iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Raar home button reageert niet stembediening vanzelf (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/61392-raar-home-button-reageert-niet-stembediening-vanzelf.html)

canga 11-06-10 14:34

Raar home button reageert niet stembediening vanzelf
 
Beste mensen,

Ik heb sinds gisteren een iphone probleem. Zomaar uit het niets begon die raar te doen. Ik heb geen jailbreak of andere rare dingen op mn iphone gezet,dus... Steeds maar weer gaat de stembediening vanzelf aan en home knop reageert niet of na een tijdje pas. Ik heb de iphone teruggezet naar fabrieksinstellingen, alles bleef zelfde, dus dan maar resetten, ook hetzelfde gebleven... Ik zou graag willen weten hoe ik het probleem kan oplossen, want blijkbaar gaat het niet via itunes of reset knop...

Groetjes,

Stefan

saskiadv4 05-09-10 17:26

iphone home button reageert niet
 
Ik heb sinds vanochtend ook last van precies hetzelfde.
Mijn Iphone is zelfs pas 2dagen oud en heb er amper nog wat mee gedaan.
Mijn home button reageert helemaal nergens op en heb het ook inderdaad al hersteld etc, maar werkt inderdaad voor geen meter!
Ik zou dit ook wel willen oplossen, want het is behoorlijk vervelend.
Ik krijg ook elke keer een melding met het volgende: Dit accessoire is neit geoptimaliseerd voor deze iphone.Ik heb geen idee waar dat over gaat?

glennseegers 12-09-10 12:41

ik heb ook hetzelfde probleem iphone 4 16gig en een week oud. ben hem nu aan het herstellen kijken of dat werktw als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag ;)

Vsteegman 16-09-10 12:04

Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem, soms stembediening, dan accesoire is niet ondersteund. Mijn iphone komt uit Italie dus weet echt niet wat ik hiermee moet?

evmw 16-09-10 18:54

Klinkt in alle gevallen als een defect. Vaak logic board issue maar kan ook in dock-connector module iets mis zijn. En gelukkig zijn er reparatiebedrijven in Nederland en Belgie ;)

janhuijbers 18-11-10 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door canga (Bericht 463464)
Beste mensen,

Ik heb sinds gisteren een iphone probleem. Zomaar uit het niets begon die raar te doen. Ik heb geen jailbreak of andere rare dingen op mn iphone gezet,dus... Steeds maar weer gaat de stembediening vanzelf aan en home knop reageert niet of na een tijdje pas. Ik heb de iphone teruggezet naar fabrieksinstellingen, alles bleef zelfde, dus dan maar resetten, ook hetzelfde gebleven... Ik zou graag willen weten hoe ik het probleem kan oplossen, want blijkbaar gaat het niet via itunes of reset knop...

Groetjes,

Stefan

Stefan,
Heb je inmiddels al een oplossing gekregen voor dit probleem?
Ik heb hetzelfde. Ook bij mij gaat tijdens het luisteren naar muziek de stembediening vanzelf aan.
Ik wil dat ook niet.
Als jij een oplossing weet, mag ik dat ook weten?
groet
Jan H

Macbookto 18-11-10 21:54

Jan, haal je emailadres weg i.v.m. spam. schrijf bijv. ape(n)staartje in plaats van @

Ik heb trouwens elders op dit forum gelezen dat de melding dat dit accessoire niet ondersteund wordt bij Jailbreak toestellen met een bepaald programmaatje weg te krijgen was.

janhuijbers 18-11-10 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto (Bericht 601970)
Jan, haal je emailadres weg i.v.m. spam. schrijf bijv. ape(n)staartje in plaats van @

Ik heb trouwens elders op dit forum gelezen dat de melding dat dit accessoire niet ondersteund wordt bij Jailbreak toestellen met een bepaald programmaatje weg te krijgen was.

Hoe haal ik het emailadres weg?
Bedankt alvast!

Macbookto 18-11-10 23:17

Rechts onder je bericht staat 'edit'. Hier klik je op en dan kun je je bericht bewerken.

Je kunt ook 'krulstaartje' of zoiets zetten. Maar wel iets dat zorgt dat zoekmachines het niet vinden.

karo8 30-12-10 21:22

Ik heb precies hetzelfde probleem. Stembediening gaat vanzelf aan en de home button reageert bijna niet. Iemand al een idee hoe ik dit beste kan oplossen? Verder doet ie alles prima, alleen ik kan telkens niet meer terug naar het menu, heel vervelend.

En iemand misschien tip voor een goed en betaalbaar reparatiebedrijf?

johanneslol 30-12-10 21:55

uhm gokje heb je oordopjes met mic op ? daar zit ook homeknop op misschien zit het daarin ? :Pen anders probeer het via die kijken of dat wle goed werkt anders is de homeknop gewoon kapot...

karo8 30-12-10 22:08

Helaas ligt het niet aan de oordopjes.. ik heb ook waterschade opgelopen, dus waarschijnlijk is de home button daardoor letterlijk naar de knoppen..

johanneslol 30-12-10 22:09

hmm ja kun je niet even proberen ? of het wel werkt met de homebutton op de oordopjes als je wel goed werken dan is he indd je homeknop

karo8 30-12-10 22:14

Nou ik kan met knop op de oordopjes wel gewoon de muziek aan en uit zetten, maar deze knop werkt toch niet helemaal hetzelfde als de home button op het toestel? Ik kan niet een app ermee afsluiten en naar het hoofdmenu terugkeren... toch?

wilbers99 31-12-10 12:11

Ik heb het zelfde probleem ,bij mij springt hij ook steeds op stembediening als ik muziek luister ,Ik zelf gebruik de originele oordoppjes met die bedienings functie op de oordopjes om hem harder of zachter te zetten .En zou het kunnen zijn dat het daar aan ligt want dat probleem had ik toen ook met de nano tot hij steeds stopte .Als iemand de oplossing heeft post het aub (thanks)

evmw 31-12-10 21:29

Reparatie aan home button of anders reparatie aan logic board.

jannick6 06-01-11 21:05

Ik heb het ook aan de hand , wat moet ik doen ??

Hiro33 26-04-11 10:37

Ik precies hetzelfde probleem dat mijn Home button niet meer reageert en stembediening vanzelf aangaat. Heeft iemand dit al opgelost met een reparatie?

(excuses voor de topic-bump)

iWiefring 26-04-11 10:40

Gewoon repareren, is niet heel moeilijk op zich. Je vind ook genoeg tutorials op YouTube als je geen garantie meer hebt en geneigd bent het zelf uit te voeren. Vraag anders een vriend/vriendin of zoek op google naar een goede en goedkope reparateur, kijk ook even of ze zelf ook garantie bieden voor hun reparaties!

Markoss 03-05-11 14:59

Ook ik heb sinds zaterdag het probleem dat mijn homebutton niet meer werkt. En als ik hem opnieuw start begint van de stemherkenning uit zichzelf. Ik heb geprobeerd om via mijn oordopjes de homebutton te gebruiken maar dat werkt helaas ook niet.

Iemand al enig idee of dit zonder reparatie op te lossen is want lees hier meer berichten van mensen die hetzelfde hebben. Graag zou ik willen weten hoe zij dit hebben opgelost!

iWiefring 04-05-11 09:30

Je kan hem natuurlijk altijd proberen te herstellen, maar als dit niet werkt zit er niets anders op als hem zelf repareren, of het door een ander te laten doen..

chrisbeekie 07-06-11 18:13

Ik heb exact hetzelfde probleem. Als er zoveel mensen met hetzelfde probleem lopen lijkt mij dit gewoon een fout van apple zelf ??

SSmet 06-09-11 11:04

Ik had dit probleem ook. Heb mijn iPhone naar een hersteller gebracht en deze heeft hem voor €50 gerepareerd, binnen het uur!
Het was de home button zelf, dus geen reparatie aan het moederbord moeten laten doen (gelukkig).
Ik heb hem bij deze hersteller gebracht:
ahruil_yassin@hotmail.com
woont in Mechelen. Ben echt tevreden van deze hersteller! :)

macallan 31-01-12 10:32

Naast mijn huidige iPhone (4, 16GB) heb ik ook nog een iPhone 3GS.
Een tijdje geleden had ik die laten vallen en het touchscreen was gebroken.
ik heb toen een nieuwe digitizer besteld en geplaatst maar toen bleek ook mijn home button niet meer te werken.
Nu heb ik een volledige unit besteld (touchscreen+lcd+home button) en geplaatst. Ik krijg terug beeld en de iPhone reageert op touch.
De iPhone wil echter nog steeds niet reageren op de home button.
Ik heb ook een volledig herstel gedaan naar iOS 5.0.1 en de iPhone ingesteld als nieuwe telefoon, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Heeft er iemand suggesties?

Timmy89 31-01-12 14:00

laad de iphone nog op ?

macallan 31-01-12 15:17

Ja, heb trouwens ook een nieuwe batterij geplaatst.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:20.