt houden totdat het Apple-logo verschijnt)

Markos1 06-05-10 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 448522)
Probeer eens een Hard Reset (Lock/Awake- en de Home-button tegelijk ingedrukt houden totdat het Apple-logo verschijnt)

DFU mode doet het niet :( had ik al geprobeerd

Destiny 06-05-10 22:08

Als DFU het echt niet doet dan is je iPhone kapot.

Timmeh_ 06-05-10 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Markos1 (Bericht 448594)
DFU mode doet het niet :( had ik al geprobeerd

Er is een groot verschil tussen een Hard Reset en de DFU-mode ;) Met een Hard Reset start je iPhone opnieuw op, als je je iPhone in DFU-mode zet moet je m herstellen. Wat heb je precies geprobeerd dan? In DFU-mode gezet en dan?

Markos1 06-05-10 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 448600)
Er is een groot verschil tussen een Hard Reset en de DFU-mode ;) Met een Hard Reset start je iPhone opnieuw op, als je je iPhone in DFU-mode zet moet je m herstellen. Wat heb je precies geprobeerd dan? In DFU-mode gezet en dan?

Ik dacht dat dit hetzelfde was.....:D

power en home button ingedrukt houden, dan wacht op apple logo, deze verschijnt na 2 seconde. Als ik dit doe dan komt er een apple logo en deze gaat om de 10 seconde uit en dan weer aan :confused:.

Hiernaast ook aan de pc gehangen en hetzelfde maar geen resultaat.....

Timmeh_ 06-05-10 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Markos1 (Bericht 448618)
Ik dacht dat dit hetzelfde was.....:D

power en home button ingedrukt houden, dan wacht op apple logo, deze verschijnt na 2 seconde. Als ik dit doe dan komt er een apple logo en deze gaat om de 10 seconde uit en dan weer aan :confused:.

Hiernaast ook aan de pc gehangen en hetzelfde maar geen resultaat.....

Okee, dan wordt het herstellen:

* iPhone aan je PC hangen
* Zet je iPhone in DFU-mode (check de Wiki hoe je dit doet)
* iTunes geeft de melding dat er een iPhone in Herstelmodus is aangetroffen
* Klikken op 'Herstellen'
* Na afloop van de herstel, bij voorkeur geen Reservekopie terugzetten; de reseverkopie kan de software-fout bevatten

Markos1 06-05-10 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 448624)
Okee, dan wordt het herstellen:

* iPhone aan je PC hangen
* Zet je iPhone in DFU-mode (check de Wiki hoe je dit doet)
* iTunes geeft de melding dat er een iPhone in Herstelmodus is aangetroffen
* Klikken op 'Herstellen'
* Na afloop van de herstel, bij voorkeur geen Reservekopie terugzetten; de reseverkopie kan de software-fout bevatten

Ja die had ik al geprobeerd :O werkt niet....mijn pc herkend ook de iphone niet :confused:

Timmeh_ 06-05-10 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Markos1 (Bericht 448643)
Ja die had ik al geprobeerd :O werkt niet....mijn pc herkend ook de iphone niet :confused:

Weet je heel zeker dat je iPhone in DFU-mode stond? Dit werkt namelijk (vrijwel) altijd! Als je iPhone in DFU-mode staat is je scherm zwart.

Markos1 06-05-10 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 448649)
Weet je heel zeker dat je iPhone in DFU-mode stond? Dit werkt namelijk (vrijwel) altijd! Als je iPhone in DFU-mode staat is je scherm zwart.

  1. PC en Itunes aan;
  2. Iphone via USB aan de pc;
  3. Home + power ingedrukt houden;
  4. Na 10 a 15 seconde powerknop loslaten;
  5. Itunes reageerd en doet niks, terwijl hij toch een melding van herstellen moet geven.
Dit klopt toch....ik heb allerlei manier geprobeerd. Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar opladen via netsnoer doet hij ook niet. Als ik de stekker er in doet geeft hij 10 seconde het Apple logo weer en dan is het scherm zwart?

tomdj 06-05-10 23:57

Had ik gisteren ook. Het regent momenteel klachten van jailbreak iphones met hetzelfde probleem. Bij kwam het nadat ik in Rock 6 updates heb gedraaid.
Ik heb het v ermoeden dat iemand (Apple of T-mobile-programmeur?) een of andere app in Rock heeft geplaatst die het probleem veroorzaakt. Het zou zomaar eens een serieus jailbreak-gerelatererd virus geweest kunnen zijn....
Bij kon ik hem nog wel in dfu mode zetten, maar je moet geloof ik precies 10 seconden de aan-uit knop vasthouden en daarna loslaten.

Na herstellen in dfu-mode ging mijn firmware van 3.1.2 (blackrain + unlock) naar fw 3.1.3. Mooi dat ik mijn software unlock nu (voorgoed?) kwijt ben.......

Opnieuw jailbreak met Spirit (5 seconden en het was gepiept) en toen een uur of vier bezig geweest om in cydia alles wee naar mijn hand te zetten. Het lijkt Microsoft wel...
Nu draait ie weer als een zonnetje, alleen kan ik niet meer bellen met mijn kpn/sim, wat natuurlijk zwaar ***** is.

Een tip aan iedereen: gooi Rock eraf, want dat is onbetrouwbare zooi.
Vervolgens: installeer alleen updates die je vertrouwt! Ik kon het nooit hebben dat ik een badge op de picto van Rock had staan met updates, maar daar ben ik dus van
teruggekomen.

Is er trouwens toch een mogelijkheid (ik ben geen programmeur) om toch te kunnen unlocken? Ik bedoel dus niet via T-mobile, want die kunnen alles voor 9 tientjes...

Hop dat je er iets aan hebt.

Markos1 07-05-10 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomdj (Bericht 448665)
Had ik gisteren ook. Het regent momenteel klachten van jailbreak iphones met hetzelfde probleem. Bij kwam het nadat ik in Rock 6 updates heb gedraaid.
Ik heb het v ermoeden dat iemand (Apple of T-mobile-programmeur?) een of andere app in Rock heeft geplaatst die het probleem veroorzaakt. Het zou zomaar eens een serieus jailbreak-gerelatererd virus geweest kunnen zijn....
Bij kon ik hem nog wel in dfu mode zetten, maar je moet geloof ik precies 10 seconden de aan-uit knop vasthouden en daarna loslaten.

Na herstellen in dfu-mode ging mijn firmware van 3.1.2 (blackrain + unlock) naar fw 3.1.3. Mooi dat ik mijn software unlock nu (voorgoed?) kwijt ben.......

Opnieuw jailbreak met Spirit (5 seconden en het was gepiept) en toen een uur of vier bezig geweest om in cydia alles wee naar mijn hand te zetten. Het lijkt Microsoft wel...
Nu draait ie weer als een zonnetje, alleen kan ik niet meer bellen met mijn kpn/sim, wat natuurlijk zwaar ***** is.

Een tip aan iedereen: gooi Rock eraf, want dat is onbetrouwbare zooi.
Vervolgens: installeer alleen updates die je vertrouwt! Ik kon het nooit hebben dat ik een badge op de picto van Rock had staan met updates, maar daar ben ik dus van
teruggekomen.

Is er trouwens toch een mogelijkheid (ik ben geen programmeur) om toch te kunnen unlocken? Ik bedoel dus niet via T-mobile, want die kunnen alles voor 9 tientjes...

Hop dat je er iets aan hebt.

Hmm ik heb inderdaad Rock geupdate, maar ja ik krijg de iphone met geen mogelijkheid in de DFU mode. Hij laad ook niet meer op...heel apart :(. Spirit zegt ook dat hij geen iphone kan vinden :confused:

jcpearl 07-05-10 10:35

doe je iPhone eens uit, de homeknop ingedrukt houden(die onderaan het scherm) en dan aan de computer hangen, wat doet ie dan?

Markos1 07-05-10 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jcpearl (Bericht 448784)
doe je iPhone eens uit, de homeknop ingedrukt houden(die onderaan het scherm) en dan aan de computer hangen, wat doet ie dan?

Mijn iphone gaat met geen mogelijkheid aan, dus uitzetten is helaas niet mogelijk :confused:

Het enige wat hij doet is een apple logo weergeven als ik op de bovenste knop druk, dit logo gaat na een seconde of 10 a 15 weer uit. Als ik de bovenste knop ingedrukt houd dan komt het Apple logo elke 10 a 15 seconde weer terug. Als ik de telefoon aan de lader of laptop hang dat doet hij niks. Ook niet als de home knop ingedrukt is. Ik heb één keer eerder een crash gehad en toen deed de Iphone iig nog trillen (bij het lang inhouden van knoppen) of gaf de computer nog aan dat er een apparaat aanwezig was (foto's). De tel is nu volledig reactieloos :confused:

Dolphinl 07-05-10 13:22

Opstarten Iphone
 
Ik kan meteen aansluiten bij dit probleem. Heb hetzelfde resultaat na updates van Rock. Dus wie o wie heeft een oplossing. Ben een Noob als het gaat om Iphone :(:D

1-2tje 07-05-10 13:54

Ik had hetzelfde probleem. Heb nu maar helemaal gerestored en 3.1.3 erop gezet.

Markos1 07-05-10 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1-2tje (Bericht 448889)
Ik had hetzelfde probleem. Heb nu maar helemaal gerestored en 3.1.3 erop gezet.

Hoe restore je dan....want mijn Iphone doet helemaal niks :confused:

1-2tje 07-05-10 14:54

kijk hier voor de handleiding

Markos1 07-05-10 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1-2tje (Bericht 448913)

Helaas al geprobeerd :mad:

jcpearl 07-05-10 16:08

ik denk dat je de iphone even moet laten nakijken......helaas


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:28.