iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone defect! Meerdere problemen! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/62074-iphone-defect-meerdere-problemen.html)

Rayver 21-06-10 19:38

iPhone defect! Meerdere problemen!
 
Hallo,

Na enig zoekwerk op het forum heb ik niet de juiste informatie kunnen vinden om mijn problemen te verhelpen.

Ik heb een defecte iPhone overgenomen met het bekende probleem, geen beeld. Een vrij makkelijk op te lossen foutje dacht ik. Helaas komt er een stuk meer bij kijken.

Om even te beginnen, ik heb vrij weinig ervaring met een iPhone, wel gebruik ik al ongeveer anderhalf jaar een iPod Touch 2g en aangezien mijn Hi abonnement afloopt wilde ik overstappen op de iPhone en dacht dat dit wel een leuke overstap was als ik hem wist te repareren. Het probleem leek eenvoudig op te lossen te zijn...

Probleem 1:
De home+sleep knop ingedrukt houden werkte niet en het lukte mij ook niet hem in de DFU mode te zetten. Ook kon ik de iPhone niet activeren op mijn PC omdat ik er geen T-Mobile kaart in had zitten. Wel trilt de iPhone nog als je de schakelaar aanzet.
Probleem 2:
Ik heb toen een prepaid kaart van T-Mobile gekocht en probeerde opnieuw te verbinden, maar iTunes blijft zeggen: "U moet een nieuwe versie van iTunes installeren en uw iPhone opnieuw verbinden." Terwijl ik de laatste versie had gedownload.
Ik dacht, als ik de iPhone kan activeren op mijn pc kan ik een herstel toen via iTunes, maar dat gaat het dus ook niet worden.

Op het moment weet ik geen raad meer en hoop dat er hier iemand is die mij met dit probleem kan helpen. Het belangrijkste is natuurlijk het scherm wat ik weer werkende wil krijgen.

Alvast bedankt voor het lezen (en plaatsen van een reactie)!

Ray

ghaghamashibaba 21-06-10 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rayver (Bericht 468692)
Hallo,

Na enig zoekwerk op het forum heb ik niet de juiste informatie kunnen vinden om mijn problemen te verhelpen.

Ik heb een defecte iPhone overgenomen met het bekende probleem, geen beeld. Een vrij makkelijk op te lossen foutje dacht ik. Helaas komt er een stuk meer bij kijken.

Om even te beginnen, ik heb vrij weinig ervaring met een iPhone, wel gebruik ik al ongeveer anderhalf jaar een iPod Touch 2g en aangezien mijn Hi abonnement afloopt wilde ik overstappen op de iPhone en dacht dat dit wel een leuke overstap was als ik hem wist te repareren. Het probleem leek eenvoudig op te lossen te zijn...

Probleem 1:
De home+sleep knop ingedrukt houden werkte niet en het lukte mij ook niet hem in de DFU mode te zetten. Ook kon ik de iPhone niet activeren op mijn PC omdat ik er geen T-Mobile kaart in had zitten. Wel trilt de iPhone nog als je de schakelaar aanzet.
Probleem 2:
Ik heb toen een prepaid kaart van T-Mobile gekocht en probeerde opnieuw te verbinden, maar iTunes blijft zeggen: "U moet een nieuwe versie van iTunes installeren en uw iPhone opnieuw verbinden." Terwijl ik de laatste versie had gedownload.
Ik dacht, als ik de iPhone kan activeren op mijn pc kan ik een herstel toen via iTunes, maar dat gaat het dus ook niet worden.

Op het moment weet ik geen raad meer en hoop dat er hier iemand is die mij met dit probleem kan helpen. Het belangrijkste is natuurlijk het scherm wat ik weer werkende wil krijgen.

Alvast bedankt voor het lezen (en plaatsen van een reactie)!

Ray

Als het scherm kapot is via de hardware kan je het zo niet herstellen, dan ga je hem moeten binnen brengen, hopelijk heb je de garantiepapieren overgenomen.

Rayver 21-06-10 20:14

Als het scherm kapot is werkt de rest nog wel gewoon?
Heb je misschien ook een idee waarom iTunes niet wil werken?

ghaghamashibaba 21-06-10 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rayver (Bericht 468846)
Als het scherm kapot is werkt de rest nog wel gewoon?
Heb je misschien ook een idee waarom iTunes niet wil werken?

Ik bedoel als je grafische kaart van je pc kapot is kan je die toch ook niet herstellen met software dan ga je naar de winkel een nieuwe kopen.
Werk je op een pc of mac?

King1987 21-06-10 20:16

Als DFU niet werkt, is het een hardware matig probleem, dus je zal hem echt moeten laten repareren. De gouden regel: DFU werkt altijd. Wellicht doe je het niet goed. Kijk eens in de wiki om te controleren hoe dit precies moet :)

Rayver 21-06-10 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ghaghamashibaba (Bericht 468848)
Ik bedoel als je grafische kaart van je pc kapot is kan je die toch ook niet herstellen met software dan ga je naar de winkel een nieuwe kopen.
Werk je op een pc of mac?

Ik werk op een pc, maar ik ben er nog niet zeker van dat het display zelf kapot is. Daar ben ik nu juist naar opzoek. Misschien dat iemand het probleem herkent en mij de nodige tips kan geven:)

ghaghamashibaba 21-06-10 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rayver (Bericht 468865)
Ik werk op een pc, maar ik ben er nog niet zeker van dat het display zelf kapot is. Daar ben ik nu juist naar opzoek. Misschien dat iemand het probleem herkent en mij de nodige tips kan geven:)

als je de iphone aansluit op je pc zou hij een batterij moeten laten zien ofwel een teken van itunes met een connector erbij, als de iPhone uit staat en je steekt hem in toont hij een apple logo

Rayver 21-06-10 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 468853)
Als DFU niet werkt, is het een hardware matig probleem, dus je zal hem echt moeten laten repareren. De gouden regel: DFU werkt altijd. Wellicht doe je het niet goed. Kijk eens in de wiki om te controleren hoe dit precies moet :)

Ik had de 10seconden home+slaap vervolgens houd ik de home button vast en laat de slaap knop los. Hier reageert de iPhone niet op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.