//

Batterij snel leeg na update IOS4

Batterij snel leeg na update IOS4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na supersnel leeg gaan van de accu de volgende remedie (weet niet of alles geholpen heeft): accu volledig leeg laten gaan, daarna op de voeding ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 28-06-10, 20:56
jatto jatto is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Standaard Denk het gevonden te hebben

Na supersnel leeg gaan van de accu de volgende remedie (weet niet of alles geholpen heeft):
  1. accu volledig leeg laten gaan, daarna op de voeding tot 100% geladen
  2. Uitgezet: 3G, Wi-Fi, data roaming(heeft er weinig mee te maken) en push mail(nu een keer per uur).
Accu blijft nu stabiel, lijkt zelfs beter te zijn als eerst.
Heel verbazingwekkend.

Kortom het is met de juiste instellingen geen achteruitgang, eerder een verbetering.

Suc6
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #42  
Oud 29-06-10, 10:22
Bennie S Bennie S is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

Dat is geen verbetering hoor, met 3.1.3 had je hetzelfde resultaat als je alles uitzet.

Ik ben vannacht 70% kwijtgeraakt, niks draaiend op de achtergrond en enkel standby liggen. Zit dus iets niet goed in 4.0.
  #43  
Oud 29-06-10, 13:37
edgy edgy is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik raak 's nachts ook alles kwijt, heb al harde reset gedaan en ook herstellen al geprobeerd. Nu heb ik net een nieuwe van de fabriek gehad, dus ik twijfel er aan of mijn batterij niet van zichzelf al slecht was... Nu probeer ik apps te verwijderen. Zo hoorde ik dat evernote je batterij op at, en apps die niet os4 ready zijn ook je batterij op eet. Weet iemand apps te benoemen die batterij slurpen? Thnx
  #44  
Oud 30-06-10, 19:38
stevecoaster stevecoaster is offline
• iOS 4.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Antwerpene
Berichten: 6
Standaard

Hier van hetzelfde...1 week na de update begint de batterij gek te doen, bij mij staat alles 'af' 3G, bluetooth,push etc.....wat nu. Heb geen zin om een 'antenne' probleem Iphone 4 te kopen. HERSTEL knop dan maar? nog tips????
  #45  
Oud 30-06-10, 20:01
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevecoaster Bekijk bericht
Hier van hetzelfde...1 week na de update begint de batterij gek te doen, bij mij staat alles 'af' 3G, bluetooth,push etc.....wat nu. Heb geen zin om een 'antenne' probleem Iphone 4 te kopen. HERSTEL knop dan maar? nog tips????
Helemaal leeg laten lopen en dan een nacht aan je Mac hangen. Heeft bij mij geholpen.
  #46  
Oud 01-07-10, 08:16
maceddy maceddy is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Hoge Noorden
Berichten: 82
Standaard

Zelfde probleem hier.. Met OS3 was het al niet lekker, dat kostte 40% per nacht ongeveer.. Nu was het ding gisteravond opgeladen (100%) en vanmorgen gewoon uit dus leeg... Maar nu ik dit lees kan het dus aan OS4 liggen??

Dan wacht ik nog even met wegbrengen van de iPhone.....
  #47  
Oud 01-07-10, 09:05
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maceddy Bekijk bericht
Zelfde probleem hier.. Met OS3 was het al niet lekker, dat kostte 40% per nacht ongeveer.. Nu was het ding gisteravond opgeladen (100%) en vanmorgen gewoon uit dus leeg... Maar nu ik dit lees kan het dus aan OS4 liggen??

Dan wacht ik nog even met wegbrengen van de iPhone.....
Ik denk dat dit zeker geen iOS 4 probleem is.
Heb multitasking en homescreen-wallpaper via jailbreak aan staan (batterij verslinders).

Gisteren avond helemaal opgeladen (23:30 uur). Na wat internetten e.d. in bed had ik nog 99% over.
Vanochtend (6:00 uur) weer gekeken en had nog steeds 99% over, nu 9:00 uur en heb nog 97% over. Dit na alle handelingen die ik 's ochtends nog heb gedaan zoals internet. IM+ opstarten etc. etc.

Zie wel dat de meeste een 3GS hebben met dit probleem.

EDIT: Bijna 13:00 en ik zit nu nog op 96%.

EDIT2: Een dag later en ik zit nog 67%, met bellen, internetten, emailen en de hele rambam.

Laatst gewijzigd door Dragon; 02-07-10 om 07:10.
  #48  
Oud 02-07-10, 17:45
Bennie S Bennie S is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

Heb er nog 1 om te proberen. Kies voor een standard achtergrond ( de belletjes bv ) niet een eigen foto. Ik bel erg veel, maar heb vanaf 5 uur tot nu 17:45 maar 25% verbruikt. Nu de avond en nacht nog. Klinkt raar maar lijkt te werken.

Update: het is nu ruim 24 verder, met intensief gebruik.
Batterij op 63%, en we gaan dag 2 in.

Laatst gewijzigd door Bennie S; 03-07-10 om 05:56.
  #49  
Oud 03-07-10, 11:52
edgy edgy is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Standaard Weer wat ervaring rijker

Ik had dus ios 4, met daarbij een hoop apps. Wat ik gedaan heb, is herstel, en toen enkel de standaard apps erop laten staan, en later nog twee apps toegevoegd die niet werken met pushberichten e.d. En inderdaad. Mn batterij verbruikt nauwelijks nog stroom in de nacht. Mijn conclusie: Het ligt niet aan ios 4 zelf, maar bepaalde apps zijn nog niet ios 4 ready. Ik ben er niet achter welke. Ik ga ervan uit dat deze ios 3 apps, de batterij in standby opvreten, omdat ze niet geconfigureerd zijn voor multitasking en daarom niet in standby modus, maar voluit draaien terwijl je de app niet open hebt staan.
  #50  
Oud 03-07-10, 12:20
keymaker keymaker is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 46
Standaard

Ik ben juist erg tevreden over de batterij na de nieuwe update naar ios 4. Eerst moest ie elke dag aan de lader maar nu gaat uw minimaal 2 dagen mee.
  #51  
Oud 04-07-10, 11:08
Bennie S Bennie S is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

Ik zit nu halfverwege dag 3, met nog 26%.
Wi-Fi en 3G staan gewoon aan en bluetooth staat uit.

Ik snap er niks meer van, dit kan toch niet enkel aan de wallpaper liggen?
  #52  
Oud 04-07-10, 11:14
Bennie S Bennie S is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edgy Bekijk bericht
Ik had dus ios 4, met daarbij een hoop apps. Wat ik gedaan heb, is herstel, en toen enkel de standaard apps erop laten staan, en later nog twee apps toegevoegd die niet werken met pushberichten e.d. En inderdaad. Mn batterij verbruikt nauwelijks nog stroom in de nacht. Mijn conclusie: Het ligt niet aan ios 4 zelf, maar bepaalde apps zijn nog niet ios 4 ready. Ik ben er niet achter welke. Ik ga ervan uit dat deze ios 3 apps, de batterij in standby opvreten, omdat ze niet geconfigureerd zijn voor multitasking en daarom niet in standby modus, maar voluit draaien terwijl je de app niet open hebt staan.
Maar zodra je de telefoon neerlegt en hij gaat op standby stopt toch alles? ( en je hebt de multitasking lijst leeggemaakt )
  #53  
Oud 09-07-10, 14:54
Foxie21 Foxie21 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 22
Standaard

Kreeg gisteren van Mobistar een nieuwe iPhone omdat mijn vorige onherstelbaar beschadigd was. Heb er een reservekopie van mijn vorige opgezet, samen met iOS4.
Nu merk ik dat mijn batterij sinds iOS4 heel snel leegloopt!
bv.: vannacht rond 00u30 gaan slapen met nog 47% batterij en vanmorgen om 7u30 was ie leeg ofte 0% batterij over!
Zou dat iets met dat multitasken te maken hebben? Hoe werkt dat? Ik las hier iets over een multitaskbar?! Waar vind ik die?
Sorry voor de misschien eenvoudige vragen, maar heb 3 weken geen iPhone meer gehad en zodanig het nieuws er rond (iOS4) zo ook wat gemist!
  #54  
Oud 09-07-10, 21:28
masta_fabe masta_fabe is offline
• iOS 5.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rijen
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foxie21 Bekijk bericht
Zou dat iets met dat multitasken te maken hebben? Hoe werkt dat? Ik las hier iets over een multitaskbar?! Waar vind ik die?

druk 2 maal kort achter elkaar op de home knop
  #55  
Oud 10-07-10, 10:40
maxblast maxblast is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 31
Standaard

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Accu veel sneller leeg dan voorheen, met de vorige firmware.
Ik heb een harde reset geprobeerd en gisteren heb ik maar een herstel naar fabrieksinstellingen gedaan. Helaas zonder resultaat. Ook heb ik de Ipone helemaal leeg laten lopen (is nu niet zo'n probleem) en een nacht aan de PC gehangen. Maar ook dit maakt niks uit, het percentage loopt meteen snel achteruit.

Ook push mail met exchange werkt niet meer, ook niet met het configuratieprofiel van Apple.
iOS 4: Exchange-mail, contacten of agenda's synchroniseren mogelijk niet na update
Ik gebruik mijn Iphone voor mijn zakelijke e-mail dus ik baal hier behoorlijk van.

Ik hoop ook dat er snel een oplossing komt want terug naar de vorige firmware lukt niet.
  #56  
Oud 10-07-10, 10:55
gaskleppie gaskleppie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxblast Bekijk bericht
Ik heb helaas hetzelfde probleem. Accu veel sneller leeg dan voorheen, met de vorige firmware.
Ik heb een harde reset geprobeerd en gisteren heb ik maar een herstel naar fabrieksinstellingen gedaan. Helaas zonder resultaat. Ook heb ik de Ipone helemaal leeg laten lopen (is nu niet zo'n probleem) en een nacht aan de PC gehangen. Maar ook dit maakt niks uit, het percentage loopt meteen snel achteruit.

Ook push mail met exchange werkt niet meer, ook niet met het configuratieprofiel van Apple.
iOS 4: Exchange-mail, contacten of agenda's synchroniseren mogelijk niet na update
Ik gebruik mijn Iphone voor mijn zakelijke e-mail dus ik baal hier behoorlijk van.

Ik hoop ook dat er snel een oplossing komt want terug naar de vorige firmware lukt niet.
Dan lijkt het me duidelijk dat het met je exchange sync te maken heeft. Als je Iphone constand staat te sync'en gaat je accu hard achteruit. Zet de berichtgeving en push eens uit en kijk of het dan beter gaat.

Overigens heb ik zelf nergens last van. (3G)
  #57  
Oud 10-07-10, 11:17
maxblast maxblast is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 31
Standaard

Ok bedankt, klinkt logisch. push staat nu uit maar wat bedoel je met "berichtgeving"?
  #58  
Oud 10-07-10, 11:26
gaskleppie gaskleppie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxblast Bekijk bericht
Ok bedankt, klinkt logisch. push staat nu uit maar wat bedoel je met "berichtgeving"?
De berichtgeving van diverse app's. Zo had ik zelf een maand of 2 geleden erg veel last van een snel leeg lopende accu. Na lang zoeken bleek de berichtgeving van die app's er voor te zorgen dat mn accu hard achteruit ging. Twitter, facebook, maar zelfs NU.nl heeft berichtgeving.
Onder instellingen kan je het vinden en kan je ze apart instellen.
  #59  
Oud 10-07-10, 13:05
maxblast maxblast is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 31
Standaard

Ik heb nu Push al sinds 11:15 uit staan en de accu staat nog op 100% dus dat is vrijwel zeker de oorzaak. Ik heb de Ipnone nog steeds in de fabrieksinstelling met alleen mijn Exchange e-mail en zonder Apps dus misschien kan ik daarom geen berichtgeving vinden.

Maar het is dus idd de Push funktie die het probleem bij mij veroorzaakt.
Bedankt voor de hulp en ik hoop dat er snel iets op gevonden wordt.
  #60  
Oud 10-07-10, 14:20
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxblast Bekijk bericht
Ik heb de Ipnone nog steeds in de fabrieksinstelling met alleen mijn Exchange e-mail en zonder Apps dus misschien kan ik daarom geen berichtgeving vinden.
Klopt deze verschijnt pas in je instellingen zodra je een app geopend hebt die push ondersteund.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij snel leeg na Update 4.3.x Stef16 iPhone algemeen 127 05-06-11 16:32
Batterij snel leeg (fw 4.x) wikas iPhone algemeen 56 19-03-11 11:29
Batterij snel leeg --koen-- iPhone algemeen 7 20-06-10 07:44
Batterij iphone 3G snel leeg na update 3.1.2 knijn iPhone algemeen 4 25-05-10 10:35
Batterij snel leeg na 2.1 update kimwispel iPhone algemeen 8 31-12-08 17:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:00.