//

Tijdens bellen IOS4 crash - complete reset!

Tijdens bellen IOS4 crash - complete reset! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ook bij mij af en toe spontane reboots bij langere telefoongesprekken. Bij mij lijkt het te helpen als je de openstaande programmas op de strip ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #121  
Oud 09-09-10, 21:25
Frank Post Frank Post is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Ook bij mij af en toe spontane reboots bij langere telefoongesprekken. Bij mij lijkt het te helpen als je de openstaande programmas op de strip zoveel mogelijk sluit. Houdt daarnaast NIET de onderkant van de phone vast als je belt.
Zeer on-apple-achtig dat ze dit probleem ook niet met 4.1 opgelost hebben!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 09-09-10, 21:48
paul45 paul45 is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 52
Standaard

Zo net een gesprek beeindigd van ruim 48 minuten!!Het ging probleemloos alleen toen ik de rode knop "gesprek beeindigen"had ingedrukt kwam er toch een spontane reboot.Vreemd, heel vreemd en erg vervelend dat het nog steeds niet is opgelost.Dit is Apple onwaardig.
  #123  
Oud 10-09-10, 10:55
fjp68 fjp68 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Drachten
Berichten: 1
Standaard

Ook ik heb dit probleem sinds IOS4.0, gisteren heb ik de update naar 4.1 gedaan en vanochtend gebeurt het mij dus twee keer achter elkaar. Er staan geen andere programma's open (de balk is leeg op het telefoontje na!). Ik had gehoopt dat dit in deze versie opgelost zou zijn. Ik heb overigens een 3GS-32Gb zonder jailbreak met vodafone sim.

Ik heb ook nog geen reactie gezien van Apple over dit probleem.
  #124  
Oud 10-09-10, 12:27
ucsdcom ucsdcom is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Ik heb net 2 testgesprekken gevoerd van meer dan 10 minuten en daarbij geen problemen ondervonden. Ter info: ik had expres een flink aantal apps geopend om "het ergste geval" te simuleren. Voorheen was het regelmatig na 5 minuten raak ook als ik alle apps had afgesloten. Verschil met toen was wel dat ik het toestel nu op de tafel liet liggen om te testen en niet in mijn hand hield. Ik begin eigenlijk te denken dat het aan wat anders ligt dan apps. Wel heb ik ervaren dat als ik het toestel zelf een reset gaf (helemaal uit en weer aanzetten) en vervolgens ging bellen dat het dan goed ging.

Kan het niet te maken hebben met de proximity sensor in het nieuwe OS of met de antenne? Het lijkt of er iets teveel vermogen vraagt om je verbinding in stand te houden.

Voor mij leidde dit tot de beslissing mijn Iphone in de kast te leggen. Komende dagen ga ik het maar weer eens proberen. Ik hoor graag ook jullie ervaringen in het dagelijkse gebruik.
  #125  
Oud 10-09-10, 16:13
HJlaser HJlaser is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

Bij mij is hetzelfde probleem opgetreden. Heel vervelend en niet goed voor de reputatie van de i phone en Apple. Biju werkte een network reset wel. Overigens bij gebruik van de phone met luidspreker, dus niet aan het oor, is dit mij nog niet opgetreden. Wellicht iets te maken met manier van vasthouden of het scherm tegen de wang?
  #126  
Oud 10-09-10, 18:19
artronic artronic is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Almere
Berichten: 66
Standaard

Ik zie in mn itunes scherm nog geen 4.1 update staan wel 4.02 (3GS)
Ik heb de file wel,maar zet hem er nog maar niet op
Blijf wel onder 3.13 werken,pas gesprek van een half uur en GEEN reboot
Overigens de file voor een 3G (4.1) werkt weer razendsnel tov 4.0
  #127  
Oud 11-09-10, 14:27
bassieapple bassieapple is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 10
Standaard

Heeft er iemand in Nederland al een vervangend apparaat gekregen via T- mobile zoals dat gebeurt in andere landen met een applestore? Ik begrijp dat hier T-mobile je doorstuurd naar apple en apple weer naar T- mobile. Iemand dit gelukt of een idee hoe dit aan te pakken?
  #128  
Oud 13-09-10, 17:29
Bacatini Bacatini is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard

Ook ik heb sinds de upgrade van naar ios 4 constant reboots na 5-10 minuten, geen gesprek uitgezonderd!!! Ik heb de meeste adviezen reeds opgevolgd zoals:
1. herstellen (na maken reserve kopie)
2. Netwerk instellingen herstellen
3. alle app's afsluiten in multitasking
Heb vandaag met Apple Care gesproken die verwijst naar T-mobile. Heb echter een sim-lock vrij toestel met KPN abo. Men houdt nog steeds vol het probleem niet te kennen!!!
Zeer frustrerend dat Apple dit probleem niet serieus neemt. Het wordt tijd voor een media offensief zoals met antenna-gate want dit is onacceptabel!!

APPLE KOM IN ACTIE!!!
  #129  
Oud 14-09-10, 07:26
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Weird. Na patch 4.1 had ik gisteren 2 reboots binnen een halve dag. Het viel me wel op dat m'n toestel de tweede keer warm aanvoelde. Iemand zei hier al eerder dat het bij hem niet optreedt met headset op. Tijdens mijn reistijd heb ik nooit reboots gehad. Een tweede mogelijke oorzaak dus. Zou zomaar kunnen dat teveel multitasken in combinatie met slechte warmte afvoer door een warme hand een thermische reboot veroorzaakt (uit beveiliging). En die maximum temperatuur kan voor een Apple 4 lager liggen dan voor een Apple 3gs. Dus slaat die beveiliging te snel aan voor een 3gs. Blijft vervelend dat Apple het probleem niet erkent, krijg ik een appelig gevoel van.
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
  #130  
Oud 14-09-10, 17:08
richard2010 richard2010 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Dus als ik alles lees en alles op een rijtje zet.
En je zet je iphone weer terug naar versie 3.1.3 dan ben je van het geknooi af.

Want ik hoor verder niemand hier meer over.

Ook al is het niet de manier maar je kunt weer gewoon bellen daar waar de telefoon ook voor bedoelt is.

Dit zou dan tijdelijk moeten helpen

Laatst gewijzigd door richard2010; 14-09-10 om 20:41.
  #131  
Oud 14-09-10, 21:29
Heidi73 Heidi73 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 26
Standaard

Update 4.1. gesprek in auto met headset ging goed, meer dan 20 minuten. In huis schakelt toestel na minuut of 7 uit. Probleem blijft!
Terugzetten naar 3.1.3 lijkt inderdaad voorlopig de enige oplossing. Apple Fail.
  #132  
Oud 15-09-10, 09:33
joostv69 joostv69 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard Reboot tijdens bellen

Bij mij, zelfs na update 4.1 nog steeds problemen; na 5 minuten "apple" tje en wederom lekker tegen jezelf geluld . Werkt goed in een zakelijk gesprek..... Iemand al meer nieuws wat je kunt doen?? (bepaalde apps verwijderen?)
  #133  
Oud 15-09-10, 20:09
freb freb is offline
• iOS 8.4.1
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Nog steeds reboots.
Vulde mijn hardware serial number in bij de nieuwe apple expresslane support, kreeg ik dit bericht.
NOTE: Based on the information we have for your product, you may need to purchase a single incident of support or an AppleCare Protection Plan to speak with an Advisor.

Mijn conclusie, Apple weet precies welke iPhone dit reboot probleem heeft
  #134  
Oud 16-09-10, 15:55
gipi gipi is offline
• iOS 4.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 7
Standaard

Wat bij mij helpt: (3GS no jailbrake IOS 4.1)
3G uitzetten en mobile data uit. Dan gaat bellen goed, ( nog geen reboots gehad deze week! wat een verademing! pfff...) thuis data via Wi-Fi, Data onderweg: even 3G aan en data aan. daarna weer uit..
Geen mooie oplossing maar beter dan rebooten tijdens belangrijke gesprekken.

2G vergt zowiezo minder power, dus wordt minder warm, dus geen thermische beveiliging?, zoals hierboven gesuggereerd...
  #135  
Oud 20-09-10, 12:02
Evilyne Evilyne is offline
• iOS 7.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Standaard

Wat wordt ik er ziek van zeg..........
Ik weet niet hoe ik hem terug moet zetten in een 'lagere' softwarerealease. Wat werkt is tijdens het gesprek af en toe op het scherm tikken en wat activeren, dus idd, de speaker b.v. maar ook de toetsen tevoorschijn halen en ook weer verbergen. Dan blijf je in gesprek.
Het is erg omslachtig maar zo moet het dan maar ff.
Dit is wel het allereerst dat ik problemen heb met de iPhone maar wordt er wel knap chagrijnig van. Hield juist van het ding vanwege de betrouwbaarheid........... tsja...... Die is nu beduidend minder.
  #136  
Oud 20-09-10, 22:01
HartogC HartogC is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

Net ook op het Apple forum zelf maar weer een post gedaan, we zitten daar al op 102 pagina's met klachten!
Ik kan namelijk wel langer dan 5 minuten bellen als ik meer dan 2 blokjes ontvangst heb èn over de speaker bel.
In elke andere situatie is het me na de iOS4 update niet meer gelukt om langer dan 5 minuten te bellen....
  #137  
Oud 21-09-10, 07:20
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Als het probleem niet zo vervelend was en Apple gewoon toegaf dat er met een aantal 3gs toestellen problemen zijn dan zou ik er toch om kunnen lachen. Met zijn allen komen we toch met allerlei tips hoe het wel kan werken. Op het scherm tikken, onderkant niet vasthouden, apps sluiten voor bellen, altijd van je af de toetsen indrukken, bovenkant naar het westen richten, enz enz.

Ik heb klachten maar inmiddels berperkt. Gisteren ruim een half uur gebeld met toestel aan het oor en geen probleem. Wel op gelet dat ik het toestel niet met mijn hand afsloot om het niet te warm te laten worden ... DoH. Dit is sinds ik mobiel ben gaan bellen (1989) het eerste toestel waarvan de primaire functie niet goed werkt.
  #138  
Oud 22-09-10, 13:24
jobertus jobertus is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Heb inmiddels een nieuwe iPhone gekregen (toestel van 10 sept. 2010). Blijkbaar was het probleem niet te fixen.
Jammer dat hier ios4.0.2 op zit ivm jailbreak, maar ach geen krasjes meer op het scherm
In de hoop dat de reboots nu verleden tijd zijn..........
  #139  
Oud 22-09-10, 17:15
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Nergens nog een oplossing gevonden. Is toch eigenlijk van de zotte. In iOS4.2 beta is het probleem ook nog niet gefixed....
Waarom zoveel aandacht voor een antenneprobleem bij de iPhone4 waar maar weinig mensen last van hebben? Terwijl bijna iedereen met een 3GS een echt onoverkomelijk probleem heeft bij iOS4!
Ben er eigenlijk sch*tziek van....sorry!
  #140  
Oud 22-09-10, 22:09
gvrman gvrman is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 48
Standaard

ik heb mijne ook ter reparatie opgestuurd. ziet er naar uit dat ik ook een nieuwe/andere ga krijgen. dat zou wel lekker zijn
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Springboard crash (ook tijdens bellen) mark19 iPhone algemeen 0 29-03-11 10:22
iphone 4 complete crash bij indrukken volume knopjes zipspevo iPhone algemeen 3 27-01-11 07:56
iPhone: Complete handleiding 3GS van IOS4 of 3.1.3 met spirit->312>IOS4 Jailbreak mdiersma2 Jailbreak 68 08-07-10 22:13
iPhone: Complete handleiding 3GS van IOS4->312>IOS4 Jailbreak mdiersma2 Jailbreak 1 25-06-10 01:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:04.