iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   nieuwe accu iphone doet het weer maar start niet op (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/61309-nieuwe-accu-iphone-doet-weer-maar-start-niet-op.html)

vankraay 10-06-10 00:01

nieuwe accu iphone doet het weer maar start niet op
 
zoals de titel zegt,
ik heb een nieuwe accu bestelt en geplaatst (hij doet het gewoon nadat IK hem heb opengehaald!!) nu doet de telefoon het weer MAAR hij laadt niet op. ik had namelijk waterschade waarna hij het niet meer deed maar met de nieuwe accu wel, maar het opladen werkt nog steeds niet.
als ik nu een nieuwe oplaadpoort erin zet, zou hij dan wel opladen (afgaand op de vorige informatie) ??
alvorens bedankt.

evmw 10-06-10 00:59

Dat hangt natuurlijk helemaal van de vochtschade af. Als de vochtschade op het logic board zit heeft het weinig nut om alleen usb/dock connector te gaan vervangen.

vankraay 10-06-10 12:10

wat is een logic board?

evmw 10-06-10 14:48

Moederbord

vankraay 10-06-10 16:13

maar het moederbord doet het tenminste, de iphone werkt gewoon alleen de oplader niet dus dan is het toch niet het moederbord (ik heb er niet heel veel verstand van) maar dan is het toch het oplaadpoortje?

evmw 10-06-10 18:33

Dat moederbord heeft tientallen chipsets, dat er mogelijk nu 1 niet werkt wil niet betekenen dat je hele moederbord niet meer werkt! Beetje voorbarige conclusie....

vankraay 10-06-10 20:36

ik zeg toch ook juist dat het moederbord juist wél werkt toch? maar is het mogelijk om een nieuw oplaadpoortje te kopen voor ín de iphone, het ligt niet aan de oplader dus.
bedankt voor alle reacties tot dusver

evmw 10-06-10 20:45

Dat bedoel ik dus, dat logic board lijkt misschien te werken maar dat betekent dus niet dat _alles_ wat op het logic board zit inderdaad werkt. Als het laadcircuit daarop kapot is kan de rest vrolijk werken maar opladen kun je wel schudden (ook met een nieuwe dock connector).

Anyway, hier valt weinig zinnings over te zeggen als wij de iPhone niet kunnen zien. Ik denk echter dat je maar half begrijpt waar je mee bezig bent uit je reacties op te maken, waarom niet gewoon naar een reparateur toe?

vankraay 11-06-10 18:40

enig idee hoeveel dat gaat kosten?

evmw 11-06-10 19:19

Veel geld in ieder geval, je moet toch wel rekening houden met 200-250 denk ik. Beetje internet afzoeken of wat reparatiebedrijven bellen voor zover die de reparatie aanbieden heeft mss enige kans van slagen.

Aangezien het vochtschade betreft is het logic board misschien nog wel te herstellen door een vochtschadebehandeling, komt natuurlijk veel goedkoper uit!

vankraay 17-06-10 16:21

waar kan ik een nieuwe dock connector bestellen (dus in de iphone) ben het al eens tegen gekomen maar kan het niet meer vinden, dus om zelf er in te zetten.
BVD

vankraay 18-06-10 19:04

iemand die weet waar?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:54.