iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone doet raar op carkit Parrot MKI 9200 na update IOS 4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/62287-iphone-doet-raar-op-carkit-parrot-mki-9200-na-update-ios-4-a.html)

ferrykok 22-06-10 16:13

Iphone doet raar op carkit Parrot MKI 9200 na update IOS 4
 
Heb gister de nieuwe software IOS 4 op mijn iphone 3gs geinstalleerd.
Vandaag wilde ik hem aan mijn carkit Parrot MKI 9200 hangen om muziek af te spelen, en nu doet hij het niet meer. Iemand een idee wat het kan wezen?

KC! 22-06-10 21:32

Hier hetzelfde met iPhone 3G met IOS 4 en een carkit Parrot CK3100. Het geluid kraakt tijdens kiezen van een nummer en na het gesprek blijft de iPhone continue verbinding maken met de carkit alsof hij een nummer kiest. Ik heb geen idee wat het is. Iemand die dit herkent of nog beter een oplossing heeft.

kansasgutz 22-06-10 23:57

ik heb ook hetzelfde probleem voor met mijn mki 9200, ik heb vandaag een mail gestuurd naar parrot om het probleem te melden, het probleem ligt hem waarschijnlijk dat ze de firmware zullen moeten aanpassen voor compatibel te zijn met iOS4.

Overlord 23-06-10 02:42

geweldig...apple brengt een update uit om problemen op te lossen en ineens zijn er honderdduizend keer meer problemen...

ze hebben duidelijk nog niet veel kaas van normen gegeten...

played 23-06-10 09:41

heb ook dit probleem met parrot mki9100 blijft hangen met afsplen muziek

wim19 25-06-10 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kansasgutz (Bericht 472410)
ik heb ook hetzelfde probleem voor met mijn mki 9200, ik heb vandaag een mail gestuurd naar parrot om het probleem te melden, het probleem ligt hem waarschijnlijk dat ze de firmware zullen moeten aanpassen voor compatibel te zijn met iOS4.


Ik heb dit inderdaad ook.

Al iets gehoord van Parrot ?

Steve Ballmer 25-06-10 12:06

Geen problemen met een 3G OS4 en een CK3100

tijntje 04-07-10 12:15

iOS4 en parrot mki 9100, zelfde probleem. hang ik de iphone aan de kabel dan gaat het fout: alles zit vast.

via bluetooth streaming gelukkig geen problemen.

ALK 04-07-10 20:49

Heb een 3G en een 9200 Parrot, mijn bleutooth verbinding valt steeds weg, heel vervelend... Iemand daar een oplossing voor?

patbro 05-07-10 07:48

Onlangs heb ik een actieve brodithouder voor mijn iphone gekocht om ook op te laden in de auto en (niet onbelangrijk) muziek af te spelen via de parrot.

Met os 3 kreeg ik wel eens (gek genoeg niet altijd) de melding dat de accessoire niet geschikt was voor de iphone en of ik de vluchtmodus wilde inschakelen. Na het cancellen van de melding en en nog 1 of 2 keer docken ging alles prima. Echter na de upgrade naar os 4 werd het probleem irritanter. De situatie is overigens zo dat ik direct na instappen de telefoon in de houder zette en vervolgens weg reed. De melding over de niet geschikte accessoire bleef zonder vluchtmodus 'optie'. De parrot raakte hier schijnbaar dermate door in de war dat hij niet meer terugschakelde naar de autoradio.

Hier mijn oplossing:
- eerst contact/motor aan en iphone nog niet connecten aan de parrot
- parrot en iphone eerst via bluetooth laten connecten, wacht een seconde of 10 (ik krijg nog wel eens een melding van parrot..)
- dan iphone in docking schuiven.

Op deze manier heb ik geen problemen meer. (vastlopende parrot of afspeel problemen). Wat ik wel vaag blijf vinden is dat na het docken de iphone direct muziek begint te spelen (vanaf laatste punt) met bijbehorend volume.

ButcherJF 05-07-10 19:03

Ik heb een Parrot MKi9200 i.c.m. een iPhone 3GS op iOS 4.0. Zelf een gesprek opzetten werkt perfect, maar een gesprek aannemen lukt tot nu toe niet. Sterker nog, zowel de carkit als de iPhone bevroren. Er was voor beide apparaten een harde reset nodig om ze weer werkend te krijgen. Ik heb bluetooth op de iPhone maar uitgezet....

eric181 23-07-10 22:06

ik heb een parrot mki9100 en helaas is ook mijn parrot volstrekt onbruikbaar door de update naar IOS 4.0.1
Als ik de telefoon aan de parrot hang laadt deze heel even op maar stop na een seconde of 10 met laden en wordt ook de verbinding met de parrot verbroken. Als ik de iPhone laat zitten herhaalt dit zich om de paar minuten.

Ik zou zeggen Apple & Parrot los dit op!

ShortyVCC 01-08-10 13:52

Met de 3GS werkte het bij mij wel redelijk goed... soms moest ik even de iPhone rebooten om het daarna wel correct te laten werken. Nou, sinds 30 juli de iPhone 4 en daar gaat het nu 9 van de 10 keer mis mee.

Op de site van Parrot hebben ze nu een bericht gezet dat ze asap de problemen samen met Apple willen oplossen.

eric181 02-08-10 21:28

kan dat bericht niet vinden, heb je een linkje?

schemert 08-08-10 08:44

Ik heb een viseoo carkit, en daar gaat het ook helemaal mis mee met Ios4

bluetooth volume is zo laag, dat ik de auto moet uitzetten om iets te horen over de carkit

Carlke 10-08-10 21:41

Hier zelfde probleem, gejailbreakte iphone 3gs OS 4.0.1. met parrot MKi9100.
Opladen doet em nog, maar als hij insteekt speelt de muziek 10 seconden en dan niks meer. Nadien herstart parrot soms terug, maar das dan ook alles.... Heb vandaag is meest recente update terug geinstalleerd, maar geen beterschap.
Hoop ook dat dit zo snel mogelijk opgelost is tegen dat we op vakantie vertrekken in september....

Hisense 18-08-10 14:16

Sinds drie dagen een parrot Mki9200, na aansluiten werkt alles perfect. Iphone 4 gepaired, alles komt netjes op het interface display te staan. Lekker muziekje luisteren via bluetooth en dan loopt hij vast. Een nummer van 3 minuten blijft gewoon na drie minuten doorspelen, 15 minuten later nog steeds... Stroom van de accu gehaald en bluetooth uitgeschakeled op iphone. Vervolgens + weer aangesloten op accu en nog een keer proberen. Voor de zekerheid nog een keer de nieuwste firmware erop gezet 1.6 geloof ik. Contact aan en uit is geen probleem, de carkit start netjes op.

Met goede hoop de iphone 4 aangesloten op de ipod aansluiting, muziek afspelen via de "ipod optie" en tegelijk opladen. 5 minuten later stopt de telefoon met opladen en bevriest de carkit. Het nummer welke hij aan het afspelen was loopt gewoon door, wer langer als het nummer zelf is maar dan zonder geluid.....

Wederom accu + losgehaald om te resetten. Nu mijn iphone 3g aangesloten met firmware ergens in de 3.2.0 ofzo in iedergeval geen ios 4 en werkt het als een zonnetje.

Maarja iphone 4 wil ik natuurlijk gebruiken en niet de 3g.

Iemand dezelfde problemen of een tip.

ALK 18-08-10 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hisense (Bericht 535824)
Sinds drie dagen een parrot Mki9200, na aansluiten werkt alles perfect. Iphone 4 gepaired, alles komt netjes op het interface display te staan. Lekker muziekje luisteren via bluetooth en dan loopt hij vast. Een nummer van 3 minuten blijft gewoon na drie minuten doorspelen, 15 minuten later nog steeds... Stroom van de accu gehaald en bluetooth uitgeschakeled op iphone. Vervolgens + weer aangesloten op accu en nog een keer proberen. Voor de zekerheid nog een keer de nieuwste firmware erop gezet 1.6 geloof ik. Contact aan en uit is geen probleem, de carkit start netjes op.

Met goede hoop de iphone 4 aangesloten op de ipod aansluiting, muziek afspelen via de "ipod optie" en tegelijk opladen. 5 minuten later stopt de telefoon met opladen en bevriest de carkit. Het nummer welke hij aan het afspelen was loopt gewoon door, wer langer als het nummer zelf is maar dan zonder geluid.....

Wederom accu + losgehaald om te resetten. Nu mijn iphone 3g aangesloten met firmware ergens in de 3.2.0 ofzo in iedergeval geen ios 4 en werkt het als een zonnetje.

Maarja iphone 4 wil ik natuurlijk gebruiken en niet de 3g.

Iemand dezelfde problemen of een tip.

Bij mijn 3G (3.1.3) laadt hij alleen op als ik verbonden ben via BT, anders stopt 'ie na 30 seconden ofzo. Verder valt het signaal vaak weg ineens, mar komt het wel makkelijk weer terug. Tip die ik je wel kan geven is om niet elke keer je accu los te halen, maar gewoon even te kijken weke zekering je moet hebben; is een stuk makkelijker...:)

Leo_pard 25-08-10 20:32

mogelijke oplossing Parrot/iOS4
 
Ik had het probleem ook dat ik geen muziek meer kon afspelen via de datakabel. Via bluetooth audio werkte nog wel.
Ik heb een iPhone 3GS met iOS4.0.1 jailbreak en een Parrot MKi9100.
Na NoAccessorySplash geinstalleerd te hebben doet mijn iPhone het nu al weer een paar dagen zonder problemen.
Dus mogelijk dat dit een oplossing is tot Apple en Parrot dit hebben opgelost.

Entho007 04-09-10 09:02

iPhone 4 - ios 4.02 - MKi9200 identieke problemen. Waardeloos, zit weinig anders op dan op 4.1 te wachten. Hopen dat dit het probleem oplost. Anders update Parrot, maar draai al 1.6 Duimen maar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:31.