iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3G verbinding 3GS (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/60843-3g-verbinding-3gs.html)

mr-3gs 02-06-10 17:46

3G verbinding 3GS
 
Hallo Allemaal,

Sinds 3 dagen heb ik problemen met 3G verbinding, verbinding valt regelmatig weg.

Iphone heeft een spirit jailbreak, heb contract gehad met telfort maar alles schijnt volgens hun goed te werken.

Wie weet waar het aan kan liggen.

paulT 02-06-10 20:53

Ik heb 2 iphones. (waarom niet?)
Een met 3.0 en de anderet 3.12 firmware.
Toen ik SB settings had geinstalleerd moest ik iedere keer opnieuw opstarten omdat de 3G verbinding niet werkte.
Gedeinstalleerd en sindsdien geen probleem meer.

mr-3gs 02-06-10 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulT (Bericht 459291)
Ik heb 2 iphones. (waarom niet?)
Een met 3.0 en de anderet 3.12 firmware.
Toen ik SB settings had geinstalleerd moest ik iedere keer opnieuw opstarten omdat de 3G verbinding niet werkte.
Gedeinstalleerd en sindsdien geen probleem meer.

zal het even proberen, bedankt voor de tip.

emielsluimer 02-06-10 21:53

ja ik heb hetzelfde probleem met mijn iphone 3GS
ik zit ook bij telfort en ik heb ook geen 3G meer,
dus ik hoop dat er snel verandering in komt !

mr-3gs 02-06-10 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door emielsluimer (Bericht 459310)
ja ik heb hetzelfde probleem met mijn iphone 3GS
ik zit ook bij telfort en ik heb ook geen 3G meer,
dus ik hoop dat er snel verandering in komt !

heb later nog een keer gebeld, ze gaan het uitzoeken en terug bellen hoop dat het snel wordt opgelost.

eentje 03-06-10 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mr-3gs (Bericht 459246)
Hallo Allemaal,

Sinds 3 dagen heb ik problemen met 3G verbinding, verbinding valt regelmatig weg.

Iphone heeft een spirit jailbreak, heb contract gehad met telfort maar alles schijnt volgens hun goed te werken.

Wie weet waar het aan kan liggen.

pas ff in je profiel aan dat je een jb heb.

telfort gaat naar mijn weten volgens het zelfde netwerk als t-mobile. van tmobile zijn de 3g problemen bekend. wellicht dat telfort (aangezhien zelfde netwerk wat wordt gebruikt) er dus ook last van heeft

mr-3gs 03-06-10 10:21

Sbsettings heb ik verwijderd maar heeft niet morgen helpen. Wat ik raar vind is dat de iPhone wel aan geeft dat die 3G verbinding heeft maar zodra ik ga interneten blijft het bolletje naast de 3G icon draaien. en gebeurd er verder niets. Wanneer ik 3G uit en weer aan zet doet internet het wel.

eentje 03-06-10 10:24

ik heb dit zelfde probleem op bepaalde plekken in mijn woonplaats. heb jij overal het probleem dat 3g het niet doet mr-3gs ? of aleen op bepaalde plekken?

het kan te maken met hebben met dekkingsproblemen van het telfort/tmobile netwerk

mr-3gs 03-06-10 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eentje (Bericht 459418)
ik heb dit zelfde probleem op bepaalde plekken in mijn woonplaats. heb jij overal het probleem dat 3g het niet doet mr-3gs ? of aleen op bepaalde plekken?

het kan te maken met hebben met dekkingsproblemen van het telfort/tmobile netwerk

Ik heb het nu overall, thuis heeft het voorheen altijd prima gedaan en op werk. probleem is dat de iPhone aan geeft dat die 3G verbinding heeft maar het niet doet, heb het gevoel dat de verbinding wordt geblokkeerd.

eentje 03-06-10 10:58

herstel netwerk instellingen geprobeerd?

mr-3gs 03-06-10 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eentje (Bericht 459437)
herstel netwerk instellingen geprobeerd?

Ben nu bezig om de telefoon volledig te herstellen en opnieuw te jailbreaken.

Zal netwerk instellingen ook herstellen.

eentje 03-06-10 11:12

probeer het anders is 1 dag zonder jailbreak kun je meteen uitsluiten dat het daar aan ligt.

Mysteriousgirl_ 03-06-10 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eentje (Bericht 459437)
herstel netwerk instellingen geprobeerd?


Dit was voor mij inderdaad de oplossing. Nadat ik SBsettings geinstalleerd had, was mijn 3g verbinding weg, maar na herstellen van netwerkinstellingen werkte het weer.

mr-3gs 03-06-10 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mysteriousgirl_ (Bericht 459448)
Dit was voor mij inderdaad de oplossing. Nadat ik SBsettings geinstalleerd had, was mijn 3g verbinding weg, maar na herstellen van netwerkinstellingen werkte het weer.

Heb nu de netwerkinstellingen hersteld en 3G werkt weer, hoop dat het blijft werken.

mr-3gs 03-06-10 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eentje (Bericht 459441)
probeer het anders is 1 dag zonder jailbreak kun je meteen uitsluiten dat het daar aan ligt.

Nadat ik de iphone heb hersteld, heb ik even geprobeerd gaf het zelfe probleem.

paulT 03-06-10 13:06

Telfort werkt op het netwerk van KPN, dus heeft niets met de problemen van Tmobile te maken.
Dat de netwerken problemen hebben met de onverwachte sterke groei van smartphones lijkt me logisch.

mr-3gs 03-06-10 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulT (Bericht 459476)
Telfort werkt op het netwerk van KPN, dus heeft niets met de problemen van Tmobile te maken.
Dat de netwerken problemen hebben met de onverwachte sterke groei van smartphones lijkt me logisch.

klopt telfort werkt op KPN netwerk.

runnerpeter 03-06-10 17:16

Hetzelfde probleem met Telfort/KPN altijd een perfecte verbinding gehad. Sinds eergisteren geen verbinding meer. Eerst in Den Haag, Rijswijk en Rotterdam niet in Gouda wel. Tot vandaag toen ook geen verbinding meer in Gouda. Ik heb verder niets in de tussentijd gewijzigd op mijn Iphone. JB zat er al een hele tijd op dus daar ligt het niet aan denk ik. SB settings heb ik niet geinstalleerd staan. Wie het weet mag het zeggen.

mr-3gs 03-06-10 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door runnerpeter (Bericht 459576)
Hetzelfde probleem met Telfort/KPN altijd een perfecte verbinding gehad. Sinds eergisteren geen verbinding meer. Eerst in Den Haag, Rijswijk en Rotterdam niet in Gouda wel. Tot vandaag toen ook geen verbinding meer in Gouda. Ik heb verder niets in de tussentijd gewijzigd op mijn Iphone. JB zat er al een hele tijd op dus daar ligt het niet aan denk ik. SB settings heb ik niet geinstalleerd staan. Wie het weet mag het zeggen.

Heb sinds van morgen weer vol op bereik :).

runnerpeter 03-06-10 17:45

Van de Telfort site (forum geplukt) het is momenteel niet altijd mogelijk om een langdurige data verbinding op te zetten, de verbinding kan na ongeveer 10 minuten verbroken worden.

Onze excuses voor het ongemak. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Daphne

Edit: Tijd afmelding 20:44

Wij helpen u graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
http://home.telfort.nl/webcare/avatar/120-73px.png
Telfort webcare Moderator
http://forum.telfort.nl/images/ranks/mod.png Berichten: 1924 Geregistreerd op: di 28 apr 2009, 14:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:03.