iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kan niet activeren omdat er een pincode op mijn simkaart zit (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/62674-niet-activeren-omdat-pincode-op-mijn-simkaart-zit.html)

iheijnekamp 24-06-10 22:14

Kan niet activeren omdat er een pincode op mijn simkaart zit
 
Ik heb zojuist mijn iPhone 3G willen voorzien van IOS 4 dmv herstel ipv bijwerken omdat bijwerken maar niet wilde lukken. Nu moet ik mijn toestel opnieuw activeren maar dat gaat niet omdat er een pincode op mijn simkaart zit....ik kan alleen maar een simkaart zonder pincode gebruiken...:mad:
Ja, dat is dan fraai, want hoe krijg ik mijn pincode eraf als ik mijn telefoon niet aankrijg? Ik heb thuis geen ander toestel tot mijn beschikking waar ik mijn simkaart even in zou kunnen doen om de pincode van de kaart af te halen.
Weet iemand een oplossing?

RMartijnR 24-06-10 23:29

Als ik het me goed herinner, kun je 'Slide-to-unlock' kiezen, en dan de pincode ingeven. Dit was bij mij ook, ik heb ook een pincode op de SIM zitten, maar het was niet nodig om deze eerst te verwijderen.

iheijnekamp 24-06-10 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RMartijnR (Bericht 475406)
Als ik het me goed herinner, kun je 'Slide-to-unlock' kiezen, en dan de pincode ingeven. Dit was bij mij ook, ik heb ook een pincode op de SIM zitten, maar het was niet nodig om deze eerst te verwijderen.


Nee, dat werkt niet in dit geval. Maarrr...ik heb een telefoon met t-mobiel simlock geleend, pincode is er nu af en ik ben inmiddels mijn reservekopie aan het terugzetten.

Bedankt voor je reactie.

Ericc 25-06-10 11:57

Hoe dan?
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iheijnekamp (Bericht 475411)
Nee, dat werkt niet in dit geval. Maarrr...ik heb een telefoon met t-mobiel simlock geleend, pincode is er nu af en ik ben inmiddels mijn reservekopie aan het terugzetten.

Hoi, ik zit met hetzelfde probleem met een 3G. Ik heb een 3Gs beschikbaar. Maar kan je me uitleggen wat de procedure is om de pincode te verwijderen? Ik kom er n.l. niet uit.

Alvast bedankt,

Ericc

ButcherJF 25-06-10 13:07

Simkaart in een andere telefoon, in de instellingen van die telefoon de simpincode uitzetten.

obi 25-06-10 13:55

Geen garantie voor succes, maar met 0000 of 1234 kun je wel eens geluk
hebben dat je SIM unlocked.

iheijnekamp 25-06-10 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ericc (Bericht 475769)
Hoi, ik zit met hetzelfde probleem met een 3G. Ik heb een 3Gs beschikbaar. Maar kan je me uitleggen wat de procedure is om de pincode te verwijderen? Ik kom er n.l. niet uit.

Alvast bedankt,

Ericc


Ik heb mijn simkaart uit de iPhone gezet, en in een ander toestel gedaan (een simlock vrije of eentje met t-mobile simlock). Via dit toestel kon ik de pincode van mijn simkaart uitzetten. Daarna simkaart weer terug in iPhone en ik kon activeren.

omikron777 25-06-10 22:25

had ik ook, wat een gekloot van Apple !
Poging 1 is hierdoor mislukt ("your iPhone cannot be restored"), bij poging 2 heb ik de iPhone tijdens het rebooten losgekoppeld van de computer, toen gewoon geunlockt door PIn in te toetsen en DAARNA weer aan iTunes gekoppeld voor activatie & restore; is gelukt !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:37.