//

iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic

iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen . Normaal ben ik niet van het plaatsen van berichten op fora (lees liever reacties van anderen), maar na 3 dagen speuren op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #741  
Oud 02-11-11, 09:24
qwaaz qwaaz is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Standaard

Beste mensen .

Normaal ben ik niet van het plaatsen van berichten op fora (lees liever reacties van anderen), maar na 3 dagen speuren op internet en het vele male proberen van verschillende oplossingen blijft hetzelfde probleem terugkomen en heb ik nog geen passende oplossing gevonden:

Ik wilde mijn iphone3gs upgraden naar ios 5.0
Dat proces werd niet voltooid op een of andere manier
De iphone kwam terecht in dfu mode of herstelmodus (wat is het verschil?)
In itunes word enkel herkent dat een willekeurige iphone is aangekoppeld.
Vervolgens kan ik alleen kiezen voor herstelmodus.

Wat ik van het online doorlezen van verschillende onderwerpen heb begrijpen is dit de functie waarmee je de telefoon naar fabrieksinstellingen kunt terugzetten. Echter, als ik dit proces start (met of zonder shift ingedrukt) stopt dit op zo'n 90%. In de stap dat de iphone firmware wordt hersteld.

Ik krijg hier de volgende error:
De iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (37)

Uiteraard geeft de apple website informatie over deze error. iTunes: specifieke update- en herstelfouten en geavanceerde probleemoplossing
Het komt erop neer dat het probleem te maken zou kunnen hebben met beveiligingssoftware, router of firewall instellingen.

Natuurlijk ook het herstellen geprobeerd na het verwijderen van beveiligingssoftware, uitzetten van firewall en geprobeerd op verschillende laptops en verschillende locaties (netwerken).

Hopelijk is het verhaal een beetje te volgen. Ik ben inmiddels ten einde raad en hoop dat er iemand is die nog een suggestie heeft met wat ik kan proberen.
Alvast dank!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #742  
Oud 06-11-11, 19:14
armut_ye armut_ye is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 52
Standaard

Ik heb daarjuist een progje via cydia geupdate. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik niets meer kan doen. Ik zit vast bij de apple logo. Na wat opzoekingswerk op internet wordt er voorgesteld om naar dfu mode te gaan. Ik volg de stappen. Als ik op herstellen heb gedrukt zegt hij dat de iphone hersteld en de laatste os versie wordt geïnstalleerd. Maar ik wil hem nog laten op de oude versie, anders kan ik hem niet jb'en en ben ik alle progs, mijn agenda, mails enz. kwijt. Weet er iemand een andere methode om dit te doen zonder hij naar ios 5 gaat? Ik had nog 2 dagen geleden een backup genomen van mijn iphone.
  #743  
Oud 06-11-11, 19:50
paulT paulT is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: hoofdstad
Berichten: 264
Standaard

Dan ga je eerst de oude firmware downloaden.
Vervolgens sluit je de iphone weer aan en dan druk je op >> SHIFT en herstellen.
Vervolgens opent een menu en zoek je het zojuist gedownloade bestand en laat dat laden.
Daarna kun je hem weer jailbreaken enz.

Ik zou dan geen backup terug zetten maar een clean nieuwe install. Dan draait hij weer beter.
Als je de backup terugzet loop je de kans dezelfde fout weer te krijgen.
Succes.
  #744  
Oud 06-11-11, 20:50
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

[QUOTE=armut_ye;732164]
Wat de vorige reactie op jou vraag betreft is gedeeltelijk waar. Zo makelijk is dat dus niet.
Apple signeert alleen de actuele firmware en dat is nu iOS 5.
Zou jij dan dmv shift/restore naar een eerdere versie willen , gaat dat niet lukken.
Enige manier is : ik zie bij jou profiel dat je reeds had jenailbreakt , dus dan kan jij wel terug maar dan via de cydia server.
Die zorgt ervoor dat je geen toestemming van Apple nodig hebt.
Het gaat als volg :
1- Download firmware 4.3.3 ( ik neem aan dat je die weer wil hebben )
2- download tinyumbrela en pak die uit
3- zie YouTube hoe je met tiniumbrela de cydia server kan gebruiken. ( ik kan het uitleggen maar het is beter als je het zelf ook ziet .
4- Als je klaar bent met alles incl tinyumbrela , herstel je telefoon via DFU mode.
5 - Als je telefoon is hersteld , kijk dan eers als alles werkt ( YouTube , safaie en berijk hebt)
6 - ga nu via safari naar jailbreakme.com en doe je ding

Zet de laatste back-up niet terug als daar in de troep die je het laats hebt geïnstalleerd in zit.
Als je de back-up had gemaakt voor dat je dat foute ... Uit cydia had gedownload , dan mag je die back-up gewoon weer erop zetten.
Je kunt ook een eerdere back-up kiezen door in iTunes met je rechter muis op je telefoon te klikken en voor restore vanaf reserve copie te kiezen en kies daar welke je wil.

Hopelijk is dit duidelijk en ja een heleboel om te lezen.
Succes.
  #745  
Oud 06-11-11, 22:28
armut_ye armut_ye is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 52
Standaard

[QUOTE=floa1512;732246]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armut_ye Bekijk bericht
Wat de vorige reactie op jou vraag betreft is gedeeltelijk waar. Zo makelijk is dat dus niet.
Apple signeert alleen de actuele firmware en dat is nu iOS 5.
Zou jij dan dmv shift/restore naar een eerdere versie willen , gaat dat niet lukken.
Enige manier is : ik zie bij jou profiel dat je reeds had jenailbreakt , dus dan kan jij wel terug maar dan via de cydia server.
Die zorgt ervoor dat je geen toestemming van Apple nodig hebt.
Het gaat als volg :
1- Download firmware 4.3.3 ( ik neem aan dat je die weer wil hebben )
2- download tinyumbrela en pak die uit
3- zie YouTube hoe je met tiniumbrela de cydia server kan gebruiken. ( ik kan het uitleggen maar het is beter als je het zelf ook ziet .
4- Als je klaar bent met alles incl tinyumbrela , herstel je telefoon via DFU mode.
5 - Als je telefoon is hersteld , kijk dan eers als alles werkt ( YouTube , safaie en berijk hebt)
6 - ga nu via safari naar jailbreakme.com en doe je ding

Zet de laatste back-up niet terug als daar in de troep die je het laats hebt geïnstalleerd in zit.
Als je de back-up had gemaakt voor dat je dat foute ... Uit cydia had gedownload , dan mag je die back-up gewoon weer erop zetten.
Je kunt ook een eerdere back-up kiezen door in iTunes met je rechter muis op je telefoon te klikken en voor restore vanaf reserve copie te kiezen en kies daar welke je wil.

Hopelijk is dit duidelijk en ja een heleboel om te lezen.
Succes.
Hey,
kun je voor puntje 2 en 3 eventueel een link geven van youtube aub?
  #746  
Oud 06-11-11, 23:13
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

The Firmware Umbrella - TinyUmbrella

Als je onderstaande link aanklikt start YouTube*
Onder dat filmpje staan er wat linkjes die je kan downloaden.*
Succes*

Downgrade iOS 5 beta 1 to iOS 4.3.3. - YouTube
  #747  
Oud 06-11-11, 23:28
armut_ye armut_ye is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 52
Standaard

Moet ik hem eerst naar ios 5 updaten en daarna terug naar 4.3.3? Is die dan nog untetered?
  #748  
Oud 10-11-11, 19:14
tommy3g tommy3g is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 3
Standaard

Niemand die antwoordt heeft op mijn vorige vraag???
  #749  
Oud 15-11-11, 00:09
Raymon169 Raymon169 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard Laptop herkent iPhone niet na reset

Na de aanschaf van een nieuw iPhone, wilde ik mijn oude iPhone volledig resetten. Ik deed dit met de power/home button knop en in eerste instantie leek hij ook succesvol gereset te zijn.

Vervolgens viel m'n iPhone uit en telkens als ik op de powerbutton druk krijg ik de melding dat de batterij leeg is (lege batterij met rode streep en een flash eronder + een lichtnet symbool).

Wanneer ik de USB-kabel erin stop verdwijnt het pijltje en het lichtnet symbool maar geeft hij niet het symbool aan dat hij aan het opladen is en wordt hij tevens niet herkend door m'n laptop (ook op macbook geprobeerd).

Na een minuut krijg ik wel ineens het apple-logo te zien en lijkt het even alsof hij wordt opgestart, hier blijft hij echter in hangen en zo gaat het keer op keer.

Samenvatting:
iPhone reageert nergens op na resetten en wordt niet herkend door laptop en/of iTunes.

Wie o wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is.
Bij voorbaat dank!
  #750  
Oud 15-11-11, 00:13
Melle123's schermafbeelding
Melle123 Melle123 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Hilvarenbeek
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raymon169 Bekijk bericht
Na de aanschaf van een nieuw iPhone, wilde ik mijn oude iPhone volledig resetten. Ik deed dit met de power/home button knop en in eerste instantie leek hij ook succesvol gereset te zijn.

Vervolgens viel m'n iPhone uit en telkens als ik op de powerbutton druk krijg ik de melding dat de batterij leeg is (lege batterij met rode streep en een flash eronder + een lichtnet symbool).

Wanneer ik de USB-kabel erin stop verdwijnt het pijltje en het lichtnet symbool maar geeft hij niet het symbool aan dat hij aan het opladen is en wordt hij tevens niet herkend door m'n laptop (ook op macbook geprobeerd).

Na een minuut krijg ik wel ineens het apple-logo te zien en lijkt het even alsof hij wordt opgestart, hier blijft hij echter in hangen en zo gaat het keer op keer.

Samenvatting:
iPhone reageert nergens op na resetten en wordt niet herkend door laptop en/of iTunes.

Wie o wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is.
Bij voorbaat dank!
Ooit een jailbreak gehad? Misschien tethered? Dus even roboot bij de jailbreak
  #751  
Oud 17-11-11, 16:13
marleythomas marleythomas is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Standaard

wanneer ik mijn iphone 4 zwart 16gb aan doe, komt het appellogo na ongeveer 3 min. komt het circeltje van verbinden, maar daar blijft het bij, hij doet helemaal niets... wat nu wie weet het?

Laatst gewijzigd door marleythomas; 17-11-11 om 17:52.
  #752  
Oud 18-11-11, 11:30
benwake benwake is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard

Alvast bedankt om dit hier te lezen. Ik zit met een HEEL groot probleem dat ik niet opgelost krijg. Om een lang verhaal kort te maken:

Ik wou de batterij van mijn Iphone 3G vervangen, maar ze hebben mij een defecte opgestuurd. Geen probleem, ik heb er terug de oude in gestoken, en die start dan wel 'normaal' op.

'normaal' in de zin dat hij blijft steken op het apple logo (zonder rondraaiend toestand). Als ik hem wat aanlaat, herstart hij gewoon van zijn eigen, maar blijft op apple logo.

Ik heb al geprobeerd om hem te restoren, DFU mode, met itunes, andere pc, andere kabel, andere versie van itunes... zelfs jailbreaken. NIKS lukt.

Heb rondgekeken op het internet maar ik lees steeds hetzelfde -> restore. Dit heb ik ondertussen al 14 keer geprobeerd, telkens op een andere manier.

De Iphone blijft gewoon in een loop (zelfs na de restore), en telkens het grijze apple logo.

Wat ik er aan kan doen? Ik begin stilletjes aan hopeloos te worden.
  #753  
Oud 18-11-11, 18:29
jager123 jager123 is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik heb een probleem.

Tijdens vakantie in buitenland werd ik wakker van trillende iphone. Helaas een wit appelscherm. Wat is er precies aan het hand.

- Via netstroom krijg ik witte appel en daarna connecten met itunes om te configureren
- Als ik hem uit netstroom haal valt de iphone meteen uit
- Als ik de iphone aansluit op de pc met itunes krijg ik geen witte appel, dus kan ik niks configuereren
- Opstarten met uit 10 sec en home 15 seconden zorgt ervoor dat ik in recovery kom. Ik kan dus wellicht wel terug naar oude backup.
- ECHTER: ik kom dus van vakantie. Ik zou het verschrikkelijk vinden als de foto's verloren gaan.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing voor het probleem OF een manier waarop ik alsnog een backup kan maken (met name de foto's zijn belangrijk).

Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen.
  #754  
Oud 20-11-11, 09:19
jos654 jos654 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 14
Standaard

Dit heb ik ook gehad met mn ipod maar doe dit:

Sluit iphone aan pc aan
Hou de home en slaap button 10sec ingedrukt en de slaap los en home inhouden
Alsgoed is kan je hem herstellen


Zo ni? Typ op youtube iphone feeze on apple logo dan zie je videos die dat uitlegge hoe het precies moet
  #755  
Oud 20-11-11, 16:04
benwake benwake is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard

Bedankt voor het antwoord, maar restore mode en DFU mode via itunes heb ik al gedaan. zowel ios 4, 3 als 2 -> niets lukt
zelfs jailbraiken met blackrain, redsnow, snowbreeze, ... vanalles
opengedaan en half uurtje gewacht, ook niet

heb tot nu toe al een tiental youtube video tutorials gevolgd, hij blijft gewoon op apple logo.
  #756  
Oud 28-11-11, 15:27
Matteos Matteos is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard iPhone Herstel loopt vast (Foutcode-1)

Mijn iPhone stopte er ineens mee en gaf de melding dat ik aan moest sluiten aan iTunes. Via iTunes "Herstellen" gekozen, maar deze loopt aan het einde vast en geeft foutcode -1. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg hem niet aan de praat. Mijn Vergrendelknop werkt trouwens niet, dus herstarten is geen optie. Ik ben de telefoon nu wel aan het laten leeglopen om het uitzetten te forceren. Iemand nog andere suggesties wat te doen of te proberen?
  #757  
Oud 06-12-11, 13:53
marc1971 marc1971 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 8
Standaard

Ik heb een iphone 4 met 5.0 ook bij mijn na iets geprobeerd te instaleren met cydia liep hij vast en nu heb ik ook een apple alleen maar in beeld en heb alles al geprobeerd ,maar kan ik firmware 5.0 die ik op me computer heb staan instaleren op mijn iphone zonder het met itunes naar 5.01 te brengen?

vr gr marc
  #758  
Oud 20-12-11, 23:25
steef747 steef747 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 2
Standaard iphone 3gs blijft steeds hangen op apple logo en laadrondje

Ik heb een iphone 3gs 16gb die niet meer wil opstarten. Eerst krijg ik het apple logo in beeld dan na enige tijd komt er het draaiende rondje( laad/wacht symbool). Ik heb de iphone proberen te herstellen in dfu modus via itunes. Na een aantal errors is het uiteindelijk toch gelukt en itunes gaf aan dat de telefoon opnieuw zal opstarten, en de telefoon mag niet losgekoppeld worden. Maar helaas gebeurde weer precies hetzelfde, apple logo en daarna het draaiende rondje. Hierna heb ik het geprobeerd met de nieuwste redsnow, na enkele keren proberen(errors) ging dit ook goed. Al die zwarte teksten kwamen op de iphone en daarna begon hij te installeren het balkje kwam helemaal vol. Daarna heb ik op just boot geklikt in redsnow. Maar helaas weer precies hetzelfde als eerst! Hebben jullie misschien enig idee wat ik fout doe? Of is de telefoon echt kapot?

Alvast bedankt!
  #759  
Oud 20-12-11, 23:28
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Probeer eerst eens een herstel zonder jailbreak?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #760  
Oud 20-12-11, 23:30
steef747 steef747 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Probeer eerst eens een herstel zonder jailbreak?
dan gebeurt helaas precies hetzelfde, hij geeft op het moment geen errors tijdens het herstellen in itunes.
Reageren

Labels
apple, batterij problemen, batterij snel leeg, iphone, logo, opstart problemen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone start niet meer op - Verzameltopic racoon iPhone algemeen 991 29-11-19 10:20
Appeltje in het scherm joydan99 Jailbreak 4 13-05-11 10:37
iPhone 3GS 16GB start niet meer op | Appeltje blijft staan MikeMuppetshow Archief 4 10-08-10 22:22
3G met fw 3.0. continu appeltje-zwart-appeltje. marcfuhren Archief 11 28-10-09 14:20
Iphone dood alleen het appeltje niet mark. Archief 1 23-11-08 17:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:30.