iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen menu voor handmatige apn-instellingen in iOS4(oplossing) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/62519-geen-menu-voor-handmatige-apn-instellingen-ios4-oplossing.html)

mariusmes 23-06-10 20:50

Geen menu voor handmatige apn-instellingen in iOS4(oplossing)
 
Mensen die afhankelijk zijn van handmatige APN-intstellingen (zoals vodafone-gebruikers) en naar iOS4 zijn geupdated, hebben vast gemerkt dat het instellingen-menu voor APN weg is gehaald. Dit probleem is vaker voorgekomen en de oplossing is simpel:

Ga op je iphone naar:
Unlockit - APN Changer for your iPhone

Daar kan je de benodigde instellingen invoeren en vervolgens een bestand downloaden die de instellingen vanzelf in je iphone zet (een profiel).

Ik liep hier vanmiddag tegenaan, en ik denk met mij nog meer mensen. Het is al vaker aan bod gekomen hier bij iOS2, maar ik vond het wel handig nogmaals te vermelden.

suc6!

Edit: Sommige mensen schijnen problemen te hebben met het installeren van het profiel. In dat geval bestaat er nog een andere oplossing met behulp van Iphone Configuration Tool. Deze is hier te downloaden.

Met dank aan darkpino!
Citaat:

Ik ga je even stap voor stap erdoor heen proberen te loodsen ;)

1. Je start de Iphone Config. Tool op.
2. Dan ga je bij de Bibliotheek naar Configuratieprofielen.
3. Dan klik je links boven op Nieuw
4. Algemeen moet je de profiel een naam geven. Dan ga je naar beneden naar Geavanceerd. Volgens mij had jij ook vodafone toch? in dat geval typ je bij: Naam toegangspunt (APN) live.vodafone.com in. En bij gebruikersnaam toegangspunt en wachtwoord toegangspunt vodafone (let op! alles zonder hoofdletters!!)
5. Je sluit je iphone aan, die staat dan onder het kopje Apparaten.
Daar klik je op je iphone, ga je naar het tweede tabblad: Configuratieprofielen.
Daar staat je profiel die je net hebt aangemaakt (ik heb hem Vodafone genoemd) en daarnaast staat een button: Installeren.
Daar klik je op, dan op je iphone komt een schermpje of je een nieuw profiel wil installeren.
Nou dat doe je en dan werkt het...
Vergeet je profiel niet een naam te geven, anders werkt hij niet (tip van frangipaneman)

antonaustirol 23-06-10 23:23

unlockit
 
heb het geprobeerd maar zonder resultaat...
krijg mijn simlockvrije iphone met vodafone nog steeds niet met internet verbonden:(
Moet ik nu aan de jailbreak?

mariusmes 23-06-10 23:44

Jailbreak en unlock hebben hier niets mee te maken. Had je de goede instellingen? Apn: live.vodafone.com
Password en username zijn allebei: vodafone

antonaustirol 24-06-10 07:56

nee want die zag ik niet via unlockit. maar ik heb ze geprobeerd en het werkt, dus thx :D

pieterhoogen 24-06-10 07:57

Had het in een ander topice over de 3G antenne ook al verteld, maar dit topic lijkt me wat handiger daarvoor.

Heb hetzelfde probleem...maar de oplossing werkt niet...

Krijg foutmelding : Profiel installeren niet mogelijk.

Safari kan een profiel niet installeren vanwege een onbekende fout.


Heb 2 sites geprobeerd...

help.benm.at
unlockit.co.nz

Heb een Iphone 3G 16GB
ios 4.0
versi 8A293
modem firmware 05.13.04
internet via Telfort/KPN

En bij beide sites geeft hij de bovenvermelde foutmelding.

darkpino 24-06-10 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pieterhoogen (Bericht 474317)
Had het in een ander topice over de 3G antenne ook al verteld, maar dit topic lijkt me wat handiger daarvoor.

Heb hetzelfde probleem...maar de oplossing werkt niet...

Krijg foutmelding : Profiel installeren niet mogelijk.

Safari kan een profiel niet installeren vanwege een onbekende fout.


Heb 2 sites geprobeerd...

help.benm.at
unlockit.co.nz

Heb een Iphone 3G 16GB
ios 4.0
versi 8A293
modem firmware 05.13.04
internet via Telfort/KPN

En bij beide sites geeft hij de bovenvermelde foutmelding.

Me too... :(
Probeer nu nog via de iphone configuratie utility, als dat niet werkt weet ik het ook niet meer... :O
Maar terug naar 3.1 vrees ik dan

Massie 24-06-10 16:23

Ik heb 't zelfde probleem! Kan 't profiel niet installeren! Ik heb zelf de iphone3g met vodafone en kan nergens de apn instellingen invullen... Ik hoop dat er snel een oplossing komt!

frangipaneman 24-06-10 16:48

Lukt ook niet bij mij en config utility voor iphone lukt ook niet...
Damn, waarom krijg ik dit niet aan de praat ;) Daar gaan de voordelen van mobile vikings

darkpino 24-06-10 16:56

Ik heb het (volgens mij) wel werkend met de Config Utility...

Massie 24-06-10 16:59

Laat maar even weten of 't echt werkt! I hope so!

Massie 24-06-10 17:41

Ik ben nu ook bezig met de config utility, maar hoe kan ik mijn nieuwe configuratieprofiel op mijn iphone zetten? Als ik 'm op mijn computer opsla, naar mezelf mail en dan op mijn iphone open dan lukt dat openen niet...

darkpino 24-06-10 17:47

nee, je moet je iphone aansluiten, dan staat hij in dat lijstje en dan kan je hem erin zetten... als het niet lukt geef even een seintje

Massie 24-06-10 18:04

mijn iphone herkent ie wel in het programma, dan pas ik bij geavanceerd de apn instellingen aan, maar als ik vervolgens op installeren druk dan gebeurt er eigenlijk niks... kan je me vertellen wat ik fout doe?

darkpino 24-06-10 18:10

Ik ga je even stap voor stap erdoor heen proberen te loodsen ;)

1. Je start de Iphone Config. Tool op.
2. Dan ga je bij de Bibliotheek naar Configuratieprofielen.
3. Dan klik je links boven op Nieuw
4. Algemeen moet je de profiel een naam geven. Dan ga je naar beneden naar Geavanceerd. Volgens mij had jij ook vodafone toch? in dat geval typ je bij: Naam toegangspunt (APN) live.vodafone.com in. En bij gebruikersnaam toegangspunt en wachtwoord toegangspunt vodafone (let op! alles zonder hoofdletters!!)
5. Je sluit je iphone aan, die staat dan onder het kopje Apparaten.
Daar klik je op je iphone, ga je naar het tweede tabblad: Configuratieprofielen.
Daar staat je profiel die je net hebt aangemaakt (ik heb hem Vodafone genoemd) en daarnaast staat een button: Installeren.
Daar klik je op, dan op je iphone komt een schermpje of je een nieuw profiel wil installeren.
Nou dat doe je en dan werkt het...

Succes! als het niet lukt verduidelijk ik het met screenshots ;) We zorgen dat het werkt hoor!!

Massie 24-06-10 18:19

Klasse man! Held! Eindelijk doet ie het! Thnx! :D

darkpino 24-06-10 18:19

NP! Veel plezier :)

frangipaneman 24-06-10 19:35

had het ook zo gedaan maar als ik op installeer klik gebeurt er niets...
De knop gaat een secondje of 5 een beetje donkerder kleuren maar op de iphone zie ik niets

Massie 24-06-10 19:39

Je moet je iphone wel pas aansluiten nadat je de configuratie hebt gemaakt. Dus eerst de nieuwe configuratie aanmaken, iphone aansluiten en dan installeren drukken!

frangipaneman 24-06-10 19:41

Gevonden!
Belangrijk detail niet gelezen: je moet het profiel dus echt wel een naam geven anders werkt het niet!
Thanks!

Mokka 25-06-10 19:47

Ik heb alle manieren geprobeerd maar blijf maar de melding krijgen 'Profiel kan niet worden geïnstalleerd Er kan slechts één APN-configuratie tegelijk worden geïnstalleerd'! Terwijl ik alle profielen etc. eraf heb gegooid! Ikke niet meer snappe :(

Edit: Gefixed! Was wel een lijdensweg om het goed te krijgen! Wat ik nu heb gedaan is:
- Eerst backup gemaakt van me telefoonnummers en wat foto's met phoneview
- Iphone gedowngraded naar de officiële 3.1.2
- Gejailbreaked met blackra1n
- Daarna herstel gedaan met custom ios4
- Uiteindelijk heb ik niks teruggezet maar als nieuwe iphone ingesteld
- Daarna alleen mijn telefoonummers en foto's erop gezet

Na dit allemaal gedaan te hebben was het eindelijk wel mogelijk om apn-changer te gebruiken en kan ik eindelijk mijn 3g gebruiken! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:38.