iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 3GS blijft bij het apple logo hangen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/59507-iphone-3gs-blijft-apple-logo-hangen.html)

Gerbert 11-05-10 19:42

Iphone 3GS blijft bij het apple logo hangen
 
Mijn Iphone bleef vandaag een behoorlijke tijd (ik heb het niet precies bijgehouden maar zeker 10 minuten) aangeven 'Geen Service'

Nu geeft mijn Iphone soms wel eens aan 'geen service' maar dat duurt dan hooguit 30 seconden.

Om het op te lossen dacht ik slim te zijn door de telefoon uit te schakelen en weer in te schakelen maar sindsdien blijft de Iphone op het apple logo hangen Dit duurt inmiddels al zeker een uur.

Ik heb al geprobeerd de telefoon te resetten (home + wake/sleep button ingehouden). De telefoon ging inderdaad uit en weer aan maar nog steeds blijft hij hangen op het Apple Logo. Ik heb dit inmiddels 3x gedaan.

Het gaat om een Iphone 3GS 32 GB, erstaat Firmware 3.1.2 op, de telefoon is gejailbreakt en ik ben afhankelijk van de (softwarematige) unlock. Als ik die unlock kwijt raak ben ik dus de pineut.

Heeft iemand een oplossing?


Alvast bedankt

sjenkox 11-05-10 21:39

Ik heb ook een soortgelijke situatie denk ik, bij mij kom ik niet verder dan de emergency call scherm en krijg ik de melding dat de imei en de iccid onbekend is. itunes geeft melding 23 en totzover ik het lees hier en daar op het net is er niets meer aan te doen. ben nog aan het uitzoeken. hoop dat er nog wel een oplossing is..

Harley4 11-05-10 22:05

Zelfde gehad, en ook melding 23. Was toen hardware, nieuwe ontvangen.

KRASH 12-05-10 00:04

Probeer dit eens:
  1. 3.1.2 3GS firmware (ipsw) downloaden: http://appldnld.apple.com.edgesuite....1_Restore.ipsw
  2. Hosts file aanpassen zodat de SHSH server van Saurik gebruikt wordt. Zie hier
  3. DFU mode: Inpluggen op computer. Aanzetten (doet hij waarschijnlijk automatisch), dan home + power totdat hij uit is, dan (even 1 seconde nadat hij uit is) power loslaten en dus alleen home vasthouden. Loslaten als hij weer teken van leven vertoont.
  4. iTunes zegt dat hij een apparaat in herstelmodus heeft aangetroffen. Sla eventuele aanbod om te herstellen af.
  5. Shift+Klik op "Herstellen". Kies nu het firmware bestand uit de eerste stap. NOOIT verdergaan zonder expliciet dit bestand te hebben gekozen!
  6. HOPEN dat je ooit in Cydia je SHSH gegevens hebt gegeven (werd automatisch gevraagd). Anders zal hij niet verdergaan bij "Controleren bij Apple"
  7. Wachten...
  8. Spirit Jailbreak gebruiken
  9. blacksn0w via Cydia downloaden.
  10. Voila.

Gerbert 12-05-10 01:25

Ik heb hem hersteld met een custom 3.1.2 firmware voor de Iphone 3gs die geactiveerd is en inclusief cydia.. (hier gevonden op het forum)

Dat doet hij allemaal wel, maar zodra ik blacksn0w installeer dan begint hij weer vast te lopen.. Voordat ik blacksnow installeer heb ik de simkaart eruit gehaald. Dan geeft de telefoon aan 'geen simkaart'.

Zodra ik de blacksnow erop heb staan geeft de telefoon 'zoeken....' aan terwijl de simkaart er nog niet in zit. Herstart ik hem dan, dan blijft hij weer op het apple logo steken. Als ik de simkaart erin doe blijft hij ook aangeven 'Zoeken.....'

Wat kan dit toch zijn?

Gerbert 12-05-10 01:57

Zodra ik de simkaart erin doe en ontgrendel heb gedaan (pincode ingevoerd en correct melding) dan beginnen de problemen.

Ik heb het ook al geprobeerd zonder eerst blacksn0w erop te zetten maar meteen komt er te staan 'zoeken.....'

Als ik de simkaart eruit laat en ik zet blacksn0w erop dan komt er ook direct te staan 'zoeken.......'

Wi-Fi werkt overigens daarna ook niet meer..

Erg vreemd, iemand een oplossing?

chris-008 12-05-10 08:25

Heb zelfde probleem. Gejailbreakt 3GS 32GB met blackrain unlock.
Heb deze een factory reset willen geven omdat deze nog info bevatte van de vorige eigenaar. Zou een uurtje moeten duren , maar heeft ondertussen al 6 uur het Apple logo.
Volg ik dezelfde procedure?

Heb SHSH via Saurik gedaan voor deze reset, kreeg melding dat dit enkel terug gaat naar 3.1.3 (heb nu 3.1.2)

thx voor de info!

chris-008 12-05-10 08:51

hmm, net geprobeerd en krijg volgende foutmelding:
This device is not eligible for the requested built..wrsch.verkeerde ispw file?

TheMikerMC 12-05-10 10:38

Ik heb dit nu ook 2x gehad in de afgelopen 8 maanden. Plotseling blijft hij staan op GEEN SERVICE en zodra je dan de iphone uitzet en aanzet is het ellende. blijft hij hangen op het apple logo en soms krijg je het icoontje van het wachten er doorheen. Niets helpt dan behalve complete restore en opnieuw beginnen, wat gewoon ellende is!

Maar....laatst had ik het weer en toen heb ik de telefoon in vliegtuigmodus gezet, daarna gelijk weer terug en BOEM...provider had hij weer te pakken! Ook een reboot DAARNA werkte prima!

Dus mocht je zoiets nog eens krijgen dat hij lang GEEN SERVICE aangeeft, probeer dit eens! En NIET gelijk rebooten!

KRASH 12-05-10 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerbert (Bericht 451004)
Ik heb hem hersteld met een custom 3.1.2 firmware voor de Iphone 3gs die geactiveerd is en inclusief cydia.. (hier gevonden op het forum)

Restore hem eens met de originele 3.1.2 firmware (link in mijn vorige post). Deze bevat baseband 05.11.07. Als je ooit naar 3.1.3 hebt geüpgraded heb je een nieuwere baseband, en werkt blacksn0w niet (geloof ik). Baseband upgrades kun je vaak niet terugdraaien! Controleer dus eerst ook even of je de goede baseband versie hebt (instellingen > algemeen > info > modemfirmware). Dit moet 05.11.07 zijn.

Een custom 3.1.3 zonder baseband upgrade op nieuwere 3GS-en gaat volgens mij niet werken (iphone accepteert hem niet omdat er geen vorige redsn0w of pwnageTool jailbreak was).

Gerbert 12-05-10 13:11

Ik heb geprobeerd hem op vliegtuigmodus te zetten en weer terug maar toen liep hij alweer meteen vast..

Ik ga nu proberen hem te herstellen met die originele 3.1.2

Als die custom 3.1.2 lukte, dan moet die originele 3.1.2 toch ook gewoon lukken zonder die shsh stap?

Gerbert 12-05-10 13:16

Ik heb het even gecheckt (heb hem nu net weer hersteld met de custom 3.1.2)
En ik heb gewoon modemfirmware 5.11.07. Dit kan ook niet anders want ik heb nooit een nieuwere firmware dan 3.1.2 gehad.

Wat adviseer je?

Herstellen met die originele 3.1.2 firmware? En MOET ik dan al die andere stappen ook volgen of kan het ook prima door gewoon die 3.1.2 te doen?

Gerbert 12-05-10 13:23

Als ik herstel doe met de custom firmware, begint itunes meteen en komt niet de melding dat de firmware gecontroleerd gaat worden bij apple. Als ik die originele firmware doe dan komt die melding wel.

Moet ik gewoon klikken op doorgaan of niet?

TheMikerMC 12-05-10 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerbert (Bericht 451101)
Ik heb geprobeerd hem op vliegtuigmodus te zetten en weer terug maar toen liep hij alweer meteen vast..

Ik ga nu proberen hem te herstellen met die originele 3.1.2

Als die custom 3.1.2 lukte, dan moet die originele 3.1.2 toch ook gewoon lukken zonder die shsh stap?

Mijn oplossing had je ook moeten doen VOOR de reboot...dat bedoelde ik....heb je nu niks meer aan, maar in de toekomst, want dit gaat helaas vaker gebeuren...

Gerbert 12-05-10 13:42

Heb ik ook gedaan VOOR de reboot..

Maar zodra ik: ZONDER blacksn0w de pincode etc invoer dan wordt de telefoon direct super traag en als ik hem dan op vliegtuigmodus heb gekregen dan loopt hij meteen compleet vast (voor zover die dat op dat moment dan nog niet was)

Als ik blacksn0w er ook maar op heb gezet (dus nog niet eens pincode ingevoerd) gebeurd exact hetzelfde..

Ben bang dat ik terug naar de winkel kan

chris-008 12-05-10 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KRASH (Bericht 451094)
Restore hem eens met de originele 3.1.2 firmware (link in mijn vorige post). Deze bevat baseband 05.11.07. Als je ooit naar 3.1.3 hebt geüpgraded heb je een nieuwere baseband, en werkt blacksn0w niet (geloof ik). Baseband upgrades kun je vaak niet terugdraaien! Controleer dus eerst ook even of je de goede baseband versie hebt (instellingen > algemeen > info > modemfirmware). Dit moet 05.11.07 zijn.

Een custom 3.1.3 zonder baseband upgrade op nieuwere 3GS-en gaat volgens mij niet werken (iphone accepteert hem niet omdat er geen vorige redsn0w of pwnageTool jailbreak was).


Ik heb momenteel de 3.1.2 met baseband 05.11.07.
Jouw vorige link gaf de reeds aangegeven foutmelding.
Ga nog eens proberen om de custom FW 3.1.2 (met activatie) van deze site
te installeren die ik tervindt in een andere discussie, als dit niet helpt zit ik wel zonder opties...

Iemand trouwens een idee waarom SHSH aangeeft dat ik 3.1.3 als file heb terwijl er toch een 3.1.2 op staat?
Thx voor de reacties!

chris-008 12-05-10 14:07

vind verder nog zoiets als "recovery kickout" FW, zie http://www.ifoneguide.nl/1774/iphone...-1-2-en-3-1-3/

Iemand ervaring daarmee?

Gerbert 12-05-10 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KRASH (Bericht 450968)
Probeer dit eens:
  1. 3.1.2 3GS firmware (ipsw) downloaden: http://appldnld.apple.com.edgesuite....1_Restore.ipsw
  2. Hosts file aanpassen zodat de SHSH server van Saurik gebruikt wordt. Zie hier
  3. DFU mode: Inpluggen op computer. Aanzetten (doet hij waarschijnlijk automatisch), dan home + power totdat hij uit is, dan (even 1 seconde nadat hij uit is) power loslaten en dus alleen home vasthouden. Loslaten als hij weer teken van leven vertoont.
  4. iTunes zegt dat hij een apparaat in herstelmodus heeft aangetroffen. Sla eventuele aanbod om te herstellen af.
  5. Shift+Klik op "Herstellen". Kies nu het firmware bestand uit de eerste stap. NOOIT verdergaan zonder expliciet dit bestand te hebben gekozen!
  6. HOPEN dat je ooit in Cydia je SHSH gegevens hebt gegeven (werd automatisch gevraagd). Anders zal hij niet verdergaan bij "Controleren bij Apple"
  7. Wachten...
  8. Spirit Jailbreak gebruiken
  9. blacksn0w via Cydia downloaden.
  10. Voila.

Ik probeer stap 2 te doen maar ik kanhost file niet vinden.. C:WindowsSystem32driversetc daar kan ik hem niet vinden.

KRASH 12-05-10 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerbert (Bericht 451101)
Als die custom 3.1.2 lukte, dan moet die originele 3.1.2 toch ook gewoon lukken zonder die shsh stap?

Weet ik niet, waarschijnlijk wel. Langs de officiële weg moet Apple eerst je firmware ondertekenen via hun servers voordat je iPhone hem accepteert. Ze doen dit niet meer voor 3.1.2. Hiervoor is het nodig dat je ooit de juiste handtekening (SHSH) hebt opgestuurd naar Cydia, zodat die truuk met dat hosts-bestand werkt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerbert (Bericht 451103)
Ik heb het even gecheckt (heb hem nu net weer hersteld met de custom 3.1.2)
Wat adviseer je?

Herstellen met die originele 3.1.2 firmware? En MOET ik dan al die andere stappen ook volgen of kan het ook prima door gewoon die 3.1.2 te doen?

Ik zou hem eens met de officiele firmware herstellen. Zorg wel dat je een t-mobile kaartje van iemand anders hebt (of iets anders waarmee je hem kunt activeren nadat hij hersteld is).

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerbert (Bericht 451105)
Als ik herstel doe met de custom firmware, begint itunes meteen en komt niet de melding dat de firmware gecontroleerd gaat worden bij apple. Als ik die originele firmware doe dan komt die melding wel.

Moet ik gewoon klikken op doorgaan of niet?

Alleen als je zelf dat 3.1.2 ipsw-bestand hebt gekozen. Anders gaat hij updaten naar 3.1.3, en raak je de mogelijkheid tot unlocken kwijt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris-008 (Bericht 451116)
Ik heb momenteel de 3.1.2 met baseband 05.11.07.
Jouw vorige link gaf de reeds aangegeven foutmelding.
Ga nog eens proberen om de custom FW 3.1.2 (met activatie) van deze site
te installeren die ik tervindt in een andere discussie, als dit niet helpt zit ik wel zonder opties...

Heb je de hosts-file aangepast zoals ik eerder zei? Als je in de windows opdrachtprompt "ping gs.apple.com" intikt, dan zou hij moeten zeggen dat hij verbind met 74.208.10.249.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerbert (Bericht 451140)
Ik probeer stap 2 te doen maar ik kanhost file niet vinden.. C:WindowsSystem32driversetc daar kan ik hem niet vinden.

Je moet hem openen met kladblok, welke je moet starten als Administrator. Rechtsklikken en "Uitvoeren als Administrator" kiezen. Verder zou het misschien wel eens een verborgen bestand kunnen zijn (even instellingen aanpassen zodat je die wel kunt zien in de verkenner).

Gerbert 12-05-10 15:58

Ik zou niet weten hoe het kan maar opeens doet hij het weer..

Ik heb de telefoon een hele tijd met het apple logo laten liggen. Vervolgens weer eens de home + wake/sleep ingehouden. Toen ging de telefoon uit.

Toen dacht ik van ik ga hem weer eens herstellen zodat ik er in ieder geval weer mee op Wi-Fi kan en ineens start de telefoon weer normaal op.

Bedankt voor al jullie hulp, ik snap alleen werkelijk niet hoe het kan dat hij het weer doet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:39.