iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   IOS4 & Autoradio's (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/62880-ios4-and-autoradio-s.html)

Hobao 26-06-10 19:07

IOS4 & Autoradio's
 
Blijkbaar heeft Apple het sync protocol verranderd voor Autoradio's die via USB de tracklist ophaalden en dergelijke ....

Mijn probleem nu is dus dat sinds IOS4 op een 3GS mijn JVC KD-R801 redelijk onbruikbaar is geworden omdat hij de Iphone niet meer connect via USB. JVC geeft Apple de schuld dus tja ....

Tevens valt mij op omdat deze radio ook BT streaming ondersteunt dat de kwaliteit van het audio sinds Ios4 omlaag gegaan is.

Meer personen met gelijke ervaring of iemand tips ? (En nee de tip dan gebruik je hem toch op BT heb ik weinig aan aangezien dan de Iphone niet te bedienen is via de radio)

Thanx!

Hobao 28-06-10 18:09

Damn niemand dezelfde problemen of weinigen die deze radio in hun bezit hebben en reeds Ios4 draaien ?

JVC legt het bij Apple neer omdat die het protocol aangepast hebben tja ... iets van tegen een muur lullen ?

Hobao 28-06-10 18:13

Hmmmm great ... probleem zit hem dus Apple meer type radios hebben er last van.

Apple - Support - Discussions - iOs4 upgrade, Now car stereo doesnt ...

bartrijnders 29-06-10 01:00

Mijn Pioneer BT600 herkent de iPhone 3G wel voor het carkit gedeelte, maar niet voor het audio gedeelte over BT. A2DP werkt dus niet meer......

Whacko 30-08-10 22:55

Voor de mensen met een Renault, is er nu een update beschikbaar. Heb hem in mijn auto geinstalleerd, en de knoppen van mijn radio doen het weer.

update hier te vinden: Renault UK - Owner Services - Accessories & Merchandise - Multimedia - Multi-functional TunePoint

HowowcanIgo 31-08-10 16:33

Bij mijn Kenwood dnx-7200 in combinatie met de BT-200 bluetooth module moet ik bij ingeschakelde bt de iPhone eerst inpluggen, wachten tot de muziek niet meer speelt, uit- en weer inpluggen en dan werkt de audio terug.
2de probleem is dat als ik gebeld wordt de mensen mij niet horen omdat volgens mij de microfoon van de iPhone gebruikt wordt en niet van de BT-module. Als ik bel werkt het normaal.
Wel teleurstellend. Er zijn al meerdere updates voor de Bt-module maar aangezien Kenwood perse Macs uitsluit kan ik ze niet metteen updaten.
Maar 'k vraag me af of het uitmaakt want de iPhone 4 staat nog niet tussen ondersteunde telefoons.

Howow

Edit: Heb toch de firmware kunnen updaten via Mac (zonder tussenkomst van updateprogramma) maar spijtig genoeg blijft het 2de probleem aanwezig. Het eerste kan ik momenteel niet proberen.

Howow

ruuddup 09-09-10 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartrijnders (Bericht 478625)
Mijn Pioneer BT600 herkent de iPhone 3G wel voor het carkit gedeelte, maar niet voor het audio gedeelte over BT. A2DP werkt dus niet meer......

Met 4.1 is dit helaas nog niet opgelost, ik heb een Pioneer. Waardeloos van Apple.
Mijn Ipad werkt perfect met versie 3.x

Groet,

Ruud

pgee 12-09-10 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hobao (Bericht 477016)
Blijkbaar heeft Apple het sync protocol verranderd voor Autoradio's die via USB de tracklist ophaalden en dergelijke ....

Mijn probleem nu is dus dat sinds IOS4 op een 3GS mijn JVC KD-R801 redelijk onbruikbaar is geworden omdat hij de Iphone niet meer connect via USB. JVC geeft Apple de schuld dus tja ....

Tevens valt mij op omdat deze radio ook BT streaming ondersteunt dat de kwaliteit van het audio sinds Ios4 omlaag gegaan is.

Meer personen met gelijke ervaring of iemand tips ? (En nee de tip dan gebruik je hem toch op BT heb ik weinig aan aangezien dan de Iphone niet te bedienen is via de radio)

Thanx!

Bij mij is het opgelost door de Iphone (3GS met update naar 4.0.1 en jailbreak) volledig uit te schakelen, dan aan te sluiten via USB aan de R801 (die aan staat!) en vervolgens de Iphone weer in te schakelen. Zowel bluetooth als usb werken prima, ook met de Ipodfunctie. Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is de transfer van het gehele telefoonboek. Bellers gemist, recente bellers, etc zit de R801 dus wel maar het telefoonbook dus niet. Iemand nog tips?

Peter

dutchronnie 11-10-10 20:35

Ik heb ook een JVC KD-R801, en afgelopen weekend geupgraded naar 4.1
had ik 4.0 en werkte mijn ipod probleemloos.

Maar zoals ik nu overal al lees, heb ik nu dus ook problemen. Mijn JVC kan niets meer op de ipod lezen, en geeft als melding "Reading Failed"

Wie weet een oplossing?, misschien een jailbreak applicatie?

Vond net nog op een engelse site de mededeling dat het probleem zou zijn opgelost bij firmware 4.2
Diegene had de 4.2 beta geinstalleerd, en daarbij werkte de iphone/ipod weer op de car receiver

ruuddup 25-11-10 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ruuddup (Bericht 557476)
Met 4.1 is dit helaas nog niet opgelost, ik heb een Pioneer. Waardeloos van Apple.
Mijn Ipad werkt perfect met versie 3.x

Groet,

Ruud


Helaas werkt het met 4.2 ook nog niet, balen.:mad:

ontwerp 23-04-11 19:48

Ja hier ook zelfde issue zelfs met 4.3.2 ios etc...
Net paar maanden oude radio gdvd.... *** jvc en apple
beide geven geen sjoege

ontwerp 23-04-11 22:15

EVen in het engels gedaan daar ik het elders ook heb gedeelt:
Hi folks,
Want to share my issues… jvc k-r801
- had a situation that i could not play music via usb
- i had no files in ipod software so that’s the issue..
- i normally your streaming music apz like spotify, zumodrive and radio tunes apz….
So my radio was already on 7.02 firmware I just did again for just in case…[google jvc .fr 7.02 firmware] But the issue was that iphone’s ipod version want to keep ipod app triggered first…. so now with at least one mp3/m4a file the carkit starts this song and when playing from there Spotify and other will fadeout ipod and takes over the audio signal…. while keeping the ipod mp3 id info at the display but hey… i have an iphone for display purposes
Tip : connect a dual pairing btooth kit in the car [sun cap] as the supplied btooth kit and mic is ugly etc… also all the threads etc etc…

So now I try to stop autostart ipod from playing... and i'm good...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:51.