iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 camera werkt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/62771-iphone-4-camera-werkt-niet.html)

polowater 25-06-10 16:58

iPhone 4 camera werkt niet
 
Ik heb gisteren mijn iPhone 4 uit London gehaald en heb er nu al een probleem mee ondervonden.

De camera van de iPhone opent niet. De animatie van de gesloten lens blijft dus staan en er gebeurd niks. Al een restore of reset gedaan, maar het mocht allemaal niet baten.

Nu schijnt het dat meer mensen dit probleem ondervinden wereldwijd.

Iemand een mogelijke oplossing?

peerfineer 25-06-10 17:47

is volgens mij een bug in ios4. ik heb er namelijk ook last van op m'n 3GS. Geen reden om terug naar London te gaan lijkt me..;)

polowater 25-06-10 17:49

Laten we 't hopen. Ik heb daar namelijk geen zin/tijd/geld voor over.

WDS001 25-06-10 18:27

Dit lijkt mij toch een ernstig probleem als het ook niet werkt na een restore. Je zal dan wel moeten teruggaan en dat is ook meteen het nadeel van een iPhone in het buitenland kopen.

polowater 25-06-10 18:37

Ja, indeed. Al lees ik nu dat er meerdere mensen met bijvoorbeeld een iPhone 3GS hetzelfde ondervinden na de upgrade naar iOS4.

Zodoende begin ik dus te denken dat het een bug is in iOS4.

Anyways, er is al geregeld dat er vanuit London een doos mijn kant op komt met het 'Repair' formulier en dan wordt 'ie opgestuurd. Maarja, wanneer heb ik hem dan in godsnaam weer terug. . . .

Drama.

polowater 25-06-10 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerfineer (Bericht 476138)
is volgens mij een bug in ios4. ik heb er namelijk ook last van op m'n 3GS. Geen reden om terug naar London te gaan lijkt me..;)

Werkt jouw camera dan hélemaal niet meer? Net zoals de mijne?

mona 25-06-10 18:56

Heeft Apple geen worldwide service eigenlijk? Zodat het eigenlijk niets uitmaakt waar je 'm koopt en 'm overal ter wereld ter reparatie kan aanbieden??

Bomans 25-06-10 18:56

Probeer eens met een camera app vanuit de appstore. Zien of dat wel werkt.

polowater 25-06-10 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mona (Bericht 476206)
Heeft Apple geen worldwide service eigenlijk? Zodat het eigenlijk niets uitmaakt waar je 'm koopt en 'm overal ter wereld ter reparatie kan aanbieden??

In Nederland is het toestel nog niet officieel te koop en T-Mobile is de carrier. Dit zorgt er dus voor dat ik geen **** kan met deze iPhone. Ik zal misschien toch naar London moeten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 476208)
Probeer eens met een camera app vanuit de appstore. Zien of dat wel werkt.

geprobeerd. Exact hetzelfde de 'lens' gaat niet open.

Bomans 25-06-10 19:05

Ook al een restore zonder backup terug te zetten geprobeerd?

polowater 25-06-10 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 476216)
Ook al een restore zonder backup terug te zetten geprobeerd?

Yes, ook geprobeerd.

Bomans 25-06-10 19:06

Then I'm out of options ...

kai824 26-06-10 00:40

Toen de backup niet werd terug gezet, heb je toen meteen gesynct? Ik heb nu ook een bug dat de foto's er op staan, maar niet worden gezien. Misschien heb jij(jullie) ook wel zoiets maar dan erger? ( ik bedoel dus, heb je foto's gesynct?).

paalpizzle 16-08-10 23:42

Beste Mensen,

Ik weet niet of je hier reclame mag maken, maar de oplossingen is helaas het vervangen van de camera. Ik HAD hetzelfde probleem, en heb dit laten oplossen bij iPhoneservice.nl::: verkoop, reparatie & ondersteuning - iPhoneservice.

Prima service.

Succes ermee.

asadi300 03-09-10 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paalpizzle (Bericht 533767)
Beste Mensen,

Ik weet niet of je hier reclame mag maken, maar de oplossingen is helaas het vervangen van de camera. Ik HAD hetzelfde probleem, en heb dit laten oplossen bij iPhoneservice.nl::: verkoop, reparatie & ondersteuning - iPhoneservice.

Prima service.

Succes ermee.

had je de probleem met de camere bij de iphone 4

jayjay 06-10-10 16:37

Net me nieuwe iphone 4 en de camera loopt elke keer vast, heel soms niet...en dan start hij opnieuw op (apple logo) ??? help haha

UPDATE: ik had net Tmobile gebeld en zij zeggen dat ik 48 uur moet wachten zodat de hele toestel wordt geactiveerd; zodat alles gaat werken? ze zegt dat ik gewoon kan bellen en alles maar die camera app na 48uur?! VREEMD?!

shapezzz 06-10-10 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jayjay (Bericht 578065)
Net me nieuwe iphone 4 en de camera loopt elke keer vast, heel soms niet...en dan start hij opnieuw op (apple logo) ??? help haha

UPDATE: ik had net Tmobile gebeld en zij zeggen dat ik 48 uur moet wachten zodat de hele toestel wordt geactiveerd; zodat alles gaat werken? ze zegt dat ik gewoon kan bellen en alles maar die camera app na 48uur?! VREEMD?!

Wat T-Mobile zegt is onzin, even restoren zonder de backup terug te zetten en als dat niet mag baten is het waarschijnlijk een hardwareprobleem met de camera van je toestel.

Biebiene 06-10-10 17:54

zijn de problemen met de camera ondertussen opgelost? Ik sta op het punt naar Londen te vertrekken...............

apotheosis 06-10-10 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jayjay (Bericht 578065)
Net me nieuwe iphone 4 en de camera loopt elke keer vast, heel soms niet...en dan start hij opnieuw op (apple logo) ??? help haha

UPDATE: ik had net Tmobile gebeld en zij zeggen dat ik 48 uur moet wachten zodat de hele toestel wordt geactiveerd; zodat alles gaat werken? ze zegt dat ik gewoon kan bellen en alles maar die camera app na 48uur?! VREEMD?!

Bullshit, mannekes toch, het zijn een bende zeveraars.
Die camera heeft niks te maken ook met activeren, je opent de doos van de iphone, je haalt er deze uit en deze moet meteen werken net zoals een gewone camera etc...

Biebiene 07-10-10 09:49

ok, maar komt het nu echt vaak voor dat die camera niet werkt?
Ik heb overigens gelezen dat Apple z'n garantie/reparatie beleid heeft bijgesteld. je hoeft niet meer naar het land van aankoop, maar kunt je iphone overal ter wereld ter reparatie aanbieden. Klopt dat?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:40.