iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Welk abonnement / Provider (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/59975-welk-abonnement-provider.html)

Farewell 18-05-10 15:57

Welk abonnement / Provider
 
Hoi,

Momenteel heb ik (nog) geen iPhone, maar ik ben van plan er binnenkort een aan te schaffen, althans dat overweeg ik.
Maar ik zou graag een tip(s) willen hebben over welk abonnement het beste bij mij zou passen.

Ik denk dat ik de iPhone zal gaan gebruiken als telefoon, mp3 speler, camera, agenda en eventueel diverse apps zal gaan gebruiken. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik snel internet nodig zal hebben en dit is wel belangrijk voor het bepalen van de keuze voor een provider lijkt mij?
De apps zal ik waarschijnlijk binnen halen via Wi-Fi en niet via mobiel internet. Ik begrijp dat het handig is om te kunnen internetten, maar dat kan dan meestal wel ergens waar Wi-Fi aanwezig is?

Dus wat zou nou een goed abonnement zijn, voor iemand als ik. Iemand die wel wil kunnen internetten, maar dit waarschijnlijk ( en dat moet ik dan maar afwachten ) niet vaak gaat doen? Ik lees vooral goeie berichten over Vodafone. KPN is okay, maar heeft minder mooie aanbiedingen. Maar hoe is bijvoorbeeld T-Mobile Relax?

Wie oh wie heeft een goed advies?

Grtz!

Chrisl 18-05-10 17:37

Als je hem eenmaal hebt zul je zeker weten overal internetten, of apps gebruiken die via internet gaan, zoals chatten of zo.

Over provider zou ik niks nuttigs kunnen zeggen, ken alleen Vodafone qua ervaring en ben er super tevreden over.

Farewell 19-05-10 12:17

Okay, tevreden over vodafone..duidelijk.

Stel dat ik zo'n 200 minuten bel per maand en redelijk weinig gebruik maak van internet als ik op pad ben ( en dus geen gebruik maak van Wi-Fi ), gewoon zaken als mail binnen halen, facebook checken, dat soort werk..Dan kan ik kiezen uit:

T-Mobile

Relax 25 of 30, zit internet bij met een Download/Uploadsnelheid van 384/64 kb/sec.
voor zo'n € 30 per maand ( 24 maanden ) inc. toestel

i-150, minder belminuten, maar wel sneller internet 2084/384 Kb/sec. voor zo'n € 34 per maand ( 24 maanden ) inc. toestel

Wat is bijvoorbeeld het verschil ( buiten snelheid ) tussen deze twee abonnementen?

of

Vodafone

Bel+Sms+Web 200, dan zou ik ong. € 34 per maand gaan kosten.

Nu lijkt zo'n T-Mobile Relax abonnement het voordeligst, maar als de internetsnelheid en/of bereik slecht is, dan zou ik niet handig bezig zijn dus.

Ervaringen? Wat raden jullie aan? Ik neem aan dat er veel mensen op dit forum zijn met de nodige ervaring?

Grtz,

Farewell

onny0808 19-05-10 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Farewell (Bericht 454011)
Okay, tevreden over vodafone..duidelijk.

Stel dat ik zo'n 200 minuten bel per maand en redelijk weinig gebruik maak van internet als ik op pad ben ( en dus geen gebruik maak van Wi-Fi ), gewoon zaken als mail binnen halen, facebook checken, dat soort werk..Dan kan ik kiezen uit:

T-Mobile

Relax 25 of 30, zit internet bij met een Download/Uploadsnelheid van 384/64 kb/sec.
voor zo'n € 30 per maand ( 24 maanden ) inc. toestel

i-150, minder belminuten, maar wel sneller internet 2084/384 Kb/sec. voor zo'n € 34 per maand ( 24 maanden ) inc. toestel

Wat is bijvoorbeeld het verschil ( buiten snelheid ) tussen deze twee abonnementen?

of

Vodafone

Bel+Sms+Web 200, dan zou ik ong. € 34 per maand gaan kosten.

Nu lijkt zo'n T-Mobile Relax abonnement het voordeligst, maar als de internetsnelheid en/of bereik slecht is, dan zou ik niet handig bezig zijn dus.

Ervaringen? Wat raden jullie aan? Ik neem aan dat er veel mensen op dit forum zijn met de nodige ervaring?

Grtz,

Farewell

Verschil tussen Relax en i-abo is dat Relax 30 is 260 belmin. OF sms en de i-150 is 150 belmin. EN 150 sms.
En de belminuten/sms van de Relax zijn onbeperkt houdbaar, van de i-abo max. 1 maand.

Suc6

Farewell 19-05-10 12:58

thanks..da's helder

rolandje0 19-05-10 15:12

Ik heb zelf een Iphone 3gS met een kpn abbonoment en ben op zich zeer tervreden over hoe het werkt, ik zit wel vaak in omgevingen waar een Wi-Fi netwerk is zo niet, kan ik makkelijk een snel KPN internet aanzetten

gr
Roland

bart2525 19-05-10 17:08

En wat als je nu in België woont? Ik heb een pay&go kaart van Proximus nu maar dan heb je niet echt opties voor 3G. Je kan wel maar per 5minuten betalen of per 100kb. Met abo zijn er meer opties maar ik wil geen abo.

Dan heb ik al gezien dat het bij base wel prepaid gaat maar is die 3G dekking ondertussen al wel goed?

Heeft iemand anders soms een tip? Ik veronderstel dat vodafone in Belgie geen optie is?

Channie 20-05-10 07:40

T-Mobile niet doen. Ben 2 jaar geleden van Vodafone naar T-Mobile overgestapt en dat was een stomme beslissing. Over 2 weken ga ik terug naar Vodafone. Heb een Super SIM abbo afgesloten (icm met een belgische iPhone 3G). 25 euro per maand, 300 belminuten (of 600 smsjes) en sneller internet dan bij T-Mobile.

Farewell 20-05-10 11:17

Damn, dat is wel erg goedkoop. Zal mij niet lukken aangezien ik nog geen iPone heb. Wil deze binnenkort aanschaffen bij Teleworld in Amsterdam voor € 180 ism een Vodafone abonnement.

glaantje 20-05-10 12:21

als je goedkoop wil zijn, moet je bij T-Mobile zijn.
Vodafone heeft een hogere prijs en betere dekking, maar een dramatische status als het gaat om system downtime (hele dagen geen netwerk door storingen in het afgelopen jaar)
en KPN is het duurst, maar het best.

Dat is eigenlijk een beetje de afweging :)

wouter1981 20-05-10 13:46

Ik ben zelf tevreden over mijn i150 abonnement. Beltegoed, 150 min + 150 sms is 2 maand houdbaar. Dit is voor mij meer dan voldoende. Internet is snel en heeft geen datalimiet! Ik verbruik gemiddeld 800MB per maand en heb nog nooit problemen gehad.
Bovendien is T-Mobile nu aan het investeren in de capaciteit en dekking van het netwerk. Dit moet voor het eind van het jaar voltooid zijn.

Farewell 20-05-10 14:11

Dank voor alle info, blij mee om wat gebruikers ervaringen te lezen :)

Dus 1-150 is ook prima..dat idee had ik ook, maar dit kost bijna evenveel als het abonnement van Vodafone en in dat geval...toch maar Vodafone. Vooral omdat er nauwelijks prijsverschil tussen zit.

Is die iPhone trouwens net zo snel leeg als de iTouch? Die vind ik wel snel leeg raken trouwens als je met wat toepassingen aan het klooien bent. Maar goed, da's een ander onderwerp ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:07.