//

Exchange

Exchange discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, binnenkort krijgen we op het werk een aantal Iphones 3GS en ik heb een aantal vragen hierover. - Is het mogelijk om te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-05-10, 09:50
phd phd is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 3
Standaard Exchange

Hallo iedereen,

binnenkort krijgen we op het werk een aantal Iphones 3GS en ik heb een aantal vragen hierover.

- Is het mogelijk om te synchroniseren via OWA (Outlook Web Access) op Exchange 2003 en heeft hier iemand ervaring mee?
- Ben je verplicht om Itunes te gebruiken om applicaties te installeren op je Iphone of kun je ook zonder Itunes applicaties installeren?

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-05-10, 09:55
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Beste PHD,

- Is het mogelijk om te synchroniseren via OWA (Outlook Web Access) op Exchange 2003 en heeft hier iemand ervaring mee?
Ja & nee, de iphone maakt wel via dezelfde poort connectie met de exchange server als de OWA omgeving maar logt zelf in op de OMA portal (outlook mobile access).

- Ben je verplicht om Itunes te gebruiken om applicaties te installeren op je Iphone of kun je ook zonder Itunes applicaties installeren?
Nee, je kan ook via de iphone zelf de software pakketjes downloaden, echter om een backup van je software te maken zal je wel gebruik moeten maken van iTunes.
  #3  
Oud 14-05-10, 10:01
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Ja hoor dat is mogelijk maar ik raad je aan om nu al even met je systeembeheerder te gaan kletsen over de instellingen etc. Niet alle netwerken staan dit nl. toe, en soms is er maar 1-richtingsverkeer mogelijk, bijvoorbeeld alleen maar mail binnenhalen. Ik ken mensen die alles kunnen binnenkrijgen op hun iPhone, t/m agenda uitnodigingen etc.

Bedrijfs-specifieke apps kunnen via de netwerk beheerder via het Apple config programma worden geinstalleerd (op afstand!).

Een netwerkbeheerder zal geen tijd hebben om andere apps (games etc) te installeren natuurlijk. Dat moet je dan dus zelf doen en dat kan alleen via iTunes account, maar ook draadloos, dus op je iPhone zelf, zowel via een Wi-Fi verbinding als via je 3G (laatste gaat wel wat langzamer). Via de PC kan ook, mits je natuurlijk iTunes mag installeren op je werk, of je doet het gewoon thuis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phd Bekijk bericht
Hallo iedereen,

binnenkort krijgen we op het werk een aantal Iphones 3GS en ik heb een aantal vragen hierover.

- Is het mogelijk om te synchroniseren via OWA (Outlook Web Access) op Exchange 2003 en heeft hier iemand ervaring mee?
- Ben je verplicht om Itunes te gebruiken om applicaties te installeren op je Iphone of kun je ook zonder Itunes applicaties installeren?

Alvast bedankt.
  #4  
Oud 14-05-10, 11:14
phd phd is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 3
Standaard

Wat ik nog vergeten te vermelden was dat ik dus de systeembeheerder ben. We hebben wel ervaring met Windows Mobile, maar helaas geen ervaring met Apple producten. Op dit moment gebruiken we HTC met Windows Mobile voor het synchroniseren, maar dit worden dus binnenkort Apple Iphone.
  #5  
Oud 14-05-10, 13:32
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard



Ik ben maar arts dus stop met adviezen aan jou geven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phd Bekijk bericht
Wat ik nog vergeten te vermelden was dat ik dus de systeembeheerder ben. We hebben wel ervaring met Windows Mobile, maar helaas geen ervaring met Apple producten. Op dit moment gebruiken we HTC met Windows Mobile voor het synchroniseren, maar dit worden dus binnenkort Apple Iphone.
  #6  
Oud 14-05-10, 14:48
phd phd is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht


Ik ben maar arts dus stop met adviezen aan jou geven
Ik bedoelde alleen maar dat je zei dat ik contact moest opnemen met de systeembeheerder en ik dit zelf ben. Vandaar die opmerking. Maar ik ben allang blij dat ik dus niet verplicht bent om iTunes te installeren op de client.

Kun je ook instellen hoever terug hij moet synchroniseren van agenda afspraken op de iPhone of ben je beperkt?
  #7  
Oud 14-05-10, 15:52
GekkeHenkie's schermafbeelding
GekkeHenkie GekkeHenkie is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 85
Standaard

Voor zowel mail als agenda kan je oneindig terug in de tijd syncen, dit kun je op de iPhone instellen.

Agenda: 2 weken, 1-3-6 maanden of alles.
Mail: 1-3 dag(en), 1 week, 2 weken, 1 maand of alles.

Laatst gewijzigd door GekkeHenkie; 14-05-10 om 15:55.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Exchange Agent` iTunes 0 01-04-10 11:38
Gmail via Exchange? DaMeastro iPhone algemeen 13 17-01-10 17:58
Exchange en FW 3.1.2 hb88xx iPhone algemeen 0 15-10-09 16:40
Exchange email op iphone zonder exchange server iNiels iPhone algemeen 0 12-02-09 11:26
Exchange sjoeii iPhone algemeen 15 28-01-08 01:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.