//

iPhone verzekering

iPhone verzekering discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een verzekering van Pro Assist. 4 weken geleden is mijn Iphone 3g in het water gevallen. Ik kreeg een vaag leentoestel mee. Nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #301  
Oud 09-08-10, 10:31
mdl mdl is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 69
Standaard

Ik heb een verzekering van Pro Assist.

4 weken geleden is mijn Iphone 3g in het water gevallen. Ik kreeg een vaag leentoestel mee.

Nu 4 weken later ben ik gebeld dat het niet te reparen is en dat ik een nieuwe Iphone 3gS krijg. Deze komen ze woensdag brengen. Nette actie dus!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #302  
Oud 09-08-10, 11:08
Rockywoman Rockywoman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Lelystad
Berichten: 229
Standaard

Goed dat ik dit topic tref.
Ikzelf heb voor mijn iphone 3gs een verzekering lopen bij pro assist.
Aangezien ik nu een Iphone 4 heb moet ik die verzekering even om gaan zetten.
  #303  
Oud 10-08-10, 12:33
rollotomassi rollotomassi is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NiekR Bekijk bericht
Morgen ga ik een verzekering voor mijn nieuwe iPhone 4 afsluiten bij ProAssist. Vind het bij Unigarant toch allemaal maar een beetje vaag.
Ben benieuwd of je bij Pro-assist als particulier een verzekering kan afsluiten en hoeveel je ervoor betaald.
__________________
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen
  #304  
Oud 19-08-10, 16:13
Vier Vier is offline
• iOS 8.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 24
Standaard

Ik was net bij een T-mobile shop, en heb een folder meegekregen over hun mobiele telefoonverzekering. Deze loopt via ProAssist, en je kan kiezen tussen Gegarandeerd (€ 6,95 p/m te betalen per kwartaal en maandelijks opzegbaar) en Gegarandeerd Plus (€ 7,95) Bij de laatste variant is ook diefstal en gesprekskosten na diefstal meeverzekerd, maar dit werd afgeraden omdat dat alleen geldt wanneer je braakschade kan aantonen, en dus niet wanneer je telefoon bijvoorbeeld op straat uit je handen gerukt wordt. Bij inbraak dekt vaak je inboedelverzekering ook al (gedeeltelijk).

Ze zeiden daar trouwens dat je al binnen 1 week de verzekering moet afsluiten. De aankoopdatum zou je dan moeten aantonen dmv de pakbon, maar hierop staat bij mij de datum dat ik naar "status 4" ben gegaan. Neem aan dat een printscreen van de betaling, of een mailtje met de bezorg afspraak ook voldoende is.
  #305  
Oud 19-08-10, 17:16
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Even ter correctie, een anti-diefstal is wel zeker aan te raden, want het voorbeeld wat jij hier geeft (uit je handen gerukt) klopt niet. Ik ben namelijk beroofd van mijn 3g een dik jaar terug, was ook verzekerd bij pro-assist en kreeg gewoon een nieuwe, zolang je maar aangifte doet en je aangifte formulieren opstuurt.

Daarnaast moet je verzekeren binnen 14 dagen na aankoop, en niet een week.
  #306  
Oud 20-08-10, 17:44
Vier Vier is offline
• iOS 8.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 24
Standaard

Wat ze in de T-mobile winkel vertellen hoeft natuurlijk niet altijd te kloppen...

Volgens de algemene voorwaarden is "schade als gevolg van diefstal vergezeld van aanwijsbare sporen van braak, en beroving gepaard gaande met geweld of onder bedreiging van geweld" gedekt (art. 4.2.2)

Onder uitsluitingen vermelden ze "niet gedekt is schade die het gevolg is van verlies vermissing en zakkenrollen" (art. 6.1).

Het zou kunnen dat sinds vorig jaar de voorwaarden zijn aangepast, of misschien valt "uit handen rukken" niet onder zakkenrollen? In elk geval stimuleren ze niet echt het afsluiten van de Gegarandeerd Plus verzekering.
  #307  
Oud 22-08-10, 14:49
RedDevil_NL's schermafbeelding
RedDevil_NL RedDevil_NL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 7
Standaard

Ik zie door de bomen het bos niet meer in deze verzekeringen.

Heeft iPhoneclub eigenlijk nooit een artikel geschreven over het verzekeren van je iPhone?

Ik heb een iPhone besteld vanuit UK, een iPhone 4 32GB. Deze wil ik graag verzekeren tegen val/water-schade, mogelijk ook tegen diefstal.
Welke verzekeringen zijn dan goed om tussen te kiezen? Die van ProAssist loopt via T-Mobile, maar ik heb hem daar niet gekocht dus grote kans dat ze dat niet willen.

Tevens is er toch verschil met hoe makkelijk en hoeveel ze uitkeren bij schade. Krijg je nieuwprijs, dagprijs of vervangend apparaat etc etc..
Iemand die een mooi overzicht heeft?
  #308  
Oud 22-08-10, 21:00
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

Bij mij werd gewoon automatisch de pro assistent verzekering van 6,95 pm aangesmeerd. Niks gemeld over de duurdere variant. Je moet trouwens per 3 maanden betalen toch? Ik heb hem vorige week verzekerd en nu meteen voor 3 maanden afgeschreven
  #309  
Oud 23-08-10, 20:15
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RedDevil_NL Bekijk bericht
Ik zie door de bomen het bos niet meer in deze verzekeringen.

Heeft iPhoneclub eigenlijk nooit een artikel geschreven over het verzekeren van je iPhone?

Ik heb een iPhone besteld vanuit UK, een iPhone 4 32GB. Deze wil ik graag verzekeren tegen val/water-schade, mogelijk ook tegen diefstal.
Welke verzekeringen zijn dan goed om tussen te kiezen? Die van ProAssist loopt via T-Mobile, maar ik heb hem daar niet gekocht dus grote kans dat ze dat niet willen.

Tevens is er toch verschil met hoe makkelijk en hoeveel ze uitkeren bij schade. Krijg je nieuwprijs, dagprijs of vervangend apparaat etc etc..
Iemand die een mooi overzicht heeft?
Het is niet mogelijk om een iphone uit het buitenland te verzekeren in Nederland. Op verschillende fora is te lezen dat verschillende personen dit hebben geprobeerd, maar dat de verzekeraars het niet accepteren.
  #310  
Oud 25-08-10, 00:26
RedDevil_NL's schermafbeelding
RedDevil_NL RedDevil_NL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gosat Bekijk bericht
Het is niet mogelijk om een iphone uit het buitenland te verzekeren in Nederland. Op verschillende fora is te lezen dat verschillende personen dit hebben geprobeerd, maar dat de verzekeraars het niet accepteren.
Ben bij de ANWB geweest en die wilden hem wel verzekeren. Is tevens een hele goedkope verzekering, maar iets van 26eu/jaar ofzo dus die ga ik morgen zeer waarschijnlijk nemen.
  #311  
Oud 05-09-10, 12:24
Toet1 Toet1 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 60
Standaard

Bedankt voor de tip!

Ben gisteren ook even langs gelopen bij de ANWB.
Het is voor mij als ANWB lid maar 20 euro per jaar (anders 1 of 2 euro duurder, dus scheelt niet veel) en eenmalig 5,50 administratiekosten.
Hiervoor ben je gedekt tegen schade en diefstal. Verschil met de andere verzekeringen is dat je geen vervangend toestel krijgt, en (slechts?) het eerste jaar de nieuwprijs, daarna de dagwaarde en je hebt 20 euro eigen risico (maar dat maakt weinig uit op een toestel van 640 euro..)

Ook de MediaMarkt gebeld voor verzekering.. Ik had mijn iPhone bij de MM in Antwerpen gekocht, en daar vertelden ze me dat ik hem alleen in NL bij de MediaMarkt kon verzekeren.. Dit zou 6,95 per maand worden en eenmalig 13,50 administratiekosten.. Hierbij kreeg je dan wel een vergelijkbaar vervangend toestel e.d...

Maar voor die 60 euro per jaar verschil (ongeveer), en wetend dat ik vrij zuinig ben met dit soort spullen, vond ik het beter om de ANWB verzekering af te sluiten.. Ik heb hier nog zat oude telefoons liggen.. Zolang ik mn geld maar terug krijg, dan regel ik zelf wel een nieuw toestel .
Dus nogmaals, RedDevil, dank voor de tip!

Overigens, het is dus wél mogelijk om een iPhone uit het buitenland te verzekeren.. Zowel de MM als de ANWB accepteerde dit.. Geen idee hoe ProAssist ermee omgaat, though...
  #312  
Oud 05-09-10, 22:50
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Is er iemand die lifeline verzekering heeft van de phonehouse? Zo ja. Iemand goede/slechte ervaringen ermee. (via google zoeken word ik niet wijs uit)
  #313  
Oud 05-09-10, 23:12
dcl! dcl! is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 148
Standaard

En wat geeft ANWB voor uitkering? Ik neem aan dat dit een soort kostbaarheden verzekering is? De meeste verzekeringen hebben voor smartphones een max van € 250,= en dan vind ik de verzekeringspremie weer wel weggegooid geld.
  #314  
Oud 05-09-10, 23:15
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinokkia Bekijk bericht
Is er iemand die lifeline verzekering heeft van de phonehouse? Zo ja. Iemand goede/slechte ervaringen ermee. (via google zoeken word ik niet wijs uit)
Ik zeg je enkel dit: lees dat contract tot op de laatste letter na! In TPH porberen ze je langs alle kanten te naaien dus niet zomaar tekenen. Er zijn gevallen waarbij ze mensen zogenaamd laten tekenen voor de ontvangst van GSM maar eigenlijk voor een verzekering ed. Opgelet dus
Maar Lifeline zal wel doen waarvoor het gemaakt is maar ze doen daar alsnog heel moeilijk. Ik ga daar enkel een verzekering afsluiten als ik echt radeloos ben en geen andere weet.
Goed nakijken ook wat de franchise is voor de iPhone en als hij kapot gaat dat ze dan de dagwaarde of de nieuwprijs geven. En als je het afsluit zeker tegen het einde van je termijn je GSM 'per ongeluk' kapot doen
Maar een GSM is normaal voor 2 jaar onder garantie maar niet tegen waterschade ed natuurlijk.
Ook opletten of die verzekering van Lifeline je verzekerd tegen diefstal met/zonder geweld en zakkenrollen!!


Ivm die wanpraktijken van TPH, google maar een beetje en je komt zo heel wat artikels tegen. Er is zelfs een reportage op TV over geweest vorig jaar.
  #315  
Oud 05-09-10, 23:22
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolas4 Bekijk bericht
Ik zeg je enkel dit: lees dat contract tot op de laatste letter na! In TPH porberen ze je langs alle kanten te naaien dus niet zomaar tekenen. Er zijn gevallen waarbij ze mensen zogenaamd laten tekenen voor de ontvangst van GSM maar eigenlijk voor een verzekering ed. Opgelet dus
Maar Lifeline zal wel doen waarvoor het gemaakt is maar ze doen daar alsnog heel moeilijk. Ik ga daar enkel een verzekering afsluiten als ik echt radeloos ben en geen andere weet.
Goed nakijken ook wat de franchise is voor de iPhone en als hij kapot gaat dat ze dan de dagwaarde of de nieuwprijs geven. En als je het afsluit zeker tegen het einde van je termijn je GSM 'per ongeluk' kapot doen
Maar een GSM is normaal voor 2 jaar onder garantie maar niet tegen waterschade ed natuurlijk.
Ook opletten of die verzekering van Lifeline je verzekerd tegen diefstal met/zonder geweld en zakkenrollen!!


Ivm die wanpraktijken van TPH, google maar een beetje en je komt zo heel wat artikels tegen. Er is zelfs een reportage op TV over geweest vorig jaar.
Ik heb gisteren een contract gekregen van lifeline verzekering. Ik hoef alleen nog te ondertekenen en op te sturen. Maar ik las net ook over de anwb. En aangezien ik daar lid van ben. Lijkt me dat een betere oplossing. Maar ik heb de hele website van de anwb op de kop gehouden. Ik kan het niet vinden.
  #316  
Oud 05-09-10, 23:36
Toet1 Toet1 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dcl! Bekijk bericht
En wat geeft ANWB voor uitkering? Ik neem aan dat dit een soort kostbaarheden verzekering is? De meeste verzekeringen hebben voor smartphones een max van € 250,= en dan vind ik de verzekeringspremie weer wel weggegooid geld.
Lees mn bericht erboven maar Je krijgt het eerste jaar de nieuwwaarde van de telefoon (minus 20 euro eigen risico), vervolgens de dagwaarde van de telefoon.
Dat lijkt me dus best redelijk voor 20 euro per jaar!
  #317  
Oud 05-09-10, 23:42
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toet1 Bekijk bericht
Lees mn bericht erboven maar Je krijgt het eerste jaar de nieuwwaarde van de telefoon (minus 20 euro eigen risico), vervolgens de dagwaarde van de telefoon.
Dat lijkt me dus best redelijk voor 20 euro per jaar!
Waar staat ergens op de website van de anwb? Je kan eventueel directe link via pm.
  #318  
Oud 05-09-10, 23:47
Toet1 Toet1 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 60
Standaard

Dat heb ik niet kunnen vinden via de website, maar stond wel in de voorwaarden die ik samen met de medewerkster heb doorgelezen voordat ik de verzekering afsloot . Ik denk dat je dus het beste even langs zou kunnen gaan. Je kunt wel op de website je premie berekenen onder Verzekeringen --> premie berekenen --> mobiele apparatuur.

Ik zal anders morgen even proberen een foto te maken van de voorwaarden en die te uploaden.. Heb het nu even niet bij de hand.

Edit: Let me google that for you (blijft leuk, sorry )
http://lmgtfy.com/?q=verzekeringsvoo...ur+verzekering
Bovenste link staat het direct.. Artikel 23 en 24 gaan over de uitbetaling en het eigen risico.

Laatst gewijzigd door Toet1; 06-09-10 om 00:05.
  #319  
Oud 06-09-10, 02:45
Kjiee Kjiee is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard

Maar betekend dat ook dat als ik hem bij de ANWB verzeker dat ik hem bij wijze van gewoon kan laten vallen? Is hij dan wel of niet verzekerd?
  #320  
Oud 06-09-10, 10:23
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toet1 Bekijk bericht
Dat heb ik niet kunnen vinden via de website, maar stond wel in de voorwaarden die ik samen met de medewerkster heb doorgelezen voordat ik de verzekering afsloot . Ik denk dat je dus het beste even langs zou kunnen gaan. Je kunt wel op de website je premie berekenen onder Verzekeringen --> premie berekenen --> mobiele apparatuur.

Ik zal anders morgen even proberen een foto te maken van de voorwaarden en die te uploaden.. Heb het nu even niet bij de hand.

Edit: Let me google that for you (blijft leuk, sorry )
Let me google that for you
Bovenste link staat het direct.. Artikel 23 en 24 gaan over de uitbetaling en het eigen risico.
Ik had het gisteravond ook al gevonden. Helaas kwam ik niet op deze site. Gaf nml verbindingsprobleem aan
Reageren

Labels
verzekering



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone verzekering giljom iPhone algemeen 0 10-04-11 17:56
iPhone verzekering S¡mon iPhone algemeen 5 13-02-11 13:54
iPhone 4 UK verzekering in NL Fredzzz Koopinformatie Rest Europa 13 20-08-10 00:08
verzekering iphone elsje1966 Koopinformatie Nederland 1 22-06-10 11:20
iPhone Verzekering Jakiie Odido (T-Mobile) 9 28-10-08 11:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:28.