iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5994-iphone-start-niet-meer-op-continu-appeltje-op-scherm-verzameltopic.html)

EliasBrugs 29-11-09 20:00

Heel erg bedankt maar als ik hem herstel ben ik dan alles kwijt?

WDS001 29-11-09 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EliasBrugs (Bericht 388825)
Heel erg bedankt maar als ik hem herstel ben ik dan alles kwijt?

Niets als je een reservekopie maakt ;)

Tip
Dit forum is voorzien van een uitstekende zoekfunctie en zeer uitgebreide Wiki (Begrippen | Handleidingen). Ik verzoek je dan ook vriendelijk deze te gebruiken.


EliasBrugs 29-11-09 20:05

en hoe maak je een reservekopie? Mijn excuses voor de vele vragen

WDS001 29-11-09 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EliasBrugs (Bericht 388828)
en hoe maak je een reservekopie? Mijn excuses voor de vele vragen

Als je herstelt kom je die vraag vanzelf tegen.

EliasBrugs 29-11-09 20:21

Kan ik het gewoon niet oplossen met bijvoorbeeld iPhonebrowser?

OiP 29-11-09 22:38

Probeer toch maar te herstellen. Ben je zeker dat het werkt.

jasper_s 30-11-09 21:30

iPhone start niet meer op na installatie tethering patch
 
Wie kan mij helpen... In mijn haastige zoektocht om tethering op mijn iPhone 3GS OS 3.0.1 te installeren heb ik de patch (tethering 3GS, http://www.ifoneguide.nl/1129/tether...ne-3g-and-3gs/) geïnstalleerd via Cydia en gereset. Echter bleek deze patch bedoeld te zijn voor de OS 3.1.2 firmware (mijn fout, niet goed gelezen..). Na de reset is blijft mijn iPhone hangen in het beginscherm, af en toe komt het witte appeltje in beeld maar deze verdwijnt weer. Soms blijf hij langer zichtbaar en soms heel kort (nog geen seconde). Ook in iTunes is de iPhone niet meer te vinden.

Ik weet dat het mijn eigen schuld is, ik had beter moeten lezen. Maar ik hoop dat een van jullie mij kan helpen dit probleem op te lossen. Alvast bedankt daarvoor! Op dit moment ben ik iPhone-loos en dat voelt niet fijn..

Groet, Jasper

Timmeh_ 30-11-09 21:42

Je zal je iPhone moeten herstellen. Je kan je iPhone in DFU-mode (zie de Wiki voor een How-To) zetten, dan zal iTunes m wel weer herkennen. Vervolgens kan je dan op 'Herstel' klikken waardoor de fabrieksinstellingen worden teruggezet. Na afloop kan je een reservekopie terugzetten, waardoor je ook niets kwijt bent. Echter kan deze reservekopie ook de 'software-fout' bevatten, waardoor het zou kunnen dat je weer van voor af aan kunt beginnen.

WDS001 30-11-09 22:02

//Discussies samengevoegd.

adempinar 03-12-09 02:34

Mijn iPhone gaat telkens weer niet in dfu mode.
Er verschijnt alleen een apple tekentje en ook itunes stekker.

Ik heb duizenden malen keer geprobeerd om in DFU mode te brengen.
Maar het lukt gewoon echt niet !

Na 10 seconden de off knop los te laten en vervolgens o de home butten te drukken, komt de apple logotje telkens weer tevoorschijn.

Wat te doen?

floa1512 03-12-09 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jasper_s (Bericht 389149)
Wie kan mij helpen... In mijn haastige zoektocht om tethering op mijn iPhone 3GS OS 3.0.1 te installeren heb ik de patch (tethering 3GS, http://www.ifoneguide.nl/1129/tether...ne-3g-and-3gs/) geïnstalleerd via Cydia en gereset. Echter bleek deze patch bedoeld te zijn voor de OS 3.1.2 firmware (mijn fout, niet goed gelezen..). Na de reset is blijft mijn iPhone hangen in het beginscherm, af en toe komt het witte appeltje in beeld maar deze verdwijnt weer. Soms blijf hij langer zichtbaar en soms heel kort (nog geen seconde). Ook in iTunes is de iPhone niet meer te vinden.

Ik weet dat het mijn eigen schuld is, ik had beter moeten lezen. Maar ik hoop dat een van jullie mij kan helpen dit probleem op te lossen. Alvast bedankt daarvoor! Op dit moment ben ik iPhone-loos en dat voelt niet fijn..

Groet, Jasper

Dit probleem heb ik ook eens gehad dat hij niet herkent werd door iTunes en de pc zag hem ook niet.
Als je een t-mobile klant bent , los je het zo op :
iTunes aan
koppel je iPhone via USB aan je pc
hou nu je homeen power knop tegelijk in
laat de power knop pas los als je een appeltje ziet terwijl je de home knop ingedrukt blijft houden
laat de home knop pas los als het stekkertje er ook bij is gekomen en niet eerder
iTunes vraagt nu dan om je iPhone te herstellen
klik op herstellen als je de nieuwste firmware erop wil zetten of als je een ander firmware erop wil , dan moet je (shift/herstel) klikken en dan de gewenste firmware kiezen
als hij hersteld is , vraag iTunes welke backup (=reserve copie) je terrug wilt zetten maak dan een keuze.

Succes met bellen

floa1512 03-12-09 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adempinar (Bericht 389921)
Mijn iPhone gaat telkens weer niet in dfu mode.
Er verschijnt alleen een apple tekentje en ook itunes stekker.

Ik heb duizenden malen keer geprobeerd om in DFU mode te brengen.
Maar het lukt gewoon echt niet !

Na 10 seconden de off knop los te laten en vervolgens o de home butten te drukken, komt de apple logotje telkens weer tevoorschijn.

Wat te doen?

Ik zie dat je firmware 2.1.2 draait klopt dat ?
Waarom moet het in DFU mode ?
Om te herstellen kan het gewoon in recovery mode :
Als je een t-mobile klant bent , los je het zo op :
iTunes aan
koppel je iPhone via USB aan je mac
hou nu je homeen power knop tegelijk in
laat de power knop pas los als je een appeltje ziet terwijl je de home knop ingedrukt blijft houden
laat de home knop pas los als het stekkertje er ook bij is gekomen en niet eerder
iTunes vraagt nu dan om je iPhone te herstellen
klik op herstellen als je de nieuwste firmware erop wil zetten of als je een ander firmware erop wil , dan moet je (shift/herstel) klikken en dan de gewenste firmware kiezen
als hij hersteld is , vraag iTunes welke backup (=reserve copie) je terrug wilt zetten maak dan een keuze.

Succes met bellen

adempinar 03-12-09 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 (Bericht 389935)
Ik zie dat je firmware 2.1.2 draait klopt dat ?
Waarom moet het in DFU mode ?
Om te herstellen kan het gewoon in recovery mode :
Als je een t-mobile klant bent , los je het zo op :
iTunes aan
koppel je iPhone via USB aan je mac
hou nu je homeen power knop tegelijk in
laat de power knop pas los als je een appeltje ziet terwijl je de home knop ingedrukt blijft houden
laat de home knop pas los als het stekkertje er ook bij is gekomen en niet eerder
iTunes vraagt nu dan om je iPhone te herstellen
klik op herstellen als je de nieuwste firmware erop wil zetten of als je een ander firmware erop wil , dan moet je (shift/herstel) klikken en dan de gewenste firmware kiezen
als hij hersteld is , vraag iTunes welke backup (=reserve copie) je terrug wilt zetten maak dan een keuze.

Succes met bellen


Bedankt voor je moeite om te reageren.
Versie die mijn iphone bezit is gewoon de laatste versie.
Als ik het verbind aan me MacBook, kan mijn eenmaal niet DFU mode.
Als ik de procedure herhaal om in DFU te zetten, lukt het gewoon niet.
Hij springt weer in herstel mode.
Weet jij iets?

floa1512 03-12-09 21:02

adempinar,

Alleen als je een t-mobile obo hebt kun je het volgede doen,want anders gooit iTunes de simlock erweer op
Doe dan dit :
iTunes aan
koppel je telefoon via USB aan je computer
hou power en home knop ingedrukt
laat je powerknop los als je het appeltje ziet
laat je home knop pas los als je het stekkertje erbij ziet en niet eerder (soms duurt het ff maar niet loslaten voor je het stekkertje ziet)

zo nu zit je in recovery mode en herstel dan van daaruit je iPhone

Succes

japanner 09-12-09 16:57

Net mijn iphone gereset dmv home/startknop 15 seconden in te drukken omdat hij vast liep. Als ik hem nu opnieuw opstart of weer reset krijg ik alleen het appel tekentje te zien.
Het is trouwens een Iphone 2g met 3.0 software.
Weet iemand wat te doen? Ik heb hem nu al iets van 10x gereset!?

Jazzamataz 09-12-09 17:10

Je moet hem aan je pc hangen met iTunes aan en in DFU mode zetten en restoren. Staat precies in de wiki beschreven.

japanner 09-12-09 18:11

Als ik hem aansluit aan de pc vind gebeurd er niets, hij gaat dan alleen aan... :S

WillyD 14-12-09 20:44

vast
 
bij mij is het geen apps, maar het verwijderen van telefoonnummers , heb ik hem uitgezet en toen weer aangezet en nu heb ik apple logo in beeld.

WDS001 14-12-09 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door japanner (Bericht 392071)
Als ik hem aansluit aan de pc vind gebeurd er niets, hij gaat dan alleen aan... :S

Daarom dat je hem dus in [wiki]DFU[/wiki] moet zetten ;)

M1scha 16-12-09 00:16

Ik heb mijn iphone net in dfu mode gezet en hersteld.. ik had hem simlockvrij laten maken en nu geeft hij weer aan dat ik geen geldige simkaart erin heb zitten.. op het moment dat ik hem uit mijn pc haal blijft het connected met itunes logo er staan... wat moet ik doen!!!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:23.