iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Problemen met iOS4 Multitasking (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/62271-problemen-ios4-multitasking.html)

ruud2000 22-06-10 15:25

Problemen met iOS4 Multitasking
 
Hallo,
Excuses als ik een dome vraag stel, maar het is dan ook m’n eerste in dit forum.
Ik heb een iPhone 3GS met iOS4.
Als ik van multitasking gebruik maakt, en druk dubbel op de Home knop gaat mijn spel (even als voorbeeld) niet verder waar het gebleven was, maar start gewoon opnieuw op. Ik heb bv. Google Earth open, start sms, en als ik daarna terug naar Google Earth ga, dan start Google Earth gewoon opnieuw op. Ik dacht juist van Multitasking dat je verder gaat waar je was gebleven.
Ik zou vast wat verkeerd doen, maar geen idee wat?
Gr,
Ruud2000

Bomans 22-06-10 15:28

Niet alle apps zijn al voorzien van de nodige aanpassingen voor multitasking.

ruud2000 22-06-10 15:35

Je hebt volgens mij inderdaad gelijk. Alleen de iPhone apps zelf lijken te werken. Jammer, dan is het toch niet zo super als ik had gedacht.

Benn 22-06-10 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ruud2000 (Bericht 471125)
Je hebt volgens mij inderdaad gelijk. Alleen de iPhone apps zelf lijken te werken. Jammer, dan is het toch niet zo super als ik had gedacht.

Het word wel super als alle apps hun updates komen ;)
waarin ze werken met multitasking, dan gaat je app(vb: google earth)niet afsluiten als je naar een andere app overschakelt

Pietje Bell 22-06-10 16:03

kan iemand mij vertellen waar het staat
hoe multitasking werkt
standaard 3gs 32gb

GekkeHenkie 22-06-10 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bell (Bericht 471207)
kan iemand mij vertellen waar het staat
hoe multitasking werkt
standaard 3gs 32gb

Let me google that for you

Pietje Bell 22-06-10 16:40

ja oke
maar ik bedoel waar staat hoe het werkt
of moet ik eerst die knoppen downloaden
in apps

masterlu70 22-06-10 19:18

vanmiddag IOS4 gedownload en geinstalleerd. Ik dacht VET multitasking!! kan ik met "zoals men zegt"skype en msn continu online blijven terwijl ik andere apps gebruik. maar helaas... elke keer als ik wissel in me multitask en dan weer terug schakel is hij afgemeld en moet ik opnieuw aanmelden... wat heb je dan aan multitasking??? btw ik heb een 3GS

ppl 22-06-10 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bell (Bericht 471302)
ja oke
maar ik bedoel waar staat hoe het werkt
of moet ik eerst die knoppen downloaden
in apps

Je moet gewoon zorgen dat je een iPhone 3GS of de nog uit te komen iPhone 4 hebt (of een vergelijkbare iPod Touch natuurlijk) waarop iOS 4 draait. Zoals gezegd activeer je de applicatie wisselaar door te dubbeklikken op de home knop (dat grote ding in het midden onder het scherm). Door naar links en rechts te vegen kun je door de lijst met applicaties bladeren. Wil je er eentje activeren dan klik je er op. Meer hoef je als gebruiker niet te weten, de rest is over aan de ontwikkelaars :) Speel zelf ook eens wat met het ding door her en der te klikken, wat te slepen, etc. dan kom je er vanzelf wel achter wat dingen wel/niet doen.

Pietje Bell 22-06-10 23:18

dat proberen durf ik niet goed het is nl mijn lifeline en moet altijd 24 uur pd
aanstaan en 100% werken (geen grapje hoor)
daarom ook geen jailbreak
dat dubbelklikken is gelukt er is iets rechtsboven bij de klok bij komen testaan
maar hoe kan ik mappen maken

Thundermies 22-06-10 23:45

Ja dat zou ik ook wel eens willen weten hou moet je mappen maken

ppl 23-06-10 00:17

Dat proberen maakt niks stuk, het gaat meer om het navigeren op de iPhone, het openen van dingen, etc. Als je dingen wilt gaan wijzigen of verwijderen dan moet je daar expliciet toestemming voor geven, je kunt daardoor niet zomaar met 1 druk op de knop iets verwijderen. Als je verder je data synchroniseert met je computer of met iets als MobileMe, Exchange, Gmail, etc. dan hoef je ook niet bang te zijn voor dataverlies omdat je het via die synchronisatie wel weer terug kunt halen. Nogmaals, bij een beetje rond drukken in het OS heb je dat echter allemaal niet nodig.

Mappen maken is heel eenvoudig: je moet 2 icoontjes op elkaar plaatsen, hierna maakt hij er een map van. Icoontjes aan de map toevoegen doe je op dezelfde wijze: op de map slepen. Icoontjes eruit halen is omgekeerd: je sleept ze uit de map naar de lege ruimte er boven. Ik neem aan dat je weet hoe je de iconen op je homescreen kunt verplaatsen (je vinger op een icoon houden totdat alles begint te wiebelen, daarna je vinger op het betreffende icoon houden en dan slepen naar waar je 'm hebben wilt).

Kijk vooral ook eens naar de filmpjes op de site van Apple, daar wordt het vaak al gedemonstreerd. Een ander handige start voor iOS 4 is een artikel van de frontpage hier: iOS 4: alle nieuwe functies van iPhone, iPod touch en iPad OS uitgelegd - iPhone - iPhoneclub.nl Op YouTube zullen ongetwijfeld ook genoeg van dat soort filmpjes staan.

@masterlu70: multitasking is iets wat twee-weg is. Het OS (iOS 4 in dit geval) moet het ondersteunen (wat het doet) en de applicatie moet het ondersteunen. Het venijn zit 'm in het laatste gedeelte. De ontwikkelaars moeten hun applicaties aanpassen zodat deze de multitasking mogelijkheden hebben. Je zult als gebruiker dus nog even moeten wachten totdat de betreffende applicatie volledig geschikt is gemaakt voor iOS 4 en het ook ondersteuning heeft voor multitasking. Tot die tijd zul je het helaas even zonder moeten doen.

Pietje Bell 24-06-10 20:25

ok maar die filmpjes zijn meestal engels en dat is ook een probleem gedeeltelijk
dat multitasking ben ik mee bezig maar lukt nog niet goed we gaan verder
alleen wat is dat kleine dingetje wat naast de klok is komen te staan??

OJa vergeten waar zit de knop voor beeldschermdraaien sinds de update naar 4 kan ik geen mail en sms meer in gedraaide in de breedte dus doen en ook foto's draaien niet meer mee

Dragon 24-06-10 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bell (Bericht 475218)

OJa vergeten waar zit de knop voor beeldschermdraaien sinds de update naar 4 kan ik geen mail en sms meer in gedraaide in de breedte dus doen en ook foto's draaien niet meer mee

Twee keer home knop en dan aan de linker kant, daar zit hij.

ppl 25-06-10 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bell (Bericht 475218)
ok maar die filmpjes zijn meestal engels en dat is ook een probleem gedeeltelijk
dat multitasking ben ik mee bezig maar lukt nog niet goed we gaan verder
alleen wat is dat kleine dingetje wat naast de klok is komen te staan??

Het gaat niet om wat ze vertellen maar om wat ze laten zien ;) Welk dingetje bedoel je eigenlijk? Volgens mij staat er niets naast de klok, eerder allemaal aan de kant waar het accu logo staat (rechtsboven).

Citaat:

OJa vergeten waar zit de knop voor beeldschermdraaien sinds de update naar 4 kan ik geen mail en sms meer in gedraaide in de breedte dus doen en ook foto's draaien niet meer mee
De rotatielock en de iPod controls hebben ze in hetzelfde menu gestopt als de meest recent gebruikte applicaties. Dat menu kun je bereiken door te dubbelklikken op de homeknop. Dit is echter helaas het multitasking verhaal wat alleen beschikbaar is op de 3GS en de nieuwe iPhone 4. Er zit geen rotatielock op de 3G, de iPod controls op de 3G zijn er echter nog wel, daar werkt de homeknop zoals hij dat in 3.1.3 ook deed. Beetje jammer dat ze het niet elders hebben geïmplementeerd.

Pietje Bell 25-06-10 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ppl (Bericht 475447)
Het gaat niet om wat ze vertellen maar om wat ze laten zien ;) Welk dingetje bedoel je eigenlijk? Volgens mij staat er niets naast de klok, eerder allemaal aan de kant waar het accu logo staat (rechtsboven).

ja dat bedoel ik wat betekent dat ding
ik weet het het is het slot voor beeld schermdraaien
ik ben even naar de link van hierboven wezen kijken nog
is nederlands ik ga eerst lezen nu
tof mannen voor de hulp zover
hier heb ik wat aan als ik het allemaal begrijp natuurlijk

Dragon 25-06-10 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ppl (Bericht 475447)
De rotatielock en de iPod controls hebben ze in hetzelfde menu gestopt als de meest recent gebruikte applicaties. Dat menu kun je bereiken door te dubbelklikken op de homeknop.

Dat zeg ik.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ppl (Bericht 475447)
Dit is echter helaas het multitasking verhaal wat alleen beschikbaar is op de 3GS en de nieuwe iPhone 4. Er zit geen rotatielock op de 3G, de iPod controls op de 3G zijn er echter nog wel, daar werkt de homeknop zoals hij dat in 3.1.3 ook deed. Beetje jammer dat ze het niet elders hebben geïmplementeerd.

Met een paar tweaks heb je ze ook op je 3G. Alleen ben ik er niet zo kapot van dat multitasken op een 3G. Wallpaper is wel OK.

ppl 25-06-10 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bell (Bericht 475478)
ja dat bedoel ik wat betekent dat ding
ik weet het het is het slot voor beeld schermdraaien

Ah, dat dingetje, die staat inderdaad naast de accu rechtsboven, niet naast het klokje. Volgens mij komen nu alle icoontjes ook naast de accu te staan (dus play icoontje, rotatieslot, bluetooth, etc.).

Mokka 27-06-10 09:35

Ik heb voor de update naar ios4 altijd proswitcher (cydia app) gebruikt en daar kan je wel mee multitasken dat alles op achtergrond blijft draaien! Ik gebruik zelf heel veel een radio app die ik op de achtergrond wil laten draaien. Helaas werkt met ios4 proswitcher niet meer en het multitasken van Apple is (nu nog) brak! Wachten tot alle apps zijn geupdated!

Trinity 27-06-10 10:42

Als ik dit allemaal zo lees wacht ik nog maar even totdat ik mijn iPhone 4 kan halen. :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:43.