//

Externe reparatie na waterschade

Externe reparatie na waterschade discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Mijn iPhone 3G van een half jaar oud laadde opeens niet meer op. Na bestudering van de laadopening zag ik een klein stukje zilverpapier ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-06-10, 13:17
Rutgerrr Rutgerrr is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Standaard Externe reparatie na waterschade

Hallo,

Mijn iPhone 3G van een half jaar oud laadde opeens niet meer op. Na bestudering van de laadopening zag ik een klein stukje zilverpapier (van een paaseitje?) dat zich daar had genesteld. Ik heb het verwijderd en op advies van een aantal fora het schoongemaakt met wattenstaafje en alcohol. Het hielp echter niet.
T-Mobile/Solid Vision wijten het aan waterschade. Dat zou kunnen komen door de alcohol, maar er is denk ik sowieso wel eens vocht in gekomen door regen/badkamer/zweet. Aanvechten is dus geen optie. Kosten: 275 (inc BTW).
Mijn vraag is: is het echt goedkoper en betrouwbaar om dit door ISN of andere externe reparateurs te laten doen?

Dank!

P.S. Heb het forum echt goed doorgekeken, maar vond nog geen goed antwoord.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-06-10, 14:22
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je kunt een prijsopgave laten doen. Er zijn reparatiecentra waar dit gratis is. Mocht het evenveel kosten als bij T-Mobile (omruil) dan kun je zelf een keus maken.
Denk dat bv ISN of PDATech wel betrouwbaar zijn. Je hebt hier ook garantie op de reparatie.
  #3  
Oud 01-06-10, 14:24
melcinitan melcinitan is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

Hey,

Ik heb zelf ook last van waterschade gehad. En ook mijn iPhone laadde ineens niet meer op.

Je kan twee dingen doen, je kan je toestel gratis teruggestuurd krijgen en hem ter reparatie bij een ander bedrijf aanbieden, en kijken of zij er iets mee kunnen doen.

Of je kan gewoon de 275 euro betalen, en dan krijg je een nieuwe iPhone toegestuurd.

Als het echt te wijten is aan waterschade dan zal er niet veel aan te doen zijn, omdat dit betekend had het toestel vroeger of later toch vervangen moet worden. (Waterschade is nu eenmaal funest voor een iPhone... die daar naar mijn mening veel te gevoelig voor zijn; we wonen hier niet in de woestijn.)

Ik zou proberen het op een verzekering te claimen. (Reisverzekering als er iets met water gebeurd is op een vakantie... of WA als iemand er ooit onvoorzichtig mee om is gegaan rond water.)

Succes in ieder geval!
  #4  
Oud 01-06-10, 17:13
Rutgerrr Rutgerrr is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Standaard

Hoe bedoel je dat het op den duur toch vervangen moet worden? Is dat per se zo met waterschade?
Ik heb het idee dat 275 veel te veel is voor de daadwerkelijke schade, maar dat kan dus best kloppen?
  #5  
Oud 01-06-10, 22:55
melcinitan melcinitan is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

Waterschade tast het moederboard en alles dermate aan dat uiteindelijk een voor een alle systemen uitvallen. Dat is dan ook de rede dat waterschade bij praktisch alle electronica niet onder de garantie valt; op den duur gaan alle systemen er kapot aan.

De reden dat ze overigens 275 euro vragen is dat solid vision geen reparaties namens apple uit mag voeren; ze controleren alleen of er echt een probleem is en of het product nog onder de garantie valt. Zo ja, dan sturen ze de iPhone terug naar apple, en krijg jij een nieuwe iPhone teruggestuurd.

Je zal ook nooit je eigen iPhone terug krijgen maar altijd een nieuwe; met een nieuw IMEI nummer.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waterschade stijn- iPhone algemeen 65 31-12-12 21:26
Waterschade? eniesee iPhone algemeen 2 29-08-10 11:10
Waterschade: achterkant vervangen eek-87 iPhone algemeen 4 25-08-10 23:25
iPhone 3G waterschade dannyhtek iPhone algemeen 3 16-06-10 17:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:26.