iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tethering iOS4 werkt niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/62393-tethering-ios4-werkt-niet-meer.html)

daaf85 23-06-10 01:46

Tethering iOS4 werkt niet meer
 
Nadat ik iOS4 geinstalleerd had was de tethering functie te zien onder Netwerk (algemeen). Daar kon ik kiezen voor via Wi-Fi of via USB (kabel).
Het leek toen dat er verbinding gemaakt ging worden, vervolgens is die optie verdwenen onder 'netwerk'.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Alvast bedankt!

cyber2001 23-06-10 02:27

Een hele goede vraag. Dit was mij ook al opgevallen. Wel staan bij mij alle instellingen correct ingevuld.

QQleQ 23-06-10 03:46

Was bij mij ook het geval. Aansluiten op de laptop en de tethering functie verdween. :(
Had gehoopt dat de jailbreak het zou behouden, maar nee.

mbuis 23-06-10 11:18

Dit is bij mij ook het geval... :-(

nl1010 23-06-10 12:42

Heb nog steeds 3.1.2 op mijn 3G staan, wil wel naar 4.0 maar dan moet tethering wel werken.
Heeft iemand al getest met het profielimport van site help.BenM.at | BENM.AT ?
Of dit ook nog op 4.0 werkt ?
Ben erg benieuwd.

Bedankt voor jullie input.

mbuis 23-06-10 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nl1010 (Bericht 472971)
Heb nog steeds 3.1.2 op mijn 3G staan, wil wel naar 4.0 maar dan moet tethering wel werken.
Heeft iemand al getest met het profielimport van site help.BenM.at | BENM.AT ?
Of dit ook nog op 4.0 werkt ?
Ben erg benieuwd.

Bedankt voor jullie input.


Ja, dat heb ik geprobeerd. Ik kan op iOS4 het profile bestandje wat gegenereerd wordt op die site niet importeren.
Het lijkt erop dat iOS4 anders reageert / omgaat met de .profile bestanden. :-S

Blaatt 23-06-10 12:53

Ik probeer die tethering support er via help.benm.at in te krijgen, maar verder dan de tekst "ConfigurationProfile 8kb" komt ik niet? Ik heb niet het idee dat ie dit ook daadwerkelijk heeft gedownload op de iphone. Klopt dit? Of doe ik iets verkeerd?

Er verschijnt ook geen optie waar ik opeens tethering aan en uit kan zetten en ik zit met een T-mobile iphone 3GS ios4 zonder jailbreak.

nl1010 23-06-10 13:00

mmmmm.... ik denk dat we inderdaad nog even moeten wachten op support van iOS4 tethering.
Ik hoop alleen dat er snel een oplossing gevonden wordt....
Iedereen doet zijn best, da's in ieder geval erg mooi !!
ff wachten dus...

harleyking 26-06-10 01:38

Bij mij gebeurde precies hetzelfde, na installatie had ik optie erbij staan en na aansluiten op de pc verdwenen en niet meer teruggekomen. Wel een tmobile profiel van benm.at geinstalleerd maar dat hielp ook niet.
Ook deze heb ik geprobeerd: [FONT=Arial]http://www.unlockit.co.nz[/FONT]
Hielp ook niet.

timmersr 26-06-10 16:44

Hier ook, optie was aanwezig, na installatie iTunes en koppelen aan PC, was de optie weer verdwenen.

puccini 01-07-10 14:09

Tethering met KPN/Mac OSX/IOS4 werkt zowel met BT als met USB, er zit een kleine bug in macosX (10.6.4), je moet even Itunes inschakelen wil je kunnen tetheren met USB.
M.a.w. het werkt geweldig.!

Blaatt 01-07-10 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puccini (Bericht 480472)
Tethering met KPN/Mac OSX/IOS4 werkt zowel met BT als met USB, er zit een kleine bug in macosX (10.6.4), je moet even Itunes inschakelen wil je kunnen tetheren met USB.
M.a.w. het werkt geweldig.!

Hoe heb je die tethering optie in IOS 4 te voorschijn gekregen dan?

Punt is denk ik niet zo zeer dat de instellingen van een provider niet werken, maar eerder dat de hele optie om tethering aan/uit te zetten niet beschikbaar is.

harleyking 01-07-10 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blaatt (Bericht 480492)
Punt is denk ik niet zo zeer dat de instellingen van een provider niet werken, maar eerder dat de hele optie om tethering aan/uit te zetten niet beschikbaar is.

Yep dat is ieders probleem.

Zou super zijn als die optie er weer is. Dat in combinatie met ontbreken van multitasking was voor mij de reden om te jailbreaken. Dus zodra die tether optie er is dan geen jailbreak meer voor mij. Alhoewel myWI wel een heel mooi programma'tje is.

puccini 01-07-10 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blaatt (Bericht 480492)
Hoe heb je die tethering optie in IOS 4 te voorschijn gekregen dan?

Punt is denk ik niet zo zeer dat de instellingen van een provider niet werken, maar eerder dat de hele optie om tethering aan/uit te zetten niet beschikbaar is.


Stond gewoon in instellingen > algemeen > netwerk > internet-tethering (scherm even scrollen misschien?).

Zijn het misschien allemaal klanten van T-Mobile waarbij die tethering opte niet te voorschijn komt?

harleyking 01-07-10 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puccini (Bericht 480526)
Zijn het misschien allemaal klanten van T-Mobile waarbij die tethering opte niet te voorschijn komt?

Vermoedelijk ja, ik ieder geval wel. Nu heb ik tmobile gevraagd mijn beide iphone's te unlocken(beiden ouder dan een jaar) dus zal het daarna eens opnieuw bekijken of dat helpt.

mbuis 05-07-10 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puccini (Bericht 480526)
Stond gewoon in instellingen > algemeen > netwerk > internet-tethering (scherm even scrollen misschien?).

Zijn het misschien allemaal klanten van T-Mobile waarbij die tethering opte niet te voorschijn komt?

Mijn iPhone 3GS 32G is "native" unlocked aangezien ik hem in Belgie heb gekocht. Voor de upgrade naar iOS 4 had ik deze optie gewoon beschikbaar. Ik heb er trouwens een Simkaartje van Vodafone in zitten... :-S

dolfke 05-07-10 20:22

bij mij werkt tethering onder iOS4 onmiddellijk, via bluetooth én usb ...
er verschijnt een mooie blauwe band bovenaan de iPhone.

Proximus, 3GS, helaas nog geen jailbreak ... ;-((

harleyking 05-07-10 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dolfke (Bericht 483154)
bij mij werkt tethering onder iOS4 onmiddellijk, via bluetooth én usb ...

En welke iphone ? welke provider ?

dolfke 06-07-10 14:09

iPhone 3gs
 
bij mij werkt tethering onder iOS4 onmiddellijk, via bluetooth én usb ...
er verschijnt een mooie blauwe band bovenaan de iPhone.

Proximus, 3GS, helaas nog geen jailbreak ... ;-((

mjay 11-07-10 13:39

Tetehring verschijnt bij mij ook niet, iPhone 3gs uit België IOS4 jailbreak met Vodafone abo.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:23.