//

iPhone 3GS komt niet meer uit herstelmodus na upgrade iOS 4

iPhone 3GS komt niet meer uit herstelmodus na upgrade iOS 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik vrees dat dit weer een gevalletje RMA wordt (derde keer in een jaar). Gisteren de upgrade uitgevoerd, waarna een 'onbekende fout' (29) optrad. Altijd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-06-10, 11:00
Jeroen74 Jeroen74 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Unhappy iPhone 3GS komt niet meer uit herstelmodus na upgrade iOS 4

Ik vrees dat dit weer een gevalletje RMA wordt (derde keer in een jaar). Gisteren de upgrade uitgevoerd, waarna een 'onbekende fout' (29) optrad. Altijd leuk, onbekende fouten, want dan weet ik het ook niet meer. Sindsdien is 'ie nagenoeg dood als een pier. In iTunes meldt hij dat de iPhone hersteld moet worden, maar daarna volgt dezelfde foutmelding.

Sindsdien vele uren gespendeerd om er weer leven in te krijgen, waaronder het volgende:
  • Resetten
  • DFU-modus
  • Andere computer met nieuwe iTunes (pc)
  • Poging om oude 3.1.3 firmware weer te installeren (fout: mag niet)
  • Lege firmware (fabrieksinstellingen) via SHIFT-Herstel

Niets heeft gewerkt. De melding blijft hetzelfde... Iemand nog suggesties? Anders gaat 'ie vandaag weer naar Phoneshop en vervolgens mogelijk weer 11 weken richting Italië. Ik zou bijna Android overwegen...

P.S. Ik gebruik een Mac (heb ook een pc) en heb geen jailbreak toegepast...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-06-10, 14:36
Inksmar Inksmar is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik heb precies hetzelfde probleem (fout 29), en heb ook alles geprobeerd wat hierboven staat, alleen heb ik hem wel uit de herstelmodus kunnen met behulp van iRecovery http://www.ihackintosh.com/2009/07/irecovery-iphone-recovery-mode-loop-restart/

alleen nu crasht de software om de 5 minuten, ( maar je hebt software 4.0 en je kan alles doen.. maar crasht elke keer dus niet zo handig, ook als hij in standby gaat....) dus dat is niet echt een oplossing.

zou graag een echte oplossing willen weten, misschien update van irecovery of een patch voor 4.0 ..
  #3  
Oud 22-06-10, 15:46
Jeroen74 Jeroen74 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Thx voor je reactie!

Heb je een referentie (naar een site oid) wat je zoal gedaan hebt met iRecovery. Ik heb er ook naar gekeken, maar loop steeds vast op de procedures.

B.v. ik lees nu Recover iPhone 3GS from Apple Logo or Recovery Mode loop | iPhone 3G S maar dan hebben ze het ineens over Showallfiles waar eerder naar verwezen is (maar ik zie die verwijzing niet).

Zelfs een crashende iPhone zou ik momenteel 'blij' mee zijn. Hij doet nu echt niets...
  #4  
Oud 22-06-10, 15:53
casiej's schermafbeelding
casiej casiej is offline
• iOS 6.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Westland
Berichten: 91
Standaard

probeer eens het progamma ireb, en dan op je konpje fix recoverij loop
  #5  
Oud 22-06-10, 15:54
Inksmar Inksmar is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik heb hem recovered op windows XP, ik raad je aan het NIET op vista te gebruiken want dan kan het naar worden ( programma dat je nodig hebt sluit toetsenbord af , system restore.. kost te veel tijd), op irecovery site staat idd niet zoveel maar ik heb het van deze site https://forum.iculture.nl/f28/i...9-updaten.html (onderaan staat een precieze uitleg hoe je het moet aanpakken.)

Laatst gewijzigd door Inksmar; 22-06-10 om 16:03.
  #6  
Oud 22-06-10, 16:21
Jeroen74 Jeroen74 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Het is een wonder! Ik heb de procedure nu compleet kunnen doorlopen (op de Mac) en er lijkt weer leven in te komen. OS 4 stond er gewoon keurig op en ik ben nu bezig met het terugzetten van een reservekopie. Maar zoals jij ook al schetste is hij nu zeer onstabiel en reset 'ie om de zoveel minuten. De eerste poging voor een reservekopie is dus mislukt. Echt bruikbaar is 'ie dus niet...
  #7  
Oud 22-06-10, 16:54
Inksmar Inksmar is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 3
Standaard

ik heb hem nu voor de vierde keer in herstelmodus gedaan en hersteld via irecovery, op de site staat zelf dat het na een paar keer mischien niet lukt en dat je het gewoon opnieuw moet doen, maaar hij gaat weer uit dus het zit me niet echt mee... ik ga nu proberen software downgrade te doen. maar ik weet niet waar ik 3.1.3 kan downloade ,iemand?
  #8  
Oud 22-06-10, 17:06
Jeroen74 Jeroen74 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Alle firmwares staan hier ergens op iPhoneclub (bij wiki geloof ik, maar ik kan het nu even niet vinden). Maar die procedure heb ik ook al doorlopen (alt indrukken, firmware selecteren en updaten), maar er kwam een foutmelding dat dit niet toegestaan was. Het schijnt dat je sinds 3.1 niet meer terug kunt naar oudere firmwares (wat belachelijk is als dit klopt).

Wellicht dat het op illegale wijze (jailbreak enzo) wel kan, maar dat doe ik met een reparatie in het verschiet liever niet...
  #9  
Oud 27-06-10, 14:06
Fish's schermafbeelding
Fish Fish is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem. Krijg het zelf niet voor elkaar om op te lossen... weet iemand een bedrijfje of zo die dit voor mij kan oplossen?

Gjalt@gjalts.nl
  #10  
Oud 28-06-10, 10:11
Maritska Maritska is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 1
Standaard

Na een heel weekend klooien met mijn net nieuwe iPhone is het me gelukt om hem uit de herstelmodus te krijgen. Foutmelding 1604 en 2002 gezien.
Al het bovengenoemde was hier ook al geprobeerd. Op de computer van mijn man werkte het ook niet. USB wisselen werkte ook niet. Itunes opnieuw installeren ook niet.
Uiteindelijke heb ik op de laptop van de kinderen (vista) itunes geinstalleerd. Daar mijn iPhone 3GS 16 mb die in de herstelmodus stond aangesloten. Toen herstellen en wonder boven wonder kreeg ik toen een (firmware) schone installatie. Alle gegevens wel kwijt natuurlijk.
Daarna mijn iPhone aan mijn eigen computer gekoppeld waarbij deze hem nu wel weer herkende en kon de reservekopie nu wel terugzetten. Nu doet hij alles weer en alles zit er weer op.
  #11  
Oud 28-06-10, 22:34
Elsemarieke Elsemarieke is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 85
Standaard

Dank Maritsta voor de tip, die helaas bij mee niet werkte. Ik krijg nog steeds die foutmelding 2002 op mijn scherm. Het enige voordeel nu op mijn laptop ipv standaard op de pc is dat hij wel een deel kon herstellen.
Wat een toestand zeg, wat nu?
Moet ik TMobile bellen of naar de shop......hellup wat nu?
Dit is toch een Apple Iphone fout en niet die van ons?
Tis mijn zakelijke telefoon en ben best wel onthand.

Groetjes
Else
  #12  
Oud 28-06-10, 23:11
Jeroen74 Jeroen74 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem; gebruik 'm ook zakelijk. Simlockvrij gekocht, dus hij is nu richting Italië voor reparatie... Het is absoluut een (slordige!) fout van Apple. Helaas stikt het hier niet van de Apple stores zoals in de VS en UK. Dan maak je gewoon een afspraak en als 'ie echt niet deugt krijg je meteen een nieuwe. In jouw geval moet je bij T-Mobiel aankloppen vrees ik.

Dit staat trouwens vandaag op iPC: Vervangende batterij iPhone 3GS leidt tot update-problemen - iPhone - iPhoneclub.nl
Klinkt als mijn probleem, maar ik gebruik gewoon de originele Apple batterij...
  #13  
Oud 28-06-10, 23:18
Elsemarieke Elsemarieke is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 85
Standaard foutmelding

heb inmiddels een andere usb poort gekozen en ja hoor er kan hersteld worden. nu zit iphone weer op pc en alles wordt teruggezet
waarschijnlijk heb ik dus weer een werkende iphone....
wordt vervolgd
  #14  
Oud 12-08-10, 15:27
Elsemarieke Elsemarieke is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 85
Standaard foutmelding na software 4.02 installeren

heb getracht met mn laptop mijn iphone aan de praat te krijgen

mijn iphone is nu volledig naar de knoppen en moet ter reparatie aangeboden worden, die ben ik dus lang kwijt!!
  #15  
Oud 12-08-10, 17:28
serapim serapim is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: woerden
Berichten: 237
Standaard

je kan ook met tinyumbrella de iphone uit recovery halen....
zit ook een knop in om hem uit recovery te halen
  #16  
Oud 12-08-10, 17:33
Elsemarieke Elsemarieke is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 85
Standaard

ik heb dat met google gevondne maar ik vind het eng
en heb geen jailbreack nodig toch?
maar zou hem wel graag werkend krijgen

Laatst gewijzigd door Elsemarieke; 12-08-10 om 17:36.
  #17  
Oud 12-08-10, 18:20
Elsemarieke Elsemarieke is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 85
Standaard

wie helpt mij zometeen hij wordt zo door omruilservice opgehaald maar wil mn iphone niet kwijt?
  #18  
Oud 12-08-10, 19:15
serapim serapim is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: woerden
Berichten: 237
Standaard

hij zit toch in recoverymode toch
dus connect to itunes scherm
gebruik tinyumbrella
-start applicatie op en ergens zie je staan "kick device out off recovery"
druk daar op en met wat geluk doet hij het dan

welke error had je in itunes gekregen dat wil ik ook weten

Laatst gewijzigd door serapim; 12-08-10 om 19:16. Reden: typefout
  #19  
Oud 12-08-10, 19:17
Elsemarieke Elsemarieke is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 85
Standaard

in itunes kreeg ik de melding dat ik een simkaart zonder pin code moest plaatsen

op de iphone gaf hij de melding usbkabel aansluiten op itunes met cd erachter
  #20  
Oud 12-08-10, 19:20
Elsemarieke Elsemarieke is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 85
Standaard

waar vind ik de juiste download van die tinyumbrella?
Reageren

Labels
dfu, firmware, herstelmodus, ios 4



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3GS komt niet uit DFU/recovery robijnv Jailbreak 0 20-01-11 20:28
iPhone: Upgrade iphone 3gs van 3.1.3 naar IOS 4.0 4.1 4.2? dcserverslut Jailbreak 0 06-12-10 18:23
Iphone 3G komt niet meer uit standby olafweller iPhone algemeen 1 09-11-10 16:25
findme iphone 3gs werkt niet meer na IOS 4 roypaint iPhone algemeen 0 08-07-10 13:09
iPhone komt niet meer uit 'Herstel Vereist' Daan. iPhone algemeen 5 10-12-09 08:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:49.