iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   wit scherm, lastig probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/60476-wit-scherm-lastig-probleem.html)

erikroeier 27-05-10 12:11

wit scherm, lastig probleem
 
Op het moment heb ik al meer dan een maand een wit scherm op mijn iphone als ik hem probeer op te starten. Ik heb het probleem al een paar keer geprobeerd uit te leggen maar nog niemand heeft mij tot nu toe verder weten te helpen.

Ik heb een iPhone 3G met Firmware 3.1.2
Jailbreak en unlock via Blackra1n

De power button van mijn iPhone is defect..

Als ik hem aan mijn macbook hang dan gaat de iPhone proberen op te starten maar ik kan mijn iPhone nog niet zien op de computer.. Het herkennen werkt dus niet aangezien hij niet ver genoeg weet op te starten.

Nu kan ik dus niks doen met mijn computer omdat hij hem niet ziet maar voor zover ik nu weet kan ik ook niks vanaf mijn iPhone.

Is er niet een programmatje waarmee ik de iPhone wel vanaf de computer kan herkennen? Of is er iets anders moois op mijn probleem om te lossen?

Stel gerust vragen want ik ben echt heel blij met alle hulp die jullie bieden!

jcpearl 27-05-10 12:56

volgens mij heb je of de lcd-connector los zitten of je lcd heeft het begeven.
Bijna zeker een reparatie, helaas. lijkt me echt niet iets softwarematigs.

erikroeier 27-05-10 12:59

Ik denk zelf niet dat dit het probleem is, want ik heb hem al meerdere uit elkaar gehaald en dus ook het scherm weer opnieuw aangesloten.

Ook heb ik een vermoeden dat het is gekomen toen ik iets vanuit cydia installeerde.. want een paar dagen voordat dit gebeurde was het ook al een keer gebeurd maar toen ging hij na een uurtje weer uit die loop..

Nu is het ook een wit scherm en valt hij af en toe weer uit en gaat hij opnieuw proberen op te starten.

jcpearl 27-05-10 13:04

krijg je alleen maar een wit scherm, of ook soms gewoon beeld met appeltje of springboard?

I Xyzyx I 27-05-10 13:06

Zet hem in dfu en restore hem... Dan weet je meteen of het een software probleem is veroorzaakt door je jailbreak.

Edit: Zag net dat je powerbutton kapot was.. Gaat moeilijk dan om hem in DFU te zetten.. Nieuwe power button kopen en die er in zetten? :D

erikroeier 27-05-10 13:09

alleen wit scherm verder komt hij niet. Maar op het begin is het scherm niet echt heel wit maar na een tijdje gaat het scherm een stuk feller wit branden. en dan valt hij weer uit en begint het opnieuw.

En I Xyzyx I hoe kan ik hem in dfu zetten? Heb geen power button om te gebruiken..

jcpearl 27-05-10 13:10

ik weet wel bijna zeker dat je lcd kapot is. Vast iets met de connector, iets afgebroken of beschadigd.

erikroeier 27-05-10 13:14

Kan ik dat zelf repareren als het een kabeltje is? en zo ja hoe duur zijn die dingen?

jcpearl 27-05-10 13:33

nieuw lcd schermpje erin is niet bepaald moeilijk. kost je rond de 30-40 euro en op youtube staan goede filmpjes hoe je het moet doen.

evmw 27-05-10 14:02

Als het LCD kapot was (wat overigens zeker mogelijk is), dan had de PC/Mac de iPhone wel gewoon herkend. Er lijkt dus iets meer aan de hand te zijn. Just my 2 cents.

jcpearl 27-05-10 14:07

ja, maar het kan zijn dat de iphone in een 'loop' zit en dat ie niet verder komt dan het applelogo, dan herkent de computer hem dus niet. je kunt het niet zien helaas, en in dfu zetten kan niet.

druk de homebutton eens in (onderaan het scherm) en houdt deze ingedrukt terwijl je 'm aan de computer hangt, wat gebeurt er dan?

evmw 27-05-10 14:12

Dat klopt helemaal. Het feit dat hij echter ook een defect aan de power-button heeft gaat bij mij wat andere dingen doen denken. Keer vochtig geweest in de rechterbovenhoek bijvoorbeeld, of laten vallen. Dat loopen kan worden veroorzaakt door zo goed als elk hardware defect.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59.