iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 2G (Jailbroken) leegmaken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/61326-iphone-2g-jailbroken-leegmaken.html)

Watikjebrom 10-06-10 12:11

iPhone 2G (Jailbroken) leegmaken
 
Al even gezocht maar het passende antwoord nog niet gevonden.

Ik heb een iPhone 2G welke jailbroken is. Ik wil deze helemaal leegmaken (al mijn gegevens/muziek/agenda) eraf maar Jailbrake wel behouden. Wat moet ik doen?

Henk Poley 10-06-10 12:40

Wat is het probleem met opnieuw jailbreaken? Baseband updates zijn er al even niet geweest voor de 2G, en verder is het hardware beveiliging systeem helemaal lek geprikt (bootloader kan word gepatched).

In ieder geval gewoon je iPhone 2G op de net adapter aansluiten (dit duurt nl. een paar uur) en wissen met de optie in Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen

Mogelijk blijft de jailbreak daarbij zelf behouden. Groot deel van het kraken van de beveiligingen in de kernel zal wel op de systeem partitie staan.

Bomans 10-06-10 12:42

Gewoon herstellen met een custom firmware. Niets meer en niets minder.

Henk Poley 10-06-10 12:45

Herstellen wist de flash 'schijf' niet hoor. Ik verwacht dat Watikjebrom zijn 2G graag wil door geven/verkopen.

Chrisl 10-06-10 12:51

Ja dus :-)

Mij lijkt Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen
de beste optie

Watikjebrom 10-06-10 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 462970)
Ja dus :-)

Mij lijkt Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen
de beste optie

Dat klopt ;)

Als ik alle inhoud wis laat 'ie firmware en jailbrake intact?

Bomans 10-06-10 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Poley (Bericht 462966)
Herstellen wist de flash 'schijf' niet hoor.

Huh?

Gewoon herstellen met een custom firmware en je iPhone heeft terug zijn standaard instellingen (geen backup terg zetten natuurlijk, duh!). Is net alsof je via itunes een nieuwe firmware zou installeren. Enige verschil is dat een custom firmware al gejailbreaked is. En het gaat veeeeeeeeeel sneller dan instellingen wissen (waar je nog eens de kans loopt dat de iPhone hangt op het apple logo)

Henk Poley 10-06-10 13:21

Ja maar Watikjebrom wil graag al zijn *gegevens* er af hebben. Niet dat iemand zijn foto's en emails weer terug gaat vinden door in de ruwe data te gaan spitten met Recuva oid.

Bomans 10-06-10 13:24

*zucht* Ik geeft het op.

Als je een iPhone herstelt (zonder een backup terug te plaatsen, maar aanmelden als nieuwe iPhone) via itunes (zoals ik voorstel) dan is er NIETS meer te vinden op die iPhone. Net alsof je een nieuwe zou kopen.

Henk Poley 10-06-10 13:36

Dat is misschien zo met een 3GS, omdat die de geheugen encryptie sleutel weggooit en dan snel klaar is met 'wissen'. Maar bij de 2G en 3G staat echt alles nog op je data partitie, alleen de bestand indeling tabel is gewist. Ga je zoeken naar JPEG headers in de ruwe gegevens dan ga je dat weer mooi tegen komen.

Wellicht dat het iPhone OS daar een beetje overheen papert door net iets als "SATA TRIM" te doen en 'lege' blokken (met nog steeds gegevens) dus even te wissen voordat je er naar kijkt. Maar het staat toch echt nog steeds allemaal op het Flash geheugen.

iKobus 10-06-10 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Poley (Bericht 463002)
Dat is misschien zo met een 3GS, omdat die de geheugen encryptie sleutel weggooit en dan snel klaar is met 'wissen'. Maar bij de 2G en 3G staat echt alles nog op je data partitie, alleen de bestand indeling tabel is gewist. Ga je zoeken naar JPEG headers in de ruwe gegevens dan ga je dat weer mooi tegen komen.

Wellicht dat het iPhone OS daar een beetje overheen papert door net iets als "SATA TRIM" te doen en 'lege' blokken (met nog steeds gegevens) dus even te wissen voordat je er naar kijkt. Maar het staat toch echt nog steeds allemaal op het Flash geheugen.

Welke gemiddelde iPhone gebruiker weet nou hoe die dit moet doen?? Voor mij praat je al swahili in ieder geval... Ik ga mee met de methode die Bomans voorstelt, heeft voor mij altijd gewerkt!

Henk Poley 10-06-10 14:43

Volg dan in ieder geval deze support pagina van Apple: iPhone, iPad, iPod touch: een goed begrip van de functie "Wis alle inhoud en instellingen"

Dan is je iPhone 2G namelijk volledige gewist.

Concreet zeggen ze: doe Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen.. Valt je iPhone uit doordat je vergeten bent de netstroom adapter aan te sluiten? Doe dan een herstel. En daarna alsnog Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen.

Dus wat ik bij #2 al zei. En niet wat Bomans zegt.

Watikjebrom 10-06-10 14:50

Nou, ik heb de iPhone nu zo'n 2 uur geleden laten wissen en herstellen (via het instellingen menu) en het lijkt alsof hij nu in een soort loop is terecht gekomen. Continue verschijnt het Apple-logo met draaiende cirkel, gaat dan weer naar zwart en even later weer hetzelfde tafereel. Heel af en toe verschijnt het logo zónder draaiende cirkel. Ik zal 'm nog even laten liggen, maar is dit zoals het hoort te gaan?

Henk Poley 10-06-10 15:02

Download de iPhone 2G versie vanaf hier:

https://forum.iculture.nl/f14/i...-geupdate.html

En lees hier bij "Snelle iPhone-unlock en -jailbreak voor Windows en Mac" : iPhone unlock en jailbreak: Handleiding iPhone firmware 2.x unlock - iPhone - iPhoneclub.nl

Henk Poley 10-06-10 15:07

Overigens. Heeft je iPhone alleen maar dat draaiende cirkeltje en steeds rebooten gedaan? Of is er ook (langzaam) balkje op een zwarte achtergrond voorbij gekomen? Zo'n balkje geeft het wis proces aan (volgens mij).

Zo niet (geen balkje dus) dan is je iPhone nog niet geheel gewist.

Watikjebrom 10-06-10 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Poley (Bericht 463068)
Overigens. Heeft je iPhone alleen maar dat draaiende cirkeltje en steeds rebooten gedaan? Of is er ook (langzaam) balkje op een zwarte achtergrond voorbij gekomen? Zo'n balkje geeft het wis proces aan (volgens mij).

Zo niet (geen balkje dus) dan is je iPhone nog niet geheel gewist.

Dat balkje heb ik wel gehad

RethXoth 11-06-10 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Watikjebrom (Bericht 463061)
Nou, ik heb de iPhone nu zo'n 2 uur geleden laten wissen en herstellen (via het instellingen menu) en het lijkt alsof hij nu in een soort loop is terecht gekomen. Continue verschijnt het Apple-logo met draaiende cirkel, gaat dan weer naar zwart en even later weer hetzelfde tafereel. Heel af en toe verschijnt het logo zónder draaiende cirkel. Ik zal 'm nog even laten liggen, maar is dit zoals het hoort te gaan?


Haha ik wilde je hier nog voor waarschuwen toen ik je topic zag, maar helaas een dagje te laat dus :P!

Had gister exact hetzelfde.. vast in de Apple logo loop met een iPhone 2G na die wis.. Wat ik daarna heb gedaan is hem opnieuw jailbreaken en 'already pwned' aangevinkt, waarna hij lekker z'n gangetje ging en ik in no-time weer aan de slag kon :P

Watikjebrom 11-06-10 14:45

LOL. Weer wat geleerd. Ik heb de iPhone inmiddels weer keurig schoon, snel, simlockvrij en jailbroken (was een eitje met ..........) :)

RethXoth 11-06-10 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Watikjebrom (Bericht 463468)
LOL. Weer wat geleerd. Ik heb de iPhone inmiddels weer keurig schoon, snel, simlockvrij en jailbroken (was een eitje met redsn0w) :)

Wist niet zeker of ik redsn0w mocht noemen (net al gewaarschuwd voor wat andere termen) maar die heb ik ook gebruikt toen ja, alleen wel jammer dat je al die Apps weer opnieuw moet installeren :P

Weet iemand misschien waarom dat zo is? Dat als je dat wissen doet je in een Apple-Logo loop vast zit? (iPhone 2G only misschien?)

Watikjebrom 11-06-10 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RethXoth (Bericht 463469)
..... alleen wel jammer dat je al die Apps weer opnieuw moet installeren :P

Dat hoefde ik gelukkig niet meer toe doen, reden van wipen is verkoop van toestel. Nog interesse in een 2e 2G ? ;)

RethXoth 11-06-10 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Watikjebrom (Bericht 463475)
Dat hoefde ik gelukkig niet meer toe doen, reden van wipen is verkoop van toestel. Nog interesse in een 2e 2G ? ;)

Hahah nee bedankt, in ieder geval succes met de verkoop! ^^

Meulie76 16-06-10 21:25

als ik mijn iphone 2G (versie 3.0 modemfirmware 04.05.04_G) alle inhoud en instellingen wis, met welk programma kan ik hem dan opnieuw hersinstalleren en waar vind ik dit?
alvast bedankt.

Aegrotavit 23-06-10 10:02

Kun je vertellen welke stappen je hebt ondernomen. Denk namelijk dat ik tegen hetzelfde probleem aanloop.

1. Heb de Custom IPSW 3.1.3 gedownload voor 2G
2. Heb ook redsnow 0.9.2 gedownload

Wat kan ik het beste doen?

Bijvoorbaat dank!

Meulie76 23-06-10 21:26

nog altijd geen oplossing:
ik heb een iphone 2g welke niet meer correct werkt. hij gaat niet meer over in lock modus, ik moet hem dus constant op zijn dashboard laten staan, waardoor de batterij na 2 uur plat is.
Ik wil hem volledig resetten en opnieuw installeren in de hoop dat hij weer correct werkt.
Hoe en met welke tools.
merci!
gr
meulie

WDS001 23-06-10 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meulie76 (Bericht 473895)
nog altijd geen oplossing:
ik heb een iphone 2g welke niet meer correct werkt. hij gaat niet meer over in lock modus, ik moet hem dus constant op zijn dashboard laten staan, waardoor de batterij na 2 uur plat is.
Ik wil hem volledig resetten en opnieuw installeren in de hoop dat hij weer correct werkt.
Hoe en met welke tools.
merci!
gr
meulie

Herstellen met een 3.1.3 customfirmware. Daarna kan je unlocken met Bootneuter uit Cydia.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:23.