iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   intellingen van internet uit, maar toch internet rekening... (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/59482-intellingen-internet-maar-toch-internet-rekening.html)

-tim- 11-05-10 12:26

intellingen van internet uit, maar toch internet rekening...
 
hey, ik heb een probleem ik heb een iphone 3gs gekocht alleen heb geen abbo voor internet. Ik doe alles met Wi-Fi alleen ik had 10 euro beltegoed en ineens weg dus ik ben erachter gekomen dat het via internet wegloopt. dus weet niet wat ik moet doen...... ik denk dat ik EDGE niet uit kan zetten.

WIE KAN MIJ HELPEN

alvast bedankt!!

gr Tim

remundo7000 11-05-10 13:07

Probeer dit eens: Disable EDGE/3G data on iPhone - iphonenodata.com - for free

-tim- 11-05-10 13:13

hoe moet ik dit op mijn iphone zetten dan?

remundo7000 11-05-10 13:16

De uitleg staat hier: Disable Edge and 3G data on iPhone

-tim- 11-05-10 13:29

ik heb hem nu geinstaleerd, dankje!! ben er erg blij mee ik ga strax proberen om er weer beltegoed op te zetten en uit te proberen

maar ik zie verder geen verandering geen app ofzo klopt dat?

remundo7000 11-05-10 13:34

Dat klopt, er is alleen een profiel geïnstalleerd. Je kan het vinden onder Instellingen > algemeen. Daar staat een profiel met naam disabled-EDGE-3G. Als je ooit een abonnement met mobiel internet wil, kun je dit profiel verwijderen en dan werkt mobiel internet weer.

Wi-Fi werkt sowieso!

-tim- 11-05-10 13:36

ja ik zie het, probeerde net de weer app en die zegt ook van geen internet dus HARTSTIKKE BEDANKT als jij er niet was wist ik niet wat ik nog moest doen...

remundo7000 11-05-10 14:47

Heel graag gedaan, ik heb hetzelde probleem gehad, en dus ook beltegoed weg. Een iphone zoekt constant contact met internet, ook als het scherm uit is.

Wi-Fi is dan uit, dus gaat het via 3G of GPRS. 3G kun je wel uitzetten, GPRS uitzetten zit NIET in de standaard-instellingen.
En zonder data-abonnement lopen de kosten snel op.
Dit is een fout van apple, daar kunnen T-Mobile of Vodafone niet zoveel aan doen.

Je moet zelf zorgen dat de iphone geen contact maakt via een mobiel datanetwerk. Na zoeken op internet kwam ik daarom op die website iphonenodata.com.

Nou schijnt de "verlossing" nabij te zijn: in iphone OS 4, dat eind juni uitkomt, kan GPRS wel worden uitgezet.

-tim- 11-05-10 19:27

sorry maar kan je lokatievoorziening weer aanzetten?

remundo7000 14-05-10 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -tim- (Bericht 450841)
sorry maar kan je lokatievoorziening weer aanzetten?

Excuus, ik zie dit nu. Maar ik snap het niet, bij een iphone 2G waar ik het heb toegepast werkt de locatievoorziening!

Nu is bij een 2G de locatievoorziening niet echt geweldig, het werkt via GSM-masten.

corne64 22-08-10 13:09

Het probleem met deze oplossing is dat je ook niet meer kunt mms,en. En die optie zou ik graag behouden. Is er geen ander oplossing?

webferret 23-08-10 12:23

Ik heb onder Instellingen -> Algemeen -> Netwerk de 3G uitgeschakeld en daarnaast ook Mobiele data uitgezet.
Thuis heb ik gewoon verbinding via Wi-Fi en als ik buiten ben en probeer naar nu.nl te gaan dan zegt-ie dat er geen verbinding is. Dus dan is dat toch voldoende? Of zie ik iets over het hoofd?

Ook zie ik onder Algemeen -> Gebruik bij 'Gegevens mobiele netwerk' staan dat ik maar 16,0 KB verstuurd heb en 111 KB ontvangen heb. Dat zag ik meteen na de eerste aanmelding van de KPN sim toen ik die in de telefoon deed. Sindsdien is dat onveranderd.

redvision 24-08-10 17:34

Zet onder instellingen de push notifications uit...
Je batterij gaat drie keer langer mee
En je iphone zoekt niet meer naar internet :)

webferret 25-08-10 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redvision (Bericht 543214)
Zet onder instellingen de push notifications uit...
Je batterij gaat drie keer langer mee
En je iphone zoekt niet meer naar internet :)

Ik heb dat niet kunnen vinden. Waar staat dat precies?

corne64 25-08-10 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door webferret (Bericht 544492)
Ik heb dat niet kunnen vinden. Waar staat dat precies?

Die optie staat niet standaard op je Iphone. Bij mij kwam het erop nadat ik een app geïnstalleerd had die gebruik maakt van push. Nu staat het onder instellingen/berichtgeving.

Leonk 08-09-10 11:59

ik kom er net achte dat ik een ander probleempje heb.

alle apn gegevens heb ik ingevuld alleen het wachtwoord gewijzigd ivm onnodige kosten in het buitenland. (ook dataroaming uit) maar in NL kan ik gewoon internet op ondanks dat ik het wachtwoord heb gewijzigd. Waarschijnlijk zal dit dan voor extra kosten zorgen en niet via mijn internet blox lopen. Weet iemand hierop antwoord?

remundo7000 08-09-10 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leonk (Bericht 555751)
ik kom er net achte dat ik een ander probleempje heb.

alle apn gegevens heb ik ingevuld alleen het wachtwoord gewijzigd ivm onnodige kosten in het buitenland. (ook dataroaming uit) maar in NL kan ik gewoon internet op ondanks dat ik het wachtwoord heb gewijzigd. Waarschijnlijk zal dit dan voor extra kosten zorgen en niet via mijn internet blox lopen. Weet iemand hierop antwoord?

Wachtwoord wijzigen helpt niet. Gelukkig kun je in ios 4 alle dataverkeer makkelijk uitzetten, onder
Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiele data
Zet de "schakelaar" uit. Nu gebruik je geen data, handig als je geen onbeperkt mobiel internet hebt, bijvoorbeeld met een prepaid simkaart.

Zo te lezen wil je alleen in het buitenland geen kosten maken voor dataverkeer. Dan ga je naar:
Instellingen > Algemeen > Netwerk > Dataroaming
en zet de "schakelaar" uit.
Nu maakt de iphone alleen contact via het "eigen" mobiele netwerk van je telefoonprovider, bijvoorbeeld Vodafone NL. In je eigen land maakt het geen verschil. In het buitenland heb je daarentegen geen mobiel internet.

Let op dat gebruik van een ander netwerk met dezelfde naam als jouw eigen netwerk, bijvoorbeeld Vodafone UK, óók dataroaming en dus peperduur is. Als je een Nederlands T-Mobile of Vodafone-abonnement hebt, levert dat weinig tot geen voordelen op bij hun niet-Nederlandse netwerken.

Citystars 26-09-10 00:19

Wel ik heb nu een iphone 4g en ik heb 3G , mobiele data uitgezet en mobiel datanetwerk niet geconfigureerd maar het probleem is wanneer ik vb een sms aan het typen ben krijg ik een melding met mobiele data is uitgeschakeld ofzo in die vorm en hij zegt dat heel de tijd opnieuw :| heeft iemand enig idee om dit uit te schakelen ofzo?

En weet iemand voor op de iphone 4g met ios 4.1 rotatie uit te zetten want dit begint op mijn zenuwen te werken wanneer ik in men bed lig en alles draait mee grrr...

apotheosis 26-09-10 02:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Citystars (Bericht 570201)
Wel ik heb nu een iphone 4g en ik heb 3G , mobiele data uitgezet en mobiel datanetwerk niet geconfigureerd maar het probleem is wanneer ik vb een sms aan het typen ben krijg ik een melding met mobiele data is uitgeschakeld ofzo in die vorm en hij zegt dat heel de tijd opnieuw :| heeft iemand enig idee om dit uit te schakelen ofzo?

En weet iemand voor op de iphone 4g met ios 4.1 rotatie uit te zetten want dit begint op mijn zenuwen te werken wanneer ik in men bed lig en alles draait mee grrr...

Om te beginne snap ik niet zo goed waarom mensen een iphone kopen maar geen data abo hebben? ;). Meteen geen miserie met opeens 25 euro van je rekening enzo....(tenzij je in den buitenland bent je moet oppassen of je over je bv 500MB gaat).

Hetgeen ik nu ga zegge weet ik wel niet of dit je probleem zal oplossen maar als je naar instellingen gaat en dan naar aanbieder; staat dit bij mij altijd op automatisch. Waarom ik dit zeg; ik ben in ibiza geweest en had zelf een provider enzo genomen, nadien terug in belgie had ik niks gedaan en toen kwam er ook telkens zo'n ***** tekst op, enorm vervelend tot wanneer ik wat aan het prutsen ging en terug automatisch instelde, probleem was meteen opgelost, nogmaals; ik weet niet of dit bij u zal helpen.

Dat roteren is simpel; 2maal snel op de home button duwen en dan verschijnt onderaan de apps die je het laatst hebt gebruikt (multitasking), als je helemaal naar links gaat kan je op dat tekentje mee zo'n pijl tikken en klaar is kees ;).

ButcherJF 26-09-10 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Citystars (Bericht 570201)
Wel ik heb nu een iphone 4g en ik heb 3G , mobiele data uitgezet en mobiel datanetwerk niet geconfigureerd maar het probleem is wanneer ik vb een sms aan het typen ben krijg ik een melding met mobiele data is uitgeschakeld ofzo in die vorm en hij zegt dat heel de tijd opnieuw :| heeft iemand enig idee om dit uit te schakelen ofzo?
(...)

Ga naar Instellingen/Berichten en zet MMS-berichten uit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:10.