iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Internet volledig uitschakelen voor vakantie buitenland (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/61321-internet-volledig-uitschakelen-voor-vakantie-buitenland.html)

Rudoz 10-06-10 11:19

Internet volledig uitschakelen voor vakantie buitenland
 
Kan iemand mij helpen, ik ga over ongeveer 1 week opvakantie nu wil ik graag mijn internet volledig uitschakelen. Maar wil wel via Wi-Fi kunnen internetten als ik het nodig heb.
Wie kan me helpen hiermee?

Chrisl 10-06-10 11:21

Knopje data roaming op off zetten....

Bomans 10-06-10 11:22

De makkelijkste en meest veilige oplossing:

Vul bij je APN settings (instellingen - algemeen - netwerk - mobiel datanetwerk) gewoon overal een "." in

APN: .
gebruikersnaam: .
Wachtwoord: .

Rudoz 10-06-10 11:38

Kan ik dan wel gewoon gebruik maken van de Wi-Fi in het hotel?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 462915)
De makkelijkste en meest veilige oplossing:

Vul bij je APN settings (instellingen - algemeen - netwerk - mobiel datanetwerk) gewoon overal een "." in

APN: .
gebruikersnaam: .
Wachtwoord: .

ik heb even snel zitten kijken maar als ik naar instellingen - algemeen- netwerk .. ga dan staat daar niet mobiel datanetwerk.


ik heb alleen de keuze uit. Schakel 3g in (aan/uit)
dataroaming (aan/uit)
vpn
Wi-Fi

meer keuzes heb ik niet..

Bomans 10-06-10 11:44

Dat staat volledig los van je Wi-Fi. Heeft er niets mee te maken.

Wel raar dat het er niet staat. Heb je dan nu een data verbinding?

Chrisl 10-06-10 11:53

Ook als je data roaming uitstaat kun je nog steeds op Wi-Fi internetten en zo.

MichaelJ 10-06-10 12:11

Misschien niet echt een antwoord op je vraag maar in iOS4 is er bij instellingen-->netwerk een knopje toegevoegd: 'Mobiele data'. als je dit uit zet kan je met geen mogelijkheid op internet en hoef je het knopje Dataroaming ook niet meer aan te vinden omdat dat geen eens kan. Hopelijk blijft deze functie erin :)

Rudoz 10-06-10 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 462933)
Ook als je data roaming uitstaat kun je nog steeds op Wi-Fi internetten en zo.

maar kan ik dan ook niet op internet als ik op safari druk? en mijn mail word automatisch opgehaald die zal ik zelf wel handmatig moeten uitschakelen denk ik he...

Chrisl 10-06-10 12:33

Wel als je Wi-Fi hebt, zonder Wi-Fi kan hij geen verbinding maken.

Automatisch mail zou ik uitzetten, anders blijft hij proberen internet contact te maken en is je accu snel leeg.

synnath 11-06-10 23:05

Bijd e APN overal uitzetten

Doblie 17-06-10 20:18

Waar staat APN? Ik zie alleen VPN..

eentje 17-06-10 20:20

of sbs settings download en 3g en edge uitzetten dan heeft die helemaal geen data verbinding meer zo heb ik dat mijn laatste vakantie gedaan iig

Doblie 17-06-10 20:22

dat kan ook idd, maar ik zie nergens APN.

ballegooier 22-06-10 10:02

Het knopje "Mobiel Datanetwerk" vind je alleen terug in de instellingen als je een andere simkaart dan een t-mobile simkaart gebruikt. Je ziet dan bijv. ook ineens de instelling voor "Internet Tethering" staan. Als je een simlockvrije iPhone hebt, moet je er even een KPN / Vodafone / elke andere dan een t-mobile netwerk simkaart instoppen; wachten tot die signaal heeft, dan kiezen voor "Instellingen -> Algemeen -> Netwerk" en dan zie je de optie "Mobiel Datanetwerk" gewoon staan.
Nu moet je dit scherm openhouden, dán je t-mobile simkaart terug stoppen en je blijft als het goed is de optie "Mobiel Datanetwerk" behouden.
Vervolgens kun je daar invullen wat hierboven wordt gezegd, 'fake' gegevens zoals bijvoorbeeld een '.'

Edit: Er is sinds iOS 4 inderdaad een optie "Mobiele Data" die je aan en uit kunt zetten, waarmee je dus, onafhankelijk of je op een NL of buitenlands netwerk zit, alle dataverkeer (uitgezonderd Wi-Fi vermoed ik) in z'n geheel uit kunt zetten.

sermedg 22-06-10 10:12

Waarom zo moeilyk, zoals meteen al verteld, zet data-roaming van OFF naar ON. Hij haalt geen internet op als er geen Wi-Fi is. Als je Wi-Fi-verbinding hebt maakt die pas internet verbinden. Als je dat niet hebt, maakt die natuurlijk geen verbinding. Beste manier zodat als je erna thuis komt, geen probleem hebt.

ballegooier 22-06-10 10:23

Inderdaad. Men hoeft zich niet zoveel zorgen te maken voor data kosten in het buitenland. Ik ben diverse keren op vakantie geweest met 'Data Roaming = Off' (Dus niet op 'ON': dan sta je de iPhone toe om data op buitenlandse netwerken door te laten!) Nog nooit gedoe gehad, zodra ergens een Open Wi-Fi was, werden ineens allemaal Push meldingen getoond en had ik ineens 14 nieuwe emails. Wel zo makkelijk, hoor, hassless free, geen APN settings gezeik.

MichaelJ 22-06-10 10:25

In 4.0 zit tegenwoordig een knopje met "Mobiele Data" wat je kan uitzetten en dan haalt die helemaal geen gegevens op. Super voor in het buitenland als je gewoon helemaal niet op internet wil :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:25.