//

iPhone 2G (Jailbroken) leegmaken

iPhone 2G (Jailbroken) leegmaken discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Al even gezocht maar het passende antwoord nog niet gevonden. Ik heb een iPhone 2G welke jailbroken is. Ik wil deze helemaal leegmaken (al mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-06-10, 13:11
Watikjebrom's schermafbeelding
Watikjebrom Watikjebrom is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard iPhone 2G (Jailbroken) leegmaken

Al even gezocht maar het passende antwoord nog niet gevonden.

Ik heb een iPhone 2G welke jailbroken is. Ik wil deze helemaal leegmaken (al mijn gegevens/muziek/agenda) eraf maar Jailbrake wel behouden. Wat moet ik doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-06-10, 13:40
Henk Poley Henk Poley is offline
• iOS 12.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Wat is het probleem met opnieuw jailbreaken? Baseband updates zijn er al even niet geweest voor de 2G, en verder is het hardware beveiliging systeem helemaal lek geprikt (bootloader kan word gepatched).

In ieder geval gewoon je iPhone 2G op de net adapter aansluiten (dit duurt nl. een paar uur) en wissen met de optie in Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen

Mogelijk blijft de jailbreak daarbij zelf behouden. Groot deel van het kraken van de beveiligingen in de kernel zal wel op de systeem partitie staan.
  #3  
Oud 10-06-10, 13:42
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Gewoon herstellen met een custom firmware. Niets meer en niets minder.
  #4  
Oud 10-06-10, 13:45
Henk Poley Henk Poley is offline
• iOS 12.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Herstellen wist de flash 'schijf' niet hoor. Ik verwacht dat Watikjebrom zijn 2G graag wil door geven/verkopen.
  #5  
Oud 10-06-10, 13:51
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Ja dus

Mij lijkt Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen
de beste optie
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #6  
Oud 10-06-10, 13:53
Watikjebrom's schermafbeelding
Watikjebrom Watikjebrom is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl Bekijk bericht
Ja dus

Mij lijkt Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen
de beste optie
Dat klopt

Als ik alle inhoud wis laat 'ie firmware en jailbrake intact?
  #7  
Oud 10-06-10, 14:15
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Poley Bekijk bericht
Herstellen wist de flash 'schijf' niet hoor.
Huh?

Gewoon herstellen met een custom firmware en je iPhone heeft terug zijn standaard instellingen (geen backup terg zetten natuurlijk, duh!). Is net alsof je via itunes een nieuwe firmware zou installeren. Enige verschil is dat een custom firmware al gejailbreaked is. En het gaat veeeeeeeeeel sneller dan instellingen wissen (waar je nog eens de kans loopt dat de iPhone hangt op het apple logo)
  #8  
Oud 10-06-10, 14:21
Henk Poley Henk Poley is offline
• iOS 12.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Ja maar Watikjebrom wil graag al zijn *gegevens* er af hebben. Niet dat iemand zijn foto's en emails weer terug gaat vinden door in de ruwe data te gaan spitten met Recuva oid.
  #9  
Oud 10-06-10, 14:24
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

*zucht* Ik geeft het op.

Als je een iPhone herstelt (zonder een backup terug te plaatsen, maar aanmelden als nieuwe iPhone) via itunes (zoals ik voorstel) dan is er NIETS meer te vinden op die iPhone. Net alsof je een nieuwe zou kopen.
  #10  
Oud 10-06-10, 14:36
Henk Poley Henk Poley is offline
• iOS 12.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Dat is misschien zo met een 3GS, omdat die de geheugen encryptie sleutel weggooit en dan snel klaar is met 'wissen'. Maar bij de 2G en 3G staat echt alles nog op je data partitie, alleen de bestand indeling tabel is gewist. Ga je zoeken naar JPEG headers in de ruwe gegevens dan ga je dat weer mooi tegen komen.

Wellicht dat het iPhone OS daar een beetje overheen papert door net iets als "SATA TRIM" te doen en 'lege' blokken (met nog steeds gegevens) dus even te wissen voordat je er naar kijkt. Maar het staat toch echt nog steeds allemaal op het Flash geheugen.
  #11  
Oud 10-06-10, 15:08
iKobus's schermafbeelding
iKobus iKobus is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Huizen
Berichten: 133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Poley Bekijk bericht
Dat is misschien zo met een 3GS, omdat die de geheugen encryptie sleutel weggooit en dan snel klaar is met 'wissen'. Maar bij de 2G en 3G staat echt alles nog op je data partitie, alleen de bestand indeling tabel is gewist. Ga je zoeken naar JPEG headers in de ruwe gegevens dan ga je dat weer mooi tegen komen.

Wellicht dat het iPhone OS daar een beetje overheen papert door net iets als "SATA TRIM" te doen en 'lege' blokken (met nog steeds gegevens) dus even te wissen voordat je er naar kijkt. Maar het staat toch echt nog steeds allemaal op het Flash geheugen.
Welke gemiddelde iPhone gebruiker weet nou hoe die dit moet doen?? Voor mij praat je al swahili in ieder geval... Ik ga mee met de methode die Bomans voorstelt, heeft voor mij altijd gewerkt!
__________________
 iPhone 2G 8GB USA  iPhone 5S 16GB White  ATV 3
 iPad 3 16GB Wi-Fi  iMac (21,5" late 2012)
  #12  
Oud 10-06-10, 15:43
Henk Poley Henk Poley is offline
• iOS 12.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Volg dan in ieder geval deze support pagina van Apple: iPhone, iPad, iPod touch: een goed begrip van de functie "Wis alle inhoud en instellingen"

Dan is je iPhone 2G namelijk volledige gewist.

Concreet zeggen ze: doe Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen.. Valt je iPhone uit doordat je vergeten bent de netstroom adapter aan te sluiten? Doe dan een herstel. En daarna alsnog Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen.

Dus wat ik bij #2 al zei. En niet wat Bomans zegt.
  #13  
Oud 10-06-10, 15:50
Watikjebrom's schermafbeelding
Watikjebrom Watikjebrom is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard

Nou, ik heb de iPhone nu zo'n 2 uur geleden laten wissen en herstellen (via het instellingen menu) en het lijkt alsof hij nu in een soort loop is terecht gekomen. Continue verschijnt het Apple-logo met draaiende cirkel, gaat dan weer naar zwart en even later weer hetzelfde tafereel. Heel af en toe verschijnt het logo zónder draaiende cirkel. Ik zal 'm nog even laten liggen, maar is dit zoals het hoort te gaan?
  #14  
Oud 10-06-10, 16:02
Henk Poley Henk Poley is offline
• iOS 12.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Download de iPhone 2G versie vanaf hier:

https://forum.iculture.nl/f14/i...-geupdate.html

En lees hier bij "Snelle iPhone-unlock en -jailbreak voor Windows en Mac" : iPhone unlock en jailbreak: Handleiding iPhone firmware 2.x unlock - iPhone - iPhoneclub.nl
  #15  
Oud 10-06-10, 16:07
Henk Poley Henk Poley is offline
• iOS 12.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Overigens. Heeft je iPhone alleen maar dat draaiende cirkeltje en steeds rebooten gedaan? Of is er ook (langzaam) balkje op een zwarte achtergrond voorbij gekomen? Zo'n balkje geeft het wis proces aan (volgens mij).

Zo niet (geen balkje dus) dan is je iPhone nog niet geheel gewist.
  #16  
Oud 10-06-10, 16:23
Watikjebrom's schermafbeelding
Watikjebrom Watikjebrom is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Poley Bekijk bericht
Overigens. Heeft je iPhone alleen maar dat draaiende cirkeltje en steeds rebooten gedaan? Of is er ook (langzaam) balkje op een zwarte achtergrond voorbij gekomen? Zo'n balkje geeft het wis proces aan (volgens mij).

Zo niet (geen balkje dus) dan is je iPhone nog niet geheel gewist.
Dat balkje heb ik wel gehad
  #17  
Oud 11-06-10, 15:43
RethXoth RethXoth is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Watikjebrom Bekijk bericht
Nou, ik heb de iPhone nu zo'n 2 uur geleden laten wissen en herstellen (via het instellingen menu) en het lijkt alsof hij nu in een soort loop is terecht gekomen. Continue verschijnt het Apple-logo met draaiende cirkel, gaat dan weer naar zwart en even later weer hetzelfde tafereel. Heel af en toe verschijnt het logo zónder draaiende cirkel. Ik zal 'm nog even laten liggen, maar is dit zoals het hoort te gaan?

Haha ik wilde je hier nog voor waarschuwen toen ik je topic zag, maar helaas een dagje te laat dus !

Had gister exact hetzelfde.. vast in de Apple logo loop met een iPhone 2G na die wis.. Wat ik daarna heb gedaan is hem opnieuw jailbreaken en 'already pwned' aangevinkt, waarna hij lekker z'n gangetje ging en ik in no-time weer aan de slag kon
  #18  
Oud 11-06-10, 15:45
Watikjebrom's schermafbeelding
Watikjebrom Watikjebrom is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard

LOL. Weer wat geleerd. Ik heb de iPhone inmiddels weer keurig schoon, snel, simlockvrij en jailbroken (was een eitje met ..........)

Laatst gewijzigd door Watikjebrom; 11-06-10 om 15:48.
  #19  
Oud 11-06-10, 15:46
RethXoth RethXoth is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Watikjebrom Bekijk bericht
LOL. Weer wat geleerd. Ik heb de iPhone inmiddels weer keurig schoon, snel, simlockvrij en jailbroken (was een eitje met redsn0w)
Wist niet zeker of ik redsn0w mocht noemen (net al gewaarschuwd voor wat andere termen) maar die heb ik ook gebruikt toen ja, alleen wel jammer dat je al die Apps weer opnieuw moet installeren

Weet iemand misschien waarom dat zo is? Dat als je dat wissen doet je in een Apple-Logo loop vast zit? (iPhone 2G only misschien?)
  #20  
Oud 11-06-10, 15:50
Watikjebrom's schermafbeelding
Watikjebrom Watikjebrom is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RethXoth Bekijk bericht
..... alleen wel jammer dat je al die Apps weer opnieuw moet installeren
Dat hoefde ik gelukkig niet meer toe doen, reden van wipen is verkoop van toestel. Nog interesse in een 2e 2G ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3Gs compleet leegmaken lorddusk iPhone algemeen 4 15-03-11 10:17
Iphone leegmaken + backup Dutch12345 Archief 1 28-06-09 23:19
Hoe iPhone 3G leegmaken ? nomad iPhone algemeen 0 20-08-08 09:16
Van 1.1.2 Jailbroken naar 1.1.3 jailbroken vol automatisch script. crunch81 Unlock [archief] 264 12-02-08 13:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:48.