iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Exchange (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/59679-exchange.html)

phd 14-05-10 09:50

Exchange
 
Hallo iedereen,

binnenkort krijgen we op het werk een aantal Iphones 3GS en ik heb een aantal vragen hierover.

- Is het mogelijk om te synchroniseren via OWA (Outlook Web Access) op Exchange 2003 en heeft hier iemand ervaring mee?
- Ben je verplicht om Itunes te gebruiken om applicaties te installeren op je Iphone of kun je ook zonder Itunes applicaties installeren?

Alvast bedankt.

Wi-Fi 14-05-10 09:55

Beste PHD,

- Is het mogelijk om te synchroniseren via OWA (Outlook Web Access) op Exchange 2003 en heeft hier iemand ervaring mee?
Ja & nee, de iphone maakt wel via dezelfde poort connectie met de exchange server als de OWA omgeving maar logt zelf in op de OMA portal (outlook mobile access).

- Ben je verplicht om Itunes te gebruiken om applicaties te installeren op je Iphone of kun je ook zonder Itunes applicaties installeren?
Nee, je kan ook via de iphone zelf de software pakketjes downloaden, echter om een backup van je software te maken zal je wel gebruik moeten maken van iTunes.

pclahsen 14-05-10 10:01

Ja hoor dat is mogelijk maar ik raad je aan om nu al even met je systeembeheerder te gaan kletsen over de instellingen etc. Niet alle netwerken staan dit nl. toe, en soms is er maar 1-richtingsverkeer mogelijk, bijvoorbeeld alleen maar mail binnenhalen. Ik ken mensen die alles kunnen binnenkrijgen op hun iPhone, t/m agenda uitnodigingen etc.

Bedrijfs-specifieke apps kunnen via de netwerk beheerder via het Apple config programma worden geinstalleerd (op afstand!).

Een netwerkbeheerder zal geen tijd hebben om andere apps (games etc) te installeren natuurlijk. Dat moet je dan dus zelf doen en dat kan alleen via iTunes account, maar ook draadloos, dus op je iPhone zelf, zowel via een Wi-Fi verbinding als via je 3G (laatste gaat wel wat langzamer). Via de PC kan ook, mits je natuurlijk iTunes mag installeren op je werk, of je doet het gewoon thuis.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door phd (Bericht 451958)
Hallo iedereen,

binnenkort krijgen we op het werk een aantal Iphones 3GS en ik heb een aantal vragen hierover.

- Is het mogelijk om te synchroniseren via OWA (Outlook Web Access) op Exchange 2003 en heeft hier iemand ervaring mee?
- Ben je verplicht om Itunes te gebruiken om applicaties te installeren op je Iphone of kun je ook zonder Itunes applicaties installeren?

Alvast bedankt.


phd 14-05-10 11:14

Wat ik nog vergeten te vermelden was dat ik dus de systeembeheerder ben. :) We hebben wel ervaring met Windows Mobile, maar helaas geen ervaring met Apple producten. Op dit moment gebruiken we HTC met Windows Mobile voor het synchroniseren, maar dit worden dus binnenkort Apple Iphone.

pclahsen 14-05-10 13:32

:)

Ik ben maar arts dus stop met adviezen aan jou geven ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door phd (Bericht 451991)
Wat ik nog vergeten te vermelden was dat ik dus de systeembeheerder ben. :) We hebben wel ervaring met Windows Mobile, maar helaas geen ervaring met Apple producten. Op dit moment gebruiken we HTC met Windows Mobile voor het synchroniseren, maar dit worden dus binnenkort Apple Iphone.


phd 14-05-10 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 452029)
:)

Ik ben maar arts dus stop met adviezen aan jou geven ;)

Ik bedoelde alleen maar dat je zei dat ik contact moest opnemen met de systeembeheerder en ik dit zelf ben. Vandaar die opmerking. Maar ik ben allang blij dat ik dus niet verplicht bent om iTunes te installeren op de client. :)

Kun je ook instellen hoever terug hij moet synchroniseren van agenda afspraken op de iPhone of ben je beperkt?

GekkeHenkie 14-05-10 15:52

Voor zowel mail als agenda kan je oneindig terug in de tijd syncen, dit kun je op de iPhone instellen.

Agenda: 2 weken, 1-3-6 maanden of alles.
Mail: 1-3 dag(en), 1 week, 2 weken, 1 maand of alles.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:36.