iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   wie weet hoe je een iphone op een ipod kan laten lijken? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/61444-wie-weet-iphone-op-ipod-laten-lijken.html)

haagsegoof 12-06-10 12:12

wie weet hoe je een iphone op een ipod kan laten lijken?
 
Misschien een rare vraag maar wie weet hoe je op een site je iphone als ipod kan laten herkenen?

Laat mij uitleggen ik lees net dat de NOS de WK in HTML 5 heeft gemaakt maar dat het alleen werkt op een ipod dus niet op de ipad of iphone omdat ze dat kunnen blokkeren?
Wk-stream NOS werkt niet op iPhone, wel op iPod | Mobile | Tweakers.net Nieuws

is er een programma of truck om dit alsnog te doen zodat ik op me werk lekker de WK kan kijken a.s. maandag !!!!
Ik denk dat een hoop mensen je dankbaar zijn !:d

Scooter 12-06-10 12:33

ik snap eigenlijk niet waarom het geblokkeerd word voor een Iphone? :confused:
Zou het eventueel helpen om iphone op vliegtuigmodus te zetten en enkel Wi-Fi aan te zetten?

Ruben.cc 12-06-10 14:04

Waarschijnlijk wil men niet dat deze data via 3G wordt aangeboden (dealtje met T-Mobile?). Dat is de enige reden die ik kan bedenken om alleen iPod (Touch) toestellen toe te laten. Je kan dit "neppen" door de user-agent aan te passen. Buiten het filteren van alle mobiele IP adressen (wat me teveel werk lijkt voor de gemiddelde webmaster) kan je het verschil alleen aan de user-agent zien.

Misschien is er wel een handig programma in Cydia om de user-agent te neppen. Het lijkt me in elk geval wel weer een reden voor Apple om apps in de app-store hiervoor te weigeren, dus ik denk dat het alleen lukt als je een jailbreak hebt.

haagsegoof 12-06-10 16:28

Ik heb een jailbraik maar weet iemand hoe dit werkt met die agent??

Ruben.cc 12-06-10 16:53

Ik gebruik al een tijd geen jailbreak meer op mijn 3GS, maar zal zo mijn oude 3G eens afstoffen en als 'ie het nog doet eens een poging wagen. :-D

[Edit]

Gelukt. Geef me een kwartiertje/half uurtje, zet ik er ff wat screenshots bij. ;-)

Ruben.cc 12-06-10 17:36

4 Bijlage(n)
Voor deze manier is een jailbreak, Cydia, SBSettings en SSH toegang noodzakelijk.

  • Start Cydia, ga koffie zetten, hond uitlaten, douchen, tukkie doen en hoop dat Cydia eindelijk klaar is met laden tegen de tijd dat je klaar bent.
  • Zoek naar UserAgent Faker en installeer deze.
  • Ga met een programma naar keuze via SSH op je iPhone naar //private/var/mobile/Library/SBSettings/Toggles/UAFaker (ik gebruik zelf Transmit via SFTP) en bewerk het bestand UAFaker.plist met een editor naar keuze (ik gebruik zelf Coda).
  • Verander de string: "Mozilla/5.0 (Machintosh... blablabla naar een string naar keuze, in dit geval die van een iPod Touch. Ik heb zelf Mozilla/5.0 (iPod; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; en-us) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11a Safari/525.20 gebruikt, maar er zijn vast wel nieuwere te vinden. Maakt verder ook niet zo uit, als het maar als iPod wordt gezien.
  • Bestandje opslaan.
  • Ga naar SBSettings en zet de toggle UAFaker aan.
  • Klaar!

iMario 12-06-10 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc (Bericht 463992)
Voor deze manier is een jailbreak, Cydia, SBSettings en SSH toegang noodzakelijk.

  • Start Cydia, ga koffie zetten, hond uitlaten, douchen, tukkie doen en hoop dat Cydia eindelijk klaar is met laden tegen de tijd dat je klaar bent.
  • Zoek naar UserAgent Faker en installeer deze.
  • Ga met een programma naar keuze via SSH op je iPhone naar //private/var/mobile/Library/SBSettings/Toggles/UAFaker (ik gebruik zelf Transmit via SFTP) en bewerk het bestand UAFaker.plist met een editor naar keuze (ik gebruik zelf Coda).
  • Verander de string: "Mozilla/5.0 (Machintosh... blablabla naar een string naar keuze, in dit geval die van een iPod Touch. Ik heb zelf Mozilla/5.0 (iPod; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; en-us) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11a Safari/525.20 gebruikt, maar er zijn vast wel nieuwere te vinden. Maakt verder ook niet zo uit, als het maar als iPod wordt gezien.
  • Bestandje opslaan.
  • Ga naar SBSettings en zet de toggle UAFaker aan.
  • Klaar!

Off-topic
LOL! :D

*10tekens*

fgeer 12-06-10 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 463853)
ik snap eigenlijk niet waarom het geblokkeerd word voor een Iphone? :confused:
Zou het eventueel helpen om iphone op vliegtuigmodus te zetten en enkel Wi-Fi aan te zetten?

Mag niet van de FIFA op de iPhone.

Scooter 12-06-10 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fgeer (Bericht 464044)
Mag niet van de FIFA op de iPhone.

Ja dat weet ik wel maar ik wil de reden weten waarom het niet mag van de FIFA?

remundo7000 12-06-10 23:37

De reden is dat FIFA dacht meer geld te kunnen krijgen door de rechten voor mobiele telefoons apart te verkopen. Dat is niet gebeurd, dus nu geen geld, en geen wk op mobiele telefoons.

sjalih 13-06-10 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc (Bericht 463992)
Voor deze manier is een jailbreak, Cydia, SBSettings en SSH toegang noodzakelijk.

  • Start Cydia, ga koffie zetten, hond uitlaten, douchen, tukkie doen en hoop dat Cydia eindelijk klaar is met laden tegen de tijd dat je klaar bent.
  • Zoek naar UserAgent Faker en installeer deze.
  • Ga met een programma naar keuze via SSH op je iPhone naar //private/var/mobile/Library/SBSettings/Toggles/UAFaker (ik gebruik zelf Transmit via SFTP) en bewerk het bestand UAFaker.plist met een editor naar keuze (ik gebruik zelf Coda).
  • Verander de string: "Mozilla/5.0 (Machintosh... blablabla naar een string naar keuze, in dit geval die van een iPod Touch. Ik heb zelf Mozilla/5.0 (iPod; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; en-us) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11a Safari/525.20 gebruikt, maar er zijn vast wel nieuwere te vinden. Maakt verder ook niet zo uit, als het maar als iPod wordt gezien.
  • Bestandje opslaan.
  • Ga naar SBSettings en zet de toggle UAFaker aan.
  • Klaar!

Stream doet het, alleen je moet het wel kijken via:
iWK Live

Ruben.cc 13-06-10 02:14

Geen idee of het werkt. Ik heb alleen aangegeven hoe je de user-agent kan veranderen wat het verschil tussen een iPhone en een iPod moet verbergen, maar dat hele voetbal kan me verder eerlijk gezegd gestolen worden. Kijk nog liever naar een documentaire over het paringsgedrag van een zeekomkommer dan 20 dwazen die achter een bal aan rennen. ;-)

sjalih 13-06-10 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjalih (Bericht 464133)
Stream doet het, alleen je moet het wel kijken via:
iWK Live

site werkt niet meer, iemand anders een alternatief???

gosat 13-06-10 19:20

Ik heb m'n useragent veranderd naar iPod, alleen de stream werkte niet vandaag(ook niet op m'n iPod, waar het gisteren wel werkte).

Ik denk dat ze het hebben afgesloten voor html5. Ik heb verder geen idee hoe ik t aan d praat krijg. Ipad useragent heb ik ook al geprobeerd.

nebilem 16-06-10 13:02

Omdat NOS alleen de rechten heeft om om tv en internet uit te zenden. Ze hebben de rechten niet voor Mobiles gekocht. Ipod wordt niet als een mobiel gezien en daarom mag het dus wel.

stiefmen 22-06-10 21:56

heeft allemaal geen zin meer, er staat nu: Helaas de iPod touch stream is niet langer beschikbaar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.