iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   contact gegevens kwijt (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/62359-contact-gegevens-kwijt.html)

marlly 22-06-10 22:25

contact gegevens kwijt
 
hi wie kan mij helpen met mijn contact gegevens
na het update van mijn iphone naar ios4 was ik al mijn contact gegevens kwijt ook mijn sms berichten en andere data's
ik heb nog geprobeerd met een backup het terug te zetten maar dat hielp niet

nu zag ik wel op mijn pc een itunes database bestand staan van 2 dagen terug ik vermoed dat al mijn gegevens daar in staan wie weet hoe ik zo bestand terug kan zetten op mijn iphone

Gr.marlly

2010MM 25-06-10 22:53

Help 2
 
Hier nog iemand die met hetzelfde probleem kampt.

dwergmonster 25-06-10 23:30

hai,
Ik heb hem net ook ge update en ben ook al mijn gegevens kwijt.smsjes en contacten.

Groetjes Saskia

I-Patrick 19-07-10 14:43

Bij mij hetzelfde probleem.
Ik dacht afgelopen weekend laat ik mijn telefoon eens aansluiten op de computer om deze te updaten.
Gelijk opende I-Tunes en kreeg ik de melding dat er nieuwe software is voor de Iphone, dus ik heb geklikt op downloaden en installeren.
Ik kreeg nog de melding dat dit een uur of langer ging duren maar dit vond ik op zich geen probleem, ik kan best een uur of 2 zonder telefoon;)

Ik heb gekozen voor de optie om de Iphone te configureren zoals deze was(je kunt hem ook als nieuwe Iphone instellen alleen snap ik daar het nut niet van).
Na een uur of 2 kwam ik terug bij de computer en tot mijn schrik zag ik dat er op de Iphone stond dat deze nog geactiveerd moet worden, je weet wel hetzelfde dat je krijgt als je een nieuwe Iphone aanschaft.

Ik in I-Tunes kijken en daar stond de optie om de reservekopie terug te zetten.
Gelukkig dacht ik, niets aan de hand alleen weer een uurtje ongeveer wachten en alles is weer terug.

Na een uur kwam ik weer terug bij de computer, deze was klaar dus ik netjes in I-Tunes de Iphone verwijderen.
De Iphone heb ik van het dockingstation verwijderd om te kijken hoe de nieuwe software eruit ziet.
Achtergrond was een andere dan ik had ingesteld.
Ik zag al wel dat mijn programma's weer terug waren, al stonden deze allemaal op een andere plaats, op zich niet erg die zet je gemakkelijk weer terug.
Vervolgens wou ik iemand gaan bellen dus open ik de telefoon, contacten: helemaal leeg.
Vervolgens kijk ik in mijn sms berichten, wederom alleen een leeg scherm.
E-mailprogramma hetzelfde verhaal, ik kreeg gelijk een scherm waar ik kan kiezen welke e-mail service ik wil gebruiken.
Notities is ook helemaal leeg en mijn agenda.... je raadt het al helemaal niets meer opgeslagen.

Het enige wat dus terug gezet is zijn alle programma's, muziek, foto's en mijn beltonen.
Voor mij eigenlijk alles wat ik zelf ook wel terug had kunnen zetten, alles wat belangrijk is in een telefoon is nu weg.

Ik heb zelf verder nog maar niets geprobeerd omdat ik bang ben dat ik het nog erger maak dan het is want wie weet staan de gegevens nog ergens.
Als ik tijd heb zal ik contact opnemen met Apple om te vragen hoe ik mijn gegevens weer terug kan krijgen.

Als iemand anders met ditzelfde probleem al een werkende oplossing heeft hoor ik, en als ik dat zo lees nog meer mensen, dit graag.

Groetjes Patrick

I-Patrick 22-07-10 15:55

Gisteren ben ik bij de Apple store geweest waar ze mij als enige advies hebben kunnen geven om opnieuw de reservekopie terug te zetten.
Dit doe je door in I-Tunes te klikken op je I-Phone, vervolgens op herstellen.
Hier kun je dan kiezen om de reserverkopie terug te zetten.

Nu maar hopen dat het fout is gegaan bij het terugzetten van de reservekopie en niet bij het maken daarvan.

Als het gelukt is zal ik dat hier weer posten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:05.