iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   It's working!! (downgrade 3.1.3 naar 3.1.2 en welke problemen ik had) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/59883-it-s-working-downgrade-3-1-3-naar-3-1-2-welke-problemen.html)

T-800 17-05-10 03:40

It's working!! (downgrade 3.1.3 naar 3.1.2 en welke problemen ik had)
 
Na een aantal uren van onzekerheid en diverse stappen te hebben geprobeerd, heb ik m'n iphone weer aan de praat gekregen, zonder problemen tot nu toe, zonder wegvallend bereik etc etc.

hoe? hier evt een paar van mijn eigen pogingen die waren mislukt, en wat ik voor oplossingen heb gebruikt.

Vrijdagavond begaf mijn iphone het plotseling tijdens het stappen (ik was net een smsje aan het maken) om een of andere wazige reden (ik had versie 3.2, baseband 5.11.7 als ik me _niet_ vergis, misschien nog een eerdere, maar dat kon ik niet meer checken), kwam ik in de apple-logo-boot cirkel terecht.

wat bij mij werkte voor dit probleem: de Iphone helemaal leeg laten lopen, dan aansluiten op de voeding, bij het eerste signaal van leven (apple logo)
direct power + home indrukken, het logo verdwijnt, indien dit niet terugkomt, is de iphone nu uit. laat de knoppen los, druk ze weer in, en bij het eerste moment van het logo: powerknop loslaten, homeknop ingedrukt houden. (Dit kan tot 2-3 minuten duren voor het het itunes logotje krijgt!) Het is even een paar keer proberen, het kostte mij een uur en toen werkte het spontaan.

volgende probleem: iphone in dfu (of restore? snap 't verschil eigenlijk niet...) mode. Het enige wat ik kon doen was een restore met itunes.
Gelukkig ben ik eerst wat gaan lezen, voor ik 3.1.3 installeerde met de custom firmware van iphoneclub (activated, met cydia, en 5.11.7 baseband!) en was ik geen slachtoffer van de 5.12 baseband.

Een aantal programma's om de telefoon te "unlocken" werkten niet of faalden, blackrain rc3 (van de website) heeft het na 5x vastlopen een 10 minuten geduurd en gaf aan dat het was gelukt, echter had ik geen blackrain logo, en kon dus geen snow, cydia of rock installeren. iedere keer als het misging, moest ik de telefoon leeg laten lopen, en weer hopen dat hij in restore ging.
en da's best vervelend als je hem ff vergeet uit de lader te halen en hij weer halfvol zit ;)

oplossing: terugzetten van 3.1.2 firmware... maar hoe?

Ik heb in mijn hosts bestand in (windows) %%ystemroot%/system32/drivers/etc/ de volgende regel toegevoegd:
74.208.105.171 gs.apple.com

vervolgens de originele 3.1.2 firmware van apple gedownload, en Itunes verteld om deze te installeren (met shift-knop). Itunes zei dat de iphone "wordt teruggezet naar 3.1.2" en deze software werd bij apple gevalideerd (normaal mocht het niet geloof ik, maar vanwege de regel in het hosts bestand werkte het dus wel)
3.1.2 installeerde vlekkeloos, echter kon ik de telefoon niet activeren, omdat ik een andere simkaart erin had zitten (kpn) dan de originele engelse o2 provider, maar ik behield wel de 5.11.7 baseband door het 3.1.2 bestand.
Blackra1n rc3 gedownload en deze rebootte de telefoon in dfu mode, installeerde vlekkeloos, en na een reboot kon ik via Wi-Fi (eerst even instellen) met blackra1n cydia, snow, en rock installeren. Ik hoefde de telefoon niet meer te activeren via itunes, dat deed blackra1n.

Na een reboot van de telefoon kreeg ik direct verbinding met KPN met vol bereik.

Misschien dat mensen hier iets aan hebben als het ze echt niet lukt met 3.1.3 baseband 5.11.7. Mij lukte het in ieder geval niet, ongeacht welk programma. Maar op deze manier is het bij mij opgelost en kan ik hem gelukkig weer gebruiken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:14.