iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Welke van deze 3 opties is de beste manier om mijn Google Calendar te synchroniseren? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/62315-welke-deze-3-opties-de-beste-manier-om-mijn-google-calendar-synchroniseren.html)

ErickJacobs 22-06-10 18:34

Welke van deze 3 opties is de beste optie om mijn Google Calendar te synchroniseren?
 
Welke van deze 3 opties is de beste optie om mijn Google Calendar te synchroniseren met mijn iPhone agenda?

1. iOS 4
Onder instellingen "Mail, Contacten, Agenda" kan je nu rechtstreeks synchroniseren met Google Calendar.

2. Mobile Me + BusySync
Desktop: Google Calendar synchroniseren met iCal via BusySync.
iCal synchroniseren met iPhone agenda via Mobile Me.

3. Google Sync
Google account installeren als exchange account.

Operafreak 22-06-10 20:11

Alle 3 hebben zo hun voor- en nadelen... Ikzelf heb de beste ervaring met Google Sync. Heb ook Exchange in gebruik gehad, maar de synchronisatie daarmee liep nooit echt soepel. Kon niet goed omgaan met m'n rits labels... Na de update naar 4.0 was Exchange helemaal van de rel. Ik heb 'm eraf gemieterd en alles ingesteld via Google Mail en mijn contacten in iTunes gekoppeld met mijn Gmail-contacten.. Geen problemen meer. Hetzelfde geldt voor iCal en Contacts op m'n iMac.. Rondom synchroon...

ppl 22-06-10 20:16

Als je maar 1 agenda hebt dan is de standaard manier (dat is nr 1) voldoende aangezien je hiermee maar 1 agenda kunt synchroniseren. Heb je meerdere agenda's dan is nr 1 geen optie en zit je aan nr 3 vast. Nummer 2 geeft nogal wat problemen omdat de systemen onderling niet goed met elkaar compatible zijn. MobileMe is ook een goed alternatief voor de Google spullen maar kost geld. Synchronisatie gaat prima.

Als je voor optie 3 gaat moet je de handleiding bij Google goed lezen hoe je het werkend kunt krijgen met meerdere agenda's (maximaal 25 stuks!). Het komt er ongeveer op neer dat je eerst een Exchange account toevoegt en nadien naar m.google.com/sync moet gaan, daar de taal op English (US) moet zetten, inloggen en daarna even de agenda's selecteren die je gesynct wil hebben (vergeet daarna niet uit te loggen). De stappen na de aanmaak van een Exchange account zijn cruciaal omdat je daar vertelt dat ie meerdere agenda's moet syncen en ook welke dat zouden moeten zijn.

ErickJacobs 24-06-10 23:19

@Operafreak

Google Sync ziet er erg goed uit! Ik heb alleen 3 vragen naar jouw ervaringen met Google Sync:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak (Bericht 471750)
Ikzelf heb de beste ervaring met Google Sync. Heb ook Exchange in gebruik gehad, maar de synchronisatie daarmee liep nooit echt soepel. Kon niet goed omgaan met m'n rits labels...

1. Google Sync moet je toch opzetten als een Exchange account?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak (Bericht 471750)
..mijn contacten in iTunes gekoppeld met mijn Gmail-contacten.. Geen problemen meer. Hetzelfde geldt voor iCal en Contacts op m'n iMac.. Rondom synchroon...

2. Heb jij geen last van dat de Google contacten voornamen en achternamen samenvoegt tot "naam"?

3. Klopt het wanneer één evenement in Google Calendar meerdere herinneringen heeft er via Google Sync naar de iPhone maar één herinnering wordt gesynchroniseerd?

ErickJacobs 24-06-10 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ppl (Bericht 471764)
Als je maar 1 agenda hebt dan is de standaard manier (dat is nr 1) voldoende aangezien je hiermee maar 1 agenda kunt synchroniseren. Heb je meerdere agenda's dan is nr 1 geen optie en zit je aan nr 3 vast. Nummer 2 geeft nogal wat problemen omdat de systemen onderling niet goed met elkaar compatible zijn. MobileMe is ook een goed alternatief voor de Google spullen maar kost geld. Synchronisatie gaat prima.

Als je voor optie 3 gaat moet je de handleiding bij Google goed lezen hoe je het werkend kunt krijgen met meerdere agenda's (maximaal 25 stuks!). Het komt er ongeveer op neer dat je eerst een Exchange account toevoegt en nadien naar m.google.com/sync moet gaan, daar de taal op English (US) moet zetten, inloggen en daarna even de agenda's selecteren die je gesynct wil hebben (vergeet daarna niet uit te loggen). De stappen na de aanmaak van een Exchange account zijn cruciaal omdat je daar vertelt dat ie meerdere agenda's moet syncen en ook welke dat zouden moeten zijn.

@ppl

Dank voor jouw tips + uitleg!

ppl 25-06-10 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ErickJacobs (Bericht 475395)
@Operafreak

Google Sync ziet er erg goed uit! Ik heb alleen 3 vragen naar jouw ervaringen met Google Sync:

1. Google Sync moet je toch opzetten als een Exchange account?

Yep want Google Sync is een mooi naampje van Google voor iets wat eigenlijk niets meer is dan Exchange ActiveSync (EAS).

Citaat:

2. Heb jij geen last van dat de Google contacten voornamen en achternamen samenvoegt tot "naam"?
Ik gebruik alleen de imap mail van Google, heb alleen als test voor mail en agenda mijn Google account als Exchange account toegevoegd. Meteen mijn Exchange account van werk erbij gedaan, wilde eens zien hoe dat met meer dan 1 Exchange account gaat (erg mooi btw, alles netjes gescheiden). Ik heb elders wel gelezen dat diverse mensen die met diverse dingen synchroniseren nogal wat problemen hebben met de contacts van Google waaronder het omdraaien van voornaam/achternaam omdat Google het weer op een andere manier moet doen. Ben bang dat je daar weinig aan kunt doen, klinkt meer als iets wat Google moet oplossen.

Citaat:

3. Klopt het wanneer één evenement in Google Calendar meerdere herinneringen heeft er via Google Sync naar de iPhone maar één herinnering wordt gesynchroniseerd?
Geen idee, ik kan me niet meer herinneren of ik dat getest heb. Ik vond de synchronisatie wel wat aan de trage kant, volgens mij zit er soms tot 10 minuten vertraging in. Er staat mij echter wel wat van bij dat evenementen die zich herhalen en evenementen met meerdere herinneringen nog wel eens voor wat problemen kunnen zorgen. Is wel leuk om dat even te testen :)

Operafreak 25-06-10 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ErickJacobs (Bericht 475395)
@Operafreak

Google Sync ziet er erg goed uit! Ik heb alleen 3 vragen naar jouw ervaringen met Google Sync:



1. Google Sync moet je toch opzetten als een Exchange account?



2. Heb jij geen last van dat de Google contacten voornamen en achternamen samenvoegt tot "naam"?

3. Klopt het wanneer één evenement in Google Calendar meerdere herinneringen heeft er via Google Sync naar de iPhone maar één herinnering wordt gesynchroniseerd?

@1. Géén idee - ik heb in de iPhone gewoon de optie Google Mail gekozen, als dat een andere vorm van Exchange is - so be it.. het werkt in ieder geval naar mijn zin...

@2. Ja, dat gebeurt inderdaad. Ik grijp echter in door in de iPhone een 'tweede naam' veld toe te voegen. Daarna sorteert de iPhone zoals ik dat wil. Is ff bewerkelijk, maar daarna geen problemen meer.

@3. Zou kunnen, ik heb daar géén ervaring mee. Vind één herinnering meer dan voldoende..

ppl 25-06-10 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak (Bericht 475567)
@1. Géén idee - ik heb in de iPhone gewoon de optie Google Mail gekozen, als dat een andere vorm van Exchange is - so be it.. het werkt in ieder geval naar mijn zin...

Dat is in ieder geval geen Exchange, ik weet alleen niet zeker of ze het nou ook al IMAP hebben gemaakt of het nog bij POP3 hebben gelaten weet ik niet zeker meer.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.