//

nieuwe samsung i9000 galaxy s

nieuwe samsung i9000 galaxy s discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Zero @Dejive: Dat jij de Galaxy S minder overzichtelijk en minder gebruiksvriendelijk vindt is jouw mening. Ik vind dat beide toestellen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 28-08-10, 14:02
bartmanbla bartmanbla is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zero Bekijk bericht
@Dejive: Dat jij de Galaxy S minder overzichtelijk en minder gebruiksvriendelijk vindt is jouw mening. Ik vind dat beide toestellen overzichtelijk zijn en even gebruiksvriendelijk zijn.
De Galaxy S heeft echter wel een betere touchscreen dan de iPhone. Samsung maakt gebruik van Atmel maXTouch sensors, dit is een nieuwe generatie touchsceen wat echt beter werkt dan de Wintek touchsreen van de iPhone.
Over de 4 voor telefonie voor de iPhone kan te maken hebben dat het signaal eerder wegvalt wanneer je in gebied zit met mindere dekking. Dan kan het signaal veel sneller wegvallen dan bij de Galaxy S.
De videoplayer van de Galaxy S (en over het algemeen van iedere high end Samsung) is echt een stuk beter dan die van de iPhone of een ander toestel. Het scherm van de iPhone is idd mooi dankzij de hoge resolutie maar de Galaxy S heeft ook een hoge resolutie en heeft een Super AMOLED scherm wat echt beter is dan het LED backlight LCD'tje van de iPhone. Maar het hoge cijfer komt niet alleen door het scherm maar komt door mogelijkheden van de videoplayer, je kan namelijk out of the box mkv, mp4 en avi bestanden afspelen in bijvoorbeeld 720p. Daarnaast heeft de videoplayer ook subtitle support. Tevens vind ik de mosaic search een handige feature. Als ik alles bij elkaar optel en ik ga de videoplayer vergelijken met die van de iPhone, dan vind ik een 8 nog hoog voor de iPhone.

@Crazywarning: Beide telefoon hebben aan de voorkant een camera. Maar de camera software van de Galaxy S (wederom zoals bijna alle high end telefoons van Samsung) is veel uitgebreider dan de software van de iPhone. Kwa kwaliteit zijn ze ongeveer gelijkmatig.
Een 7 voor internetten op de iPhone vind ik persoonlijk te laag. De Galaxy S heeft dan wel misschien flash aan boord en is sneller, maar scrollen en navigeren vind ik bij de iPhone mooier en natuurlijker werken. Bij de Galaxy S en bij andere Android telefoons vind ik scrollen 'te snel' gaan bij een normale swype beweging. Tevens vind ik flash nog niet 'flawless' werken.

Ik vind de review van GSMArena redelijke objectief en is imo ook een vergelijking in real life. Je kunt ook gelijk zien dat GSMArena niet uit Amerika komt maar uit Europa. Bij Amerikaanse reviewers merk ik soms een erg sterke voorkeur voor Apple wellicht omdat het een Amerikaans bedrijf is.
Een ding is echter duidelijk imo dat beide toestellen gewoon toppers zijn. Waarbij het iPhone imperium aan het afbreken is, daarmee wil ik niet zeggen dat de iPhone minder goed is of iets dergelijks maar dat de iPhone al is ingehaald en dat ze bij Apple flink aan de bak moeten om met ieders nieuws te komen. De iPhone 4 is in de ogen van Apple idd een grote stap vooruit ten opzichte van de 3GS maar als je de veranderingen gaat afzetten in de huidige smartphone wereld dan zie dat het geen vernieuwde dingen zijn. De gyroscoop bijvoorbeeld is idd nieuw maar dat heeft de Galaxy S ook zelfs een 6 axis tov 3 axis op de iPhone.
Ik vind de Samsung ook minder overzichtelijk en het touchscreen van de Samsung zou beter moeten zijn (ik heb dat ook ergens gelezen), maar ik vind het touchscreen van de iPhone beter...
Het scherm van de Samsung is mooi, maar zoals zoveel samsung producten over de top.. de kleuren zijn te vel en daardoor niet realistisch.
De Samsung is op de behuizing na hardware matig misschien wel het beste wat je kan krijgen.
Maar qua software is het nog niet af, vandaar dat de meeste mensen gelekte roms draaien vanwege het LAG probleem.
Ondanks die roms is er ook nog een audio probleem, de Samsung software gooit standaard een soort EQ over je mp3 output waardoor de goede hardware als slechte gaat klinken (over de top), er zijn al mensen met een fix bezig, maar na elke herstart moet deze tweak opnieuw ingesteld worden.
Oh ja, spreek uit ervaring, want ik heb een Galaxy S gehad en ben nu naar een iPhone 3GS (niet eens een 4) en vind de iPhone echt veel fijner...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 28-08-10, 14:52
Zero Zero is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 81
Standaard

@bartmanbla:
Even voor de duidelijkheid waarom vind je het touchscreen van de iPhone beter? Heeft het te maken met het registreren van een touch of de snelheid van de reactie voordat je bijvoorbeeld het menu opent of oid? Het touchscreen van de Galaxy S is in alle opzichte net iets beter dan het touchscreen van de iPhone. Echter zijn er een aantal software matige aspecten.
Super AMOLED is echter niet te fel als je het op een lagere stand zet dan krijg je namelijk kleuren te zien zoals ze ook echt daadwerkelijk zijn. Bij LCD zijn ze juist flets.

Het lag probleem is idd een probleem. Samsung werkt hier momenteel aan en ook al blijft het toestel zeer snel, maar ondanks dat had dit imo nooit mogen gebeuren. Heb zelf verder geen audio problemen gehad.
__________________
iPhone 3G 16 GB UK o2 - Firmware: 3.1.2 - Activated - Jailbreak & Unlocked.
  #63  
Oud 28-08-10, 16:11
bartmanbla bartmanbla is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 25
Standaard

@zero:
Als het touchscreen van de samsung echt beter is zal het misschien met de software te maken hebben, bij de samsung drukte ik nog al eens mis, daarnaast moet je bij de samsung je vinger langer op het icoon houden om het als indrukken van een knop te registreren. Het toetsenbord van de iPhone vind ik ook fijner, misschien dat dit ook met de aanraak gevoeligheid te maken heeft.
Dit alles kan een kwestie van smaak en/of instellingen zijn, maar ik heb daardoor liever de iPhone.

Iedereen heeft bij het zien van het superamoled scherm van de samsung zoiets van wauw!
Wat scherm betreft is zeker de 3GS minder dan de samsung, maar dat zie ik eigenlijk alleen als ik de schermen naast elkaar heb, het lijkt alsof je went aan een scherm.

zonder andere firmware zat ik soms echt een paar seconden te wachten voordat de telefoon app opstarte, het scherm werd dan zwart..
Dit heeft waarschijnlijk met de geheugen indeling te maken en multitasking (hier is al genoeg over geschreven)
Ik moet zeggen dat ik geen grote fan ben van multitasking, zeker als het apparaat hier niet goed mee omgaat. bij de iPhone vind ik het ook niet alles en soms zou ik het liever gewoon uitzetten, ik kan toch maar één ding tegelijk..

De audio output van de samsung veranderd als je er een koptelefoon in doet, het midden word harder en daardoor vervormt er wel eens wat.
Als je de telefoon aansluit op een versterker veranderd de impedantie en word de EQ uitgezet, dan klinkt de output wel goed.
Hier is ook van alles over te lezen op XDA developers.

Verder ben ik een mac gebruiker en dat werkt allemaal erg prettig samen met m'n iPhone, voor de samsung moest ik vaak extra in windows opstarten (ik heb in die paar weken meer windows gezien dan de rest van het hele jaar...)
  #64  
Oud 28-08-10, 16:25
Shaquille Shaquille is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 51
Standaard

Ik vind het scherm van de Samsung Galaxy S echt veel mooier en betere kleuren ik hou van felle kleuren en dat zwart ook echt zwart is als ik zou moeten kiezen dan kies ik de Galaxy S
ook het geluid is veel luider en heeft een betere bass dan de iPhone zelfs met goeie oordopjes.
  #65  
Oud 28-08-10, 16:27
bartmanbla bartmanbla is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shaquille Bekijk bericht
Ik vind het scherm van de Samsung Galaxy S echt veel mooier en betere kleuren ik hou van felle kleuren en dat zwart ook echt zwart is als ik zou moeten kiezen dan kies ik de Galaxy S
ook het geluid is veel luider en heeft een betere bass dan de iPhone zelfs met goeie oordopjes.
gek, bij mij is het qua geluid precies andersom...
  #66  
Oud 01-09-10, 16:10
randythesavage randythesavage is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Alkmaar
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shaquille Bekijk bericht
Ik vind het scherm van de Samsung Galaxy S echt veel mooier en betere kleuren ik hou van felle kleuren en dat zwart ook echt zwart is als ik zou moeten kiezen dan kies ik de Galaxy S
ook het geluid is veel luider en heeft een betere bass dan de iPhone zelfs met goeie oordopjes.
Beter? Het wit op de google pagina was blauw vergeleken mijn 3gs.
  #67  
Oud 03-09-10, 01:29
Niessie's schermafbeelding
Niessie Niessie is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: H-I-Ambacht
Berichten: 31
Stuur een bericht via MSN naar Niessie
Standaard

Ik heb ook gekozen voor de Galaxy S, maar ik heb nu al spijt! Gebruik ook Mac en ik vind het een erg groot minpunt dat de synchronisatie zoveel moeite kost. Plus dat ik niet kan wennen aan het toestel. Ik vind de iPhone veel overzichtelijker en gebruiksvriendelijker.

Als iemand nog een Galaxy zoekt moet je me maar even pm'en. Ruilen is ook mogelijk!
  #68  
Oud 03-09-10, 10:43
John778 John778 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard

ik denk gewoon dat als je een Mac gewend bent, je een Iphone moet nemen en als je Windows gewend bent moet je een Samsung Galaxy S nemen... Wel een vraagje: ik heb het toestel hier besteld, maar maakt het qua snelheid nog uit welke provider je hebt? Laat maar weten!
  #69  
Oud 03-09-10, 20:02
Peernij's schermafbeelding
Peernij Peernij is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 262
Standaard

Nou toevallig bij een kennis de Galaxy kunnen vasthouden. Heel snel maar omdat ik het maar niks vond. Geef mij mijn ip4 maar! Ieder zijn mening maar voor mij is het niets
__________________
iPhone 3G 16GB → iPhone 3GS 16GB → iPad Wi-Fi 32 GB → iPhone 4 16GB → iMac 21" → ATV 2
  #70  
Oud 08-09-10, 03:00
Ducktape Ducktape is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peernij Bekijk bericht
Nou toevallig bij een kennis de Galaxy kunnen vasthouden. Heel snel maar omdat ik het maar niks vond. Geef mij mijn ip4 maar! Ieder zijn mening maar voor mij is het niets
Ja klopt. Vond het ook niet zo veel... Maar ieder zijn ding, ook al stoor ik me aan profeten van beide kanten
  #71  
Oud 08-09-10, 03:01
Ducktape Ducktape is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shaquille Bekijk bericht
Ik vind het scherm van de Samsung Galaxy S echt veel mooier en betere kleuren ik hou van felle kleuren en dat zwart ook echt zwart is als ik zou moeten kiezen dan kies ik de Galaxy S
ook het geluid is veel luider en heeft een betere bass dan de iPhone zelfs met goeie oordopjes.
OLED ja? Meh, liever een neutraal retina display dan de opgefokte kleuren van bij OLED.
  #72  
Oud 08-09-10, 09:05
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Zwart mag dan wel echt diep zwart zijn, geel is iig groen op de Galaxy (HTC Hero links, iPhone4 midden, Samsung Galaxy S op rechts). De SGS heeft veel te gesatureerde kleuren voor mijn smaak.

Laatst gewijzigd door glaantje; 08-09-10 om 09:13.
  #73  
Oud 21-09-10, 22:51
Jentje Jentje is offline
• iOS 4.1 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 7
Standaard Iphone vs samsung galaxy

Ik heb hem gezien. De Samsung galaxy. Zelf heb ik de iphone 3gs en werd wel een beetje jaloers toen in deze samsung in mijn handen had.
De kleuren zijn veel mooier en zwart is echt zwart. Ik ben super trots op mijn iphone en vind het nogsteeds het beste. Een galazy kan je bijv niet jailbreaken maar wat vinden jullie?
Kijk hier: galaxys.samsungmobile.com/

greets
  #74  
Oud 21-09-10, 22:57
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

//Samengevoegd - Gaat allemaal over Samsung Galaxy S

Laatst gewijzigd door spysical; 21-09-10 om 22:59.
  #75  
Oud 22-09-10, 22:53
Guest-201204012146
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb de Galaxy S gehad en heb er iets ''te veel'' mee gespeeld.
Bij die telefoon werdt verteld dat hij ''unbrickable'' is, nou neem van mij aan ik heb die hele telefoonrom gesloopt (japanse 2.2 froyo met nl ondersteuning) maar ik had geen backup gemaakt van nv_data.bin gemaakt waardoor ik mijn imei code verloor en die van de japanner per ongeluk had grrrrr....

In ieder geval Scherm is inderdaad erg vet en zelfde geldt voor alle hardware maar als ik kijk naar bv het nand geheugen en de lag wat hij had ondanks dat supercurio met zijn voodoo lagfix de foon beter had gemaakt vind ik het een samsung telefoon....

Als je een gsm koopt moet je hem niet te hoeven rooten en een lagfix erover heen te gooien omdat hij wel s een 2 a 3 seconden wil gaan hangen/stallen.

Plus daar komt nog eens bij dat er toen tegen mij werdt gezegd dat wanneer Froyo 2.2 uit komt dat de telefoon keihard gaat draaien vanwege de JIT compiler.

Dit was dus in de JPH rom geactiveerd maar ik merkte gewoon geen verschil in snelheid alleen dat er wat andere icoontjes bij zaten etc.

Al met al leuke telefoon maar ik denk dat de galaxy s gewoon net zo'n leven als de Galaxy 7500 krijgt m.a.w. 1 a 2 updates daarna dood.

Nu heb ik een 3gs in mijn bezit en dat bevalt me toch veel beter vanwege het feit dat wanneer ik naar links of rechts swype dat hij niet gaat stallen maar direct het scherm door slide.

Als laatste pluspunt van de iphone is dat hij niet erg crash gevoelig is (ondanks de jailbreak exploits ;-) )

Android is nog niet goed doorontwikkeld op de manier van dat bv. navigon wel s crashte als ik wou navigeren ook als de officiele youtube en twitter app etc.

Tevens vind ik het niet echt fijn dat met froyo ze je OTA door de strot heen drukken en als je flasht en je raakt je imei code of product code kwijt dat de android market gewoon je direct bant.....
  #76  
Oud 25-09-10, 08:37
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John778 Bekijk bericht
ik denk gewoon dat als je een Mac gewend bent, je een Iphone moet nemen en als je Windows gewend bent moet je een Samsung Galaxy S nemen... Wel een vraagje: ik heb het toestel hier besteld, maar maakt het qua snelheid nog uit welke provider je hebt? Laat maar weten!
Wat een onzin, meesten die ik ken werken gewoon met Windows maar zijn supertevreden met hun iPhone..
Dat je het beelscherm qua reactie etc. van de Samsung ook beter kan noemen dan die van de iPhone slaat helemaal nergens op, iedereen, zelfs de mensen die negatief willen schrijven over de iPhone moeten toegeven dat het touchscreen van de iPhone het beste is van allemaal
  #77  
Oud 29-09-10, 19:23
Yannickjee. Yannickjee. is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Breda
Berichten: 27
Standaard

Ik ga voor de samsung ivm de prijs
  #78  
Oud 29-09-10, 22:51
Macharrie Macharrie is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 34
Standaard

Kwaliteit kost geld...
  #79  
Oud 30-09-10, 15:05
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Kan mij niet voorstellen dat een ECHTE iphone gebruiker naar een Galaxy overstapt. Ik vind dat plastic zo cheap ogen.
  #80  
Oud 17-10-10, 19:31
HKW HKW is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 9
Standaard

ik heb de iphone 3gs 32gig voor een 6tal maanden gehad, tijd voor iets nieuws en me een samsung galaxy s 16gig laten aansmeren ...

van gisteren na een kleine maand galaxy terug trotse eigenaar van een iphone (4 32gig)

ik kan niet zeggen dat ik klagen had over de galaxy maar ik geraakte de handelingen van android niet gewoon.

moest er iemand intresse hebben in de galaxy, mag voor een zeer zacht prijsje weg.
geen krasje te bespeuren.

ik zie het wel via pb
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Samsung Galaxy S2 - Iphone killer? XiniP iPhone algemeen 44 04-09-11 13:13
iPhone 4 of Samsung Galaxy S Yannickjee. Koopinformatie Nederland 18 10-03-11 20:40
iphone 4 t.o. samsung galaxy dancingprinzess iPhone algemeen 19 01-01-11 20:15
Galaxy Tab Samsung KvP iPad algemeen 4 12-12-10 02:21
Samsung galaxy tab en email ajongebreur Archief 3 30-11-10 10:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.