iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   E-mail werkt niet meer??? Andere melding dan 'afzender niet bekend'! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/60340-e-mail-werkt-niet-meer-andere-melding-afzender-niet-bekend.html)

MJ1983 25-05-10 12:29

E-mail werkt niet meer??? Andere melding dan 'afzender niet bekend'!
 
Ik heb al een tijdje, sinds december vorig jaar, mijn Iphone 3gs. Prima, fijn toestel, mn email werkte ook altijd goed. Tot ik vorige week ineens geen mailtjes meer kon versturen. Ik kreeg de melding "De verbinding met de server is mislukt". ???? Nu is het me net ineens spontaan gelukt om een mail te versturen, maar nu krijg ik niets meer binnen!! "E-mail ophalen mislukt" wederom met de melding "De verbinding met de server is mislukt".

Dit is dus een andere melding dan de melding die ik hier vaker lees "De afzender is niet bekend". Die heb ik (nog?) niet gehad...

Ik heb niets aangepast of wat dan ook... heeft iemand een idee hoe dit kan? En wat ik er aan kan doen? Thanks alvast!

Mijn serverpoort staat op 25, daarnaast kloppen alle wachtwoorden ed...?!

MJ1983 25-05-10 12:39

Inmiddels is het probleem weer verschoven: ik krijg nu wel weer mails binnen, maar versturen lukt niet meer. Aargh! De melding daarbij is: "De verbinding met de server voor de uitgaande post 'mail.blablabla.nl' is mislukt. U kunt meer servers voor uitgaande post configureren via 'Instellingen > Mail, contacten, agenda'.

Maar ik wil niet meer servers configureren, ik wil dat deze weer werkt?!

glaantje 25-05-10 14:10

Deze problemen doen zich 99 van de 100 keer voor aan de serverkant. De iPhone heeft hierbij dus geen schuld, maar de provider.
Nu kan ik natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen dat dit ook hier het geval is, maar dat het probleem op eigen kracht verschuift (en dat het probleem op eigen kracht is ontstaan) geeft me 99,9% zekerheid dat dat ook hier het geval is :)

Contact opnemen dus met de provider van je email.

MJ1983 25-05-10 14:22

Thanks!

Maar het is de (outlook) emailserver van mijn eigen site, dus dan moet ik bij de provider zijn waarvan ik de website heb? (Webreus)

glaantje 25-05-10 14:44

Ja, zij zouden sowieso in staat moeten zijn om te kijken of je er uberhaupt door komt en een error rapportage te geven aan jou waar het probleem zit.

MJ1983 25-05-10 15:03

Ok nogmaals bedankt! Ik heb ze een mail gestuurd (ben op mijn werk dus bellen lukt niet zo makkelijk) waarin ik het allemaal nog eens uitgelegd heb. Heb gevraagd om een error-rapportage dus ik ben benieuwd!

Mennaut 29-05-10 13:10

Ik had een vergelijkbaar fenomeen op mijn iPhone. Opeens lukte email verzenden niet meer. Later kon ik op een account ook niet meer ontvangen. Ik heb het nu opgelost door:

- de synchronisatie alleen via MobileMe te laten lopen en niets meer te synchroniseren via iTunes (INFO -> alle vinkjes weg)
- bij de pop instellingen (op iPhone: instellingen -> mail -> account -> geavanceerd) was de SSL per ongeluk aangezet; die heb ik uitgezet met serverport 110)
- bij de smtp instellingen (op iPhone: instellingen -> mail -> account -> smtp -> hoofdserver) heb ik de SSL aangezet en gebruikersnaam en ww opgegeven met serverport 587)

En presto: alles werkt weer. Ik was wel wat mail kwijt, maar dat bouw ik wel weer op komende maanden. ;-)

Greetz en succes
Menno


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.