iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Krasjes? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/6112-krasjes.html)

-kriis 30-01-08 22:29

Krasjes?
 
Ik zou graag willen weten omdat apple zegt dat het niet kan zou ik wel is willen weten of iemand al krasjes op zijn beeldscherm heeft, zo ja hoe?

gr, kris

Ekris 30-01-08 22:35

YouTube - iPhone's first scratch/crash test ever! -iPhone Stress Test

Heb op het scherm nog 0 krasjes. Wel een paar beschadigingen op het zilver eromheen maar die zijn alleen zichtbaar als je ze van heel dichtbij bekijkt.

Nikooos 30-01-08 22:46

 Verplaatst naar: ervaringen (niet modding)

fedorr 30-01-08 23:00

Ik heb een keer een ster gehad in mijn scherm, maar nooit krasjes. Sleutels, stoep, betonvloer, niets lijkt een krasje te kunne versturen. Een iets te scherpe steen kan wel een ster veroorzaken, maar dat vereist heel wat (on)kunde. Voor de rest is alles trouwens wel bekrast, het zilverrandje, homebutton, achterkant en zelfs het zwarte gedeelte van de achterkant zit bij mij vol krassen. Mijn nieuwe beeldscherm nul.

Ik gebruik mijn iPhone echt. Heb hem altijd op zak, ook tijdens het klussen. Alleen tijdens het zwemmen ligt hij langs de kant in mijn tas, wel zodanig dat ik hem eventueel kan horen overgaan.

Edit: ook wel grappig is dat ik een krasje heb aan de binnenkant van het glas, net onder de home-knop. Dit is gebeurt tijdens de installatie van het beeldscherm toen de homebutton net scheef gleed en ik hem weer recht wilde leggen met een schroevendraaiertje.

topke 30-01-08 23:06

Glas krast nog minder snel dan dat het breekt.
Alleen heb ik al een krasje, op de onderkant van mijn scherm, boven de home knop dus.
De achterkant zit ook vol krassen..

CadmanF 30-01-08 23:41

Ik ben gelukkig zo slim geweest om voordat ik mijn iPhone gekocht had, via eBay voor $ 15,- zo'n transparante coating van Invisible Shield aan te schaffen... Nadat ik de iPhone had, meteen dat erop geplakt en nu is mijn hele iPhone beschermd tegen krassen en licht stoten... Heb hem tijdens mijn werk ook bij me en neem ook gewoon op als ik mijn handen onder de hydraulische olie heb... Daarna effe doekje erover en hij is weer helemaal clean... Nu een maand later en nog geen gerbuiksspoor te zien... Ik raad dus echt iedereen zo'n transparant plakkertje aan, helemaal als je nog een nieuwe hebt... Ps.., bijkomend voordeel, hij wordt wat stroever, dus ligt wat steviger in de hand... En je hoeft niet zo'n afgrijselijk hoesje ofzo om je 'trots' te doen... Ik laat graag zien dat ik een trotse eigenaar van een iPhone ben...

luca333 31-01-08 00:10

Bij mij ging viel ie zonder bescherming face (Scherm :p) down op de vloer, maar hij gleed daarna ook een stukje verder over de vloer met zijn scherm. uhm die vloer was zon gladde vloer die volgens mij op elke school ligt en dit was bij de ingang dus er lag wat zand enzo denk ik. Anyways mun iphone scherm heeft een paar krassen waarvan 1 constant zichtbaar, zeg maar dat je een beeld vervorminkje krijgt wat je wel eens ziet bij krasjes dat het licht van je scherm eigenlijk "gebroken" wordt in de primaire kleuren maar dit is een dun krasje en in het begin deert het wel maar naar verloop let je er niet meer op. het irritante alleen eraan is dat ik zo'n mooi silicone hoesje de dag ervoor had gekocht maar ik er niet om had gedaan omdat mijn vriendin dat lelijk vondt! (geef de vriendin maar de schuld he!,.. neej serieus dit zei ze serieus) dit had kunnen voorkomen dat het scherm contact maakte met de vloer en het had zeker het 5 meter verder glijden voorkomen. voor de rest is er vrij weinig schade afgezien van krasjes op de chromen rand. 1 opmerking toch: het lensglaasje van mun camera klopt ook iets niet mee, het lijkt namelijk als je erna kijkt in het licht alsof het constant nat is dus een beetje water op ligt, schoonmaken verhelpt het niet maar ik zie er nix van op foto's

Groetjes

EasyI 04-02-08 17:02

Ik heb er toch lekker een Screen protecter op hangen.

Achterkant = Super krasbestendig
Zilveren rand = Super veel krassen

Kzou toch de mensen aanraden een screenprotector erop te kleven, kost geen geld en je krijgt meer voor je iphone als je hem ooit eens verkoopt als hij 100% krasvrij is...

delimavi 06-02-08 00:11

is er ook ergens een totaal nieuwe front te kopen zodat je de buitenkant kunt reviseren? :D
heb wel de achterkant en antennegedeelte gevonden maar niet de voorkant want deze is volgens mij in 1 geheel te koop met scherm

Ruard 06-02-08 05:38

Mischien niet op de juiste plaats, maar kan iemand me vertellen hoe ik het beste mijn iPhone kan beschermen. Vertel me niet dat ik hem in een la moet leggen en niet gebruiken. Dat vind ik geen oplossing. Ik heb nu een screen protector er op zitten en een silicone hoesje. Die werkt wel dat ik geen krassen krijg op mijn achterkant. Maar het ziet er in mijn ogen niet echt mooi uit en omdat hij lubbert komt er wel af en toe zand tussen. dus kleine krassen zitten er wel op. Ik heb het idee dat ik hem nu alleen bescherm tegen grote krassen.

Wie heeft voor mij de oplossing??


ik heb net het filmpje gezien van invisible shield lijkt me wel wat maar dat gaat gepaart met water (durf dat echt niet) iemand ervaring mee.

of een goede oplossing dat de iPhone bescherm is en er nog oke uitziet??

alvast bedankt

Ruard

CadmanF 06-02-08 07:52

Full Body Protection van InvisibleShield... Kost weinig en herstelt zichzelf...

melchior 06-02-08 12:29

het blijft een gebruiksvoorwerp, een krasje meer of minder maakt mij niet

p1nda 06-02-08 18:03

Als ik HEEEEEEEL goed kijk heb ik wel een paar kleine... mja dan moet ik echt HEEEEEEEEL goed kijken.

Ruard 19-02-08 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CadmanF (Bericht 56632)
Full Body Protection van InvisibleShield... Kost weinig en herstelt zichzelf...


Maar waar kan ik die bestellen (is hij in nederland al te verkrijgen).

waar ter wereld buiten america kan je hem bestellen of kopen in een winkel?

groetjes

CadmanF 19-02-08 08:55

Hier is de echte website..: invisibleSHIELD | iPod Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield

En hier een namaker die ook goed is en goedkoper..: iPhone Total Body Skin

Of gewoon via eBay...

In Nederland koop ik niks want dan wordt je toch afgezet.., dus ik zou ook niet weten of hij hier te verkrijgen is...

Amp. 19-02-08 10:31

Een goede vriend van mij verkoopt op samenkopen deze dingen, even goede kwaliteit als invisibleshield, maar wel goedkoper. Komt uit de US..
Hier is een IA van hem;
SamenKopen.net - Anti Kras Skins Deel 3! 25% KORTING - Producten -

Ruard 19-02-08 13:01

Heren dank u, maar het enige probleem is nu dat ik het zelf niet er om kan doen. heb namelijk twee linker handen dus vandaar dat ik het liever laat doen in een winkel zijn ze vaak net wat handiger dan dat ik ben.

Maar toch bedankt (mischien vind ik nog een goede oplossing hier in azie)

jeekes 19-02-08 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 67537)
Een goede vriend van mij verkoopt op samenkopen deze dingen, even goede kwaliteit als invisibleshield, maar wel goedkoper. Komt uit de US..
Hier is een IA van hem;
SamenKopen.net - Anti Kras Skins Deel 3! 25% KORTING - Producten -

die prijzen zijn echt niet normaal
zeker dat de kwaliteit goed is? ;)

Ruard 20-02-08 08:02

Probleem is al opgelost.

Hoe? ik leef in Azie en daar is iedereen heel beschermend, dus bijna iedereen laat zijn telefoon beschermen op de volgende manier.
Schoonmaken van de iPhone met een doekje en water en shampo, (kleine hoeveelheid)
Je knipt een stukje folie op ongeveer de maat van je iPhone (plak folie die je vroeger om je boeken deed)
Dan plak je het op de achterkant. en haal je de eventuele bubbels er onder vandaan.
Dan pak je een aansteker en verwarm je heel kort de randen dan kan je heel soepel bochten maken en de randen doen.

Daarna alles uitsnijden met een scherp mesje (scheermesje) en het wegsnijden van overtollig restanten.

En klaar ben je goede oplossing.
Hij is nu beschermd en hij licht makkelijker in de hand (niet zo glad meer).

Het belangrijkste was voor mij dat de iPhone wat stroever zou worden zodat hij minder snel uit je hande valt en dat is nu gebeurd.

Je kan het zelf doen en is niet duur. (weer de nederlandse prijs niet als je het zelf doet) maar aansterke mesje schoonmaakmiddel en folie heb je nodig en je kan je iPhone zelf beschermen.

Groetjes Ruard

@ edit,

Hij kan nu ook weer in de dock is toch ook weer een grote verbetering dan hem maar zo zo op je buro te leggen.

dendirk 20-02-08 19:25

Bij die invisible shield verloopt het scrollen even gemakkelijk ok is dit nogal stroef?

dank

delimavi 20-02-08 21:24

mijn iphone is rondomheen beschadigd, is deze te vervangen. ik wil geen folie of iets dergelijks omdat er al krassen op zitten, wil gewoon een compleet nieuw (immitatie) behuizing.
enig adresje?

Amp. 22-02-08 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeekes (Bericht 67761)
die prijzen zijn echt niet normaal
zeker dat de kwaliteit goed is? ;)

ik heb het zelf getest op zijn Nintendo DS lite :)
En z'n mobiel, echt met een sleutel moet je hard duwen wil je iets bereiken, het vangt goed de krassen op als er dan grote druk op staat.
Kijk maar op die filmpjes die hij erbij heeft gezet :)
http://www.m-artin.nl/kras2.wmv
http://www.m-artin.nl/kras.wmv

die iPhone skins zijn vooraf gesneden :)

Alleen ik gebruik die skins zelf niet, omdat het er zo van gaat glimmen, en ik hou liever het originele design zo strak mogelijk aan :D

zgmatty 22-02-08 12:32

Om even wat meer info te geven over mn actie waar amp zo vriendelijk naar verwijst,

Met een weekje moet er weer eentje komen, wat ik begrijp is er dus animo voor iphone skins?

Werner85 22-02-08 18:53

Voor de mensen die zitten te denken aan een Invisible Shield maar het te duur vinden...
Wees er snel bij!!! En echt waar ik heb al jaren ervaring met Invisible Shield (op mijn iPods) en het werkt echt perfect. Eenmaal een Invisible Shield en je wil niet meer zonder.

Ga via de volgende link naar de site van Invisible Shield:invisibleSHIELD | iPod Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield
Je zult zien dat alles de helft van de prijs kost. Ik heb gister een iPhone skin besteld. Verzending is gratis.

Met zulke leuke prijsjes zie ik geen reden meer om hem niet te bestellen.

zgmatty 22-02-08 19:02

Ze zijn nog steeds duurder als bij mij ;)

Mailman 24-02-08 13:59

Heb net m'n iphone laten vallen en heb nu een klein deukje op een hoekje van de iphone. Iemand enig idee waar ik de grijze behuizing los kan kopen?

Ruard 24-02-08 14:10

beste mailamn,

Google behuizing iphone

Losse behuizing voor de iPhone te koop

daar kan je een behuizing vinden

succes

Amp. 24-02-08 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mailman (Bericht 70401)
Heb net m'n iphone laten vallen en heb nu een klein deukje op een hoekje van de iphone. Iemand enig idee waar ik de grijze behuizing los kan kopen?

ik zou het laten zitten, ik hbe ook een klein deukje, maar een nieuwe behuizing erin zetten is niet aan te raden tenzij je weet wat je doet.

Het is niet zoals bij een nokia eventjes snel frontje verwisselen..

1B1 25-02-08 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door delimavi (Bericht 68596)
mijn iphone is rondomheen beschadigd, is deze te vervangen. ik wil geen folie of iets dergelijks omdat er al krassen op zitten, wil gewoon een compleet nieuw (immitatie) behuizing.
enig adresje?

Sorry maar, een NEP behuizing om je iPhone.

Zou er dan maar een leuke case om doen.
Krasjes en andere beschadigingen verstopt, en mocht hij nog is vallen.. dan komt hij niet zo hard aan. MIsschien voordeliger deze te verkopen voor onderdelen. (worden zat tekoop gevraagd) en van de opbrengst en de kosten die je kwijt zou zijn aan een NEP behuizing een een nieuwe kopen.

PS en een folie + beschermcase misschien een cadeau tip.

Nee dit is niet lullig bedoeld, maar vind zonde dat mensen zo er mee om gaan

denboris 25-02-08 10:59

ik gebruik mijn iPhone nu al een maand ofzo, en enkel een krasje op het appeltje achteraan. Voor de rest zie ik niet echt iets.
Ik spring er voorzichtig mee om, en heb een zakje voor als hij in mijn zak zit.

Heeft iemand een tip om dat klasje op het appeltje weg te werken? Ik hoorde iets van tandpasta ofzo, maar werkt dat echt?

Amp. 25-02-08 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denboris (Bericht 70852)
Heeft iemand een tip om dat klasje op het appeltje weg te werken? Ik hoorde iets van tandpasta ofzo, maar werkt dat echt?

Vind je het zo erg dan?
Wss bijt tandpasta een klein laagje eraf waardoor de krasjes weggaan...?
Ik denk dat google wel het antwoord weet :)

jeekes 25-02-08 21:43

Persoonlijk zou ik het nogal raar vinden dat tandpasta zuur is....
Je poets er toch je tanden mee en dat vreet dan toch aan je tanden?
Geen tandarts op het forum?:D

1B1 25-02-08 21:49

Je kunt het anders met sigaren-as proberen. Ja dat werkt uitstekend voor glas.

Tandpasta kan idd ook.

zgmatty 01-03-08 01:29

Om even door te gaan over samenkopen.net,

er loopt weer een actie!! 6 euro voor een complete iphone skin! hier te vinden ;)

maartenvs 01-03-08 04:30

2 vragen over over die skins:
- laten de randen niet snel los door stof wat onder de rand schiet?
- laat de skin lijmresten achter bij het verwijderen?

1B1 01-03-08 04:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maartenvs (Bericht 74216)
2 vragen over over die skins:
- laten de randen niet snel los door stof wat onder de rand schiet?
- laat de skin lijmresten achter bij het verwijderen?


Bij de betere heb je daar weinig tot geen last van..
Heb de mijne al een keer vervangen en ging probleemloos.

Staat toevallig een draadje waarin de betere merken staan, Kan de het topic even iet zo snel vinden..

Amp. 01-03-08 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maartenvs (Bericht 74216)
2 vragen over over die skins:
- laat de skin lijmresten achter bij het verwijderen?

Nope, ik heb deze skins op mijn e65 gehad, ging probleemloos, liet niks nada achter!

Over die andere vraag, tja, de skin laat niet makkelijk los, stof komt er dus ook niet snel onder :)

zgmatty 01-03-08 14:30

Wat Amp. Zegt ;) ik zal binnenkort nog wel even een filmpje uploaden hoe sterk het is ;)

Fizzy 01-03-08 16:33

om het chroom op te poetsen moet je eens googlen op

clean ipod chrome

je kan hem bijna als nieuw maken
ik dacht dat je wasbenzine oid moest gebruiken

hier een link;
Removing iPod nano scratches with Brasso - followup questions | Dailey News

MCNO 05-03-08 12:58

Brasso is een oud merk dat men vroeger o.m. voor zilver- en koperpoetsen gebruikte.

Heb het niet getest BTW!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:11.