//

Micro sim knippen/maken

Micro sim knippen/maken discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor mijn nieuwe iPhone 4 bezig te oefenen met een paar prepaid simkaarten te knippen voor ik aan me Vodafone ga beginnen, nu herkend de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-06-10, 23:41
kaartjes kaartjes is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 27
Standaard Micro sim knippen/maken

Voor mijn nieuwe iPhone 4 bezig te oefenen met een paar prepaid simkaarten te knippen voor ik aan me Vodafone ga beginnen, nu herkend de iPhone de simkaart niet.

Voor de zekerheid een vraag: nergens staat hoe je hem erin moet plaatsen?
Moet het met de ''gouden kant'' naar het touch gedeelte of richting de achterkant?

Hebben meer mensen last dat iTunes aangeeft (en telefoon ook) dat er sim geplaatst moet worden.


Moet er wel bij zeggen dat ik het met oude simkaarten heb gedaan die op zich niks meer waard zijn.
Maar wilde eerst even activeren en daarna pas ''officieel'' over op me eigen sim.

Durf niet echt te gaan proberen.

Iemand tips??

Alvast dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-08-10, 10:01
E.T E.T is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 9
Thumbs up Microsimkaart maken verzamel informatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaartjes Bekijk bericht
Voor de zekerheid een vraag: nergens staat hoe je hem erin moet plaatsen?
Moet het met de ''gouden kant'' naar het touch gedeelte of richting de achterkant?
Op dezelfde manier als een gewone simkaart erin gaat. Even googlen bij de afbeeldingen op microsim en je ziet het.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaartjes Bekijk bericht
Hebben meer mensen last dat iTunes aangeeft (en telefoon ook) dat er sim geplaatst moet worden.
Er moet een microsim in de telefoon zitten om hem te unlocken/activeren van het alleen naar het noodnummer 112 kunnen bellen en de telefoon te kunnen gebruiken (de slide to unlock te gebruiken). Deze microsim hoeft geen abonnement te hebben, voor de duidelijkheid dit kan een oude simkaart zijn zonder provider die je niet meer gebruikt en waarvan je een microsimkaart gemaakt hebt. Het gaat er puur om dat er een simkaart in de telefoon zit bij het aansluiten op itunes. Daarna kan je je telefoon nog apart registreren via itunes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaartjes Bekijk bericht
Moet er wel bij zeggen dat ik het met oude simkaarten heb gedaan die op zich niks meer waard zijn.
Maar wilde eerst even activeren en daarna pas ''officieel'' over op me eigen sim.
Ja dat kan dus.

Aanvullende informatie:
Ik heb eerst een oude, niet meer in gebruik zijnde simkaart zelf bijgeknipt. Daarmee kon ik de telefoon dus activeren. Vervolgens heb ik mijn simkaart van Telfort zelf bijgeknipt. Die deed daarna niks. De telefoon zag niet dat er een simkaart in zat. Balen dus, geen werkende telefoon verbinding meer. Vervolgens heb ik dus een nieuwe simkaart aangevraagd via de website van telfort. Deze was er in 2 werkdagen ipv de aangegeven 5 werkdagen.

Deze kaart heb ik vervolgens op maat laten knippen met een microsimkaart cutter. Op Marktplaats zijn er mensen die het aanbieden voor 5 euro in Amsterdam en Haarlem o.a.
Ik heb LJS in Den Haag gebeld en zij doen het ook (bedankt .....? ). Verschillende GSM winkels in Leiden nog niet.

Mijn nieuwe simkaart is geknipt en dat werkte direct. Het maakt niet uit of er
wat goud afgeknipt wordt van de kaart. De chip zit in het midden.

Ik vermoed dat mijn oude sim te oud was, van provider naar provider meegenomen in het verleden.

Als je een nieuwe simkaart besteld bij je provider wordt je huidige kaart gedeactiveerd, anders had je mooi een duo-sim. Advies, eerste doen (zelf knippen), mocht het niet werken, dan nieuwe bestellen. In de winkel van je provider ophalen kan uiteraard ook.
__________________
tja, mmm, wat zou ik nog meer dan een iPhone willen?

Laatst gewijzigd door E.T; 22-08-10 om 10:03.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Micro-SIM] No SIM card installed.. mklkhanou iPhone algemeen 0 16-12-10 11:58
Sim kaart naar Micro sim Scooter Orange 10 11-11-10 16:46
Duo sim vervalt bij activatie micro sim, beter oude knippen? s.keesen Odido (T-Mobile) 10 01-08-10 01:12
Knippen Sim-Card tollo71 Unlock [archief] 10 17-01-08 22:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:50.